Consument net terug van vakantie? Kans om weer vakantie te laten boeken
Het kan een mooi onderwerp zijn voor vakdag Marketing D-day:
de timing van aanbiedingen om vakanties en tripjes te marketen. Door onderzoek
dat afgelopen week werd afgerond weten we dat. 53% van de vakantiegangers weet
het vakantiegevoel nog acht dagen vast te houden. Daar zit een kans voor
marketeers
Uit het onderzoek van VakantieDiscounter bleek dat 53% van de mensen het
vakantiegevoel na acht dagen nog steeds wist vast te houden. Hoe ze dat
realiseerden?
|
2018
|
2019
|
Ik ben
niet meteen aan het werk gegaan
|
43%
|
54%
|
Mijn
vakantiefoto’s houden me in de vakantiesfeer
|
18%
|
22%
|
Ik doe
vast inspiratie op voor mijn volgende vakantie
|
14%
|
15%
|
Het
Nederlandse weer hielp mee
|
19%
|
5%
|
Overig
|
6%
|
4%
|
Opvallend: vorig jaar hielp het Nederlandse weer in 19% van
de gevallen mee aan het vakantiegevoel vasthouden. Toen hadden we een langere periode
met warm weer om van te profiteren.
Meteen weer boeken!
De mensen die het vakantiegevoel helaas niet wisten vast te houden, waren dat
gevoel gemiddeld na 3 dagen kwijt. Essentieel detail voor de marketingafdeling:
8 dagen na terugkomst had 16% van de vakantiegangers alweer een nieuwe vakantie
geboekt!
Trefwoorden: vakantie, reizen, toerisme, boeken, marketing, sales
|
|
10/06/25
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
|
10/06/25
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
|
10/06/25
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
|
10/06/25
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
|
10/06/25
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
|
10/06/25
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
|
10/06/25
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
|
10/06/25
Aan de Leidsevaart in Haarlem verrijst binnenkort het eerste 5-sterrenhotel van de stad. Vastgoedontwikkelaar Cobraspen Groep transformeert een monumentaal schoolgebouw uit 1883 tot het luxueuze Hotel Palazzo. De gemeente heeft inmiddels toestemming gegeven voor de bestemmingswijziging naar hotel.
|
|
19/06/25
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|