Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-05-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Europa-Park is leukste uitje over de grens

Europa-Park is leukste uitje over de grens
Van links naar rechts: Ed Euromaus, Danielle Etienne (ANWB) en Michael Mack (Europa-Park)

Europa-Park is door de leven van de ANWB uitgeroepen tot Leukste uitje over de grens. Op de tweede plaats eindigden Irrland en Disneyland Parijs. De verkiezing werd voor de negende keer georganiseerd.


In totaal maakten ruim 43.000 ANWB-leden gebruik van de mogelijkheid hun stem uit te brengen op het uitje dat zij het meest waarderen. Bij de vaststelling van de podiumplaatsen zijn niet alleen het aantal stemmen bepalend maar ook de scores op de verschillende onderdelen (prijs/kwaliteit, sfeer, personeel, faciliteiten en het aanbod). Europa-Park scoorde van de parken in het buitenland op alle onderdelen de hoogste punten en is daarmee de winnaar van 2019. 

Tips van bezoekers

  

Honderden stemmers namen ook nog de moeite om aan het eind van de vragenlijst een reactie over Europa-Park achter te laten. Deze waren zonder uitzondering allemaal positief. Vier thema's werden het meest genoemd. Zo geven veel mensen de tip om zeker twee of meer dagen het park te bezoeken, wordt het eten en drinken in het park betaalbaar en van een goede kwaliteit genoemd, vallen volgens hen de wachtrijen in tegenstelling tot andere parken heel erg mee en noteerden velen de opmerking dat er een ongekend groot aanbod en voor elk wat wils is.

 

Michael Mack, directeur/eigenaar van Europa-Park nam de award in ontvangst van Danielle Etienne, manager van 'het Land van ANWB'. Hij bedankte iedereen die op Europa-Park heeft gestemd. "Afgelopen jaar is ons Hollandse themagebied voor een groot deel afgebrand. In 2020 komen we terug met een nieuw stukje Nederland in ons park. De prijs van Nederlands grootste vrijetijdsorganisatie is dan ook een geweldige opsteker".

 
Trefwoorden: attractieparken, awards

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...