Geplaatst op: 18-01-2019
Auteur: Hans van Leeuwen
PleisureWorld NRIT

GlowGolf: Midgetgolf reinvented

Patricia Beekers: Leuke activiteit met een aantrekkelijk verdienmodel

GlowGolf: Midgetgolf reinvented

In de aanloop naar de Vakdag Het Nieuwe Dagje Uit op 26 maart 2019 in Sevenum gaan we in een serie artikelen in op de ontwikkelingen bij de nieuwe Leisure Boulevards. Eergisteren introduceerden we Wyckerveste Adviseurs die de Leisure Dome in Kerkrade hebben ontwikkeld en de onlangs geopende Leisure Boulevard in Maastricht. Vandaag praten we Patricia Beekers van GlowGolf die onlangs in Maastricht een tweede vestiging opende.


In de week dat trampolinepark Jumpsquare Heerhugowaard, Kangaroos Apeldoorn en SpaceJump Maastricht werden geopend, waren wij op bezoek bij de Leise Boulevard Maastricht. In een oud verbouwd pand van bouwmark Praxis vindt je er nu een Basic Fit, Space Jump en een GlowGolf. De ontwikkelaar was vastgoedontwikkelaar Wyckerveste Adviseurs. Voor zowel Space Jump waar we gisteren over schreven en GlowGolf is dit hun tweede vestiging na de Leisure Dome te Kerkrade. Uiteraard zijn wij nieuwsgierig naar acties van beide exploitanten van deze nieuwe locatie.


Kom ook naar de Vakdag het Nieuwe Dagje Uit van 26 maart a.s.


Wil je de allernieuwste ontwikkelingen meemaken van dichtbij over de opmars van de FEC Family Entertainment Centers, TrampolineParken maar ook de nieuwe middel grotere attractieparken met Landelijke Exposure maar gericht op de regio?

Dat allemaal met ook veel Innovaties op het InnovatiePlein is te vinden bij MattelPlay – Sevenum. Naast Londen, Dubai de 3e vestiging met een door Lapset Design Studio uitgevoerd project dat nu samen met een van de grootste Wereld Restaurants formule ABC en FEC Sevenum dit jaar als locatie dient voor de vakdag. Meer informatie en inschrijven op: www.hetnieuwedagjeuit.nl




Voor de GlowGolf gaan wij in gesprek met Patricia Beekers die ook al na haar eerste locatie in diezelfde Leisure Dome te Kerkrade nu een tweede vestiging heeft geopend in Maastricht. Vooral die laatste move lijkt mij een hele bijzondere omdat je je kunt afvragen of men hier wel een boterham te verdienen valt. Daarnaast zijn wij benieuwd of beiden nog meer plannen hebben voor de toekomst en het bij twee vestigingen blijft. Immers worden het hier in Nederland Amerikaanse toestanden met de onstuimige opmars van de ketens in onze leisure branche.


Is succes verzekerd met GlowGolf in the Dark Minigolf?

Patricia Beekers: "Wie op Google zoekt naar GlowGolf Maastricht komt op de website van de brand GlowGolf. Het maakt onderdeel uit van een franchiseformule waarvan er nu zo’n 22 van zijn in ons land. Andere bekende locaties zijn de twee GlowGolf's bij Nicky Broos Skidôme Rucphen of Skidôme Terneuzen! Het sluit aan op de trends in de opmars van de ketens in onze leisure-industrie. Het meest opvallende van dit midgetgolfbaan concept, dat uit Canada is komen overwaaien, is dat er gespeeld wordt in het donker met felle blacklight verlichting en de spelers via speciale kleureffecten langs 18 gethematiseerde holes het bekende golfballetje in zo min mogelijk slagen in de hole moet spelen. Ondanks dat alle locaties te vinden zijn op een centrale franchise website worden er lokaal verschillende tarieven gehanteerd.”


Patircia Beekers is de eigenaar van de vestiging in de Leisure Dome Kerkrade en nu ook in Maastricht. Men kan er een aantal speelronde boeken en die eventueel combineren en/of uitbreiden met bepaalde arrangementen zoals een Around the World Kidsparty voor €14,50 p.p., American Burger Kidsparty voor €17,50 p.p., Glow T-shirt Kidsparty voor €20,95 p.p., Italian Pizza Kidsparty voor €19,95 p.p. of bijvoorbeeld een uitbreiding Glow Style voor €1,99 p.p. Je feestje uitbreiden met glow in the dark schmink en glow armbandjes? Geef bij je reservering de 'Glow Style' optie aan maak je feestje nog specialer! Voor samenwerking met de buren Space Jump kan men een arrangement boeken door een uitbreiding met € 8,55. P.p. zonder speciale sokken.



Waarom een 2e GlowGolf en wat zijn daarvan de voordelen?

Patricia Beekers: "Het heeft zich bewezen als een leuke activiteit met een aantrekkelijk verdienmodel omdat je verhoudingsgewijs een leuke attractie kunt bieden op een beperkte oppervlakte met weinig personeel. De openingstijden zijn van 15.00 tot 21.00 uur s ’avonds. De vestiging op de Leisure Dome in Kerkrade moet het niet van de impulsbezoeker hebben die een avondje uit gaat vooraf gericht zal boeken. Vandaar dat er op bijvoorbeeld een woensdagavond er geen bezoekers zijn. Anders is dat voor onze nieuwe vestiging in Maastricht die gelegen is in een woonwijk en waarbij er wel passanten binnen komen wandelen voor een rondje GlowGolf of wat eten in onze horeca. De beide locaties hebben dus wel een ander bezoekersprofiel waarbij in Kerkrade de totale oppervlakte zo’n 600m2 is waarvan 120m2 horeca en voor Maastricht een oppervlakte van 700m2 en 200m2 horeca. De gemiddelde huurprijs per m2 ligt op € 85,-. Het is nog te vroeg voor mij te voorspelen wat het aantal bezoekers hier in Maastricht wordt. Dit is lastig omdat het een andere opzet is aangezien wij in Maastricht liggen tussen meerdere recreatiebedrijven naast elkaar. In Kerkrade moet je gericht komen terwijl Maastricht is gelegen in een woonwijk en gezellig een balletje komen spelen.


Is GlowGolf een hype of een blijvertje?

"Het positieve is dat we weersonafhankelijk zijn. Omdat je vooraf kunt reserveren weet je dat het altijd doorgaat. Het is wel een andere opzet als de vroegere midgetgolfbanen in de stadparken die wat meer toegankelijk waren maar zeer arbeidsintensief waren, hoge onderhoudskosten hadden en veel onrendabele uren vanwege de weersomstandigheden. Dat was niets anders dan een balletje slaan in een gaatje. In die tijd had de consument natuurlijk ook niet zoveel noten op zijn zang. Je moet constant bewegen en bijblijven want de consument is heel bewegelijk en voortdurend op zoek naar nieuwe belevenissen. Ik vind het ook lastig te bedenken hoe lang dit een succesnummer zal blijven, het is zeker geen hype meer. Ik zie dat wij een andere doelgroep aanspreken die ik niet eerder had verwacht. Senioren met de kleinkinderen die doordeweeks even komen spelen. Onze promotie doen wij lokaal en regionaal zelf; online via Google Adwords en Facebook-campagnes maar heel belangrijk is de centrale franchisewebsite van GlowGolf Nederland waar iedere locatie zijn eigen content kan plaatsen. Het geeft de consument een gevoel van WAUW, dat moet wel goed zijn als er al zoveel locaties zijn. Het speelt in op de BRAND-compliance dat consumenten een beter loyaal gevoel geven voor een betrouwbaar imago. Er staan uiteraard ook bij mij nog nieuwe plannen op stapel maar het komt voor dit moment nog te vroeg om daar nu al iets meer over te vertellen. Heeft er iemand vragen over de opzet van mijn twee locaties dan mag hij mij altijd bellen”, aldus Patricia Beekers.


Link:

Glow Golf Maastricht: https://glowgolf.nl/maastricht/


Contact Hans van Leeuwen
mobile   : +31 (0) 653394506
e-mail    : hans@pleisureworld.nl
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/pleisureworld/
Skype    : hansvanleeuwen1958
web       : www.pleisureworld.nl / www.nritmedia.nl

Trefwoorden: dagrecreatie, sport, sportieve recreatie, family entertainment centers, fec, attractieparken

||| Blogs |||

03/02/20
Overtoerisme!
Overtoerisme!
03/02/20 · Beleid · Toerisme · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Overtoerisme zal ongetwijfeld als een van de meest prominente nieuwkomers in de Dikke Van Dale worde...
31/01/20
Reisvirus
Reisvirus
31/01/20 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Nuchter beschouwd – het is tenslotte nog net Dry January – is het zowel bizar als komisch tegeli...
13/01/20
Eenzijdige beeldvorming
Met veel bombarie trokken boeren op 4 oktober naar De Haag om te protesteren. Aanleiding voor dit pr...
27/12/19
Wat een nepjaar was het eigenlijk…
Het is december 2019. De maand van oliebollen, pepernoten, kerstbomen, kadostress en koffiedik kijke...
13/12/19
Pleasure for all! Hoe gastvrij zijn vrijetijdsbedrijven …?
Nederland heeft 2 miljoen mensen met een beperking. Wat doet de vrijetijdssector om ook deze gasten een warm welkom te heten?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/02/20
Exclusief voor leden
Light Walk Zandvoort helpt Zandvoort met positie jaarrond destinatie
Afgelopen zaterdag stonden 5.000 deelnemers aan de start van de allereerste editie van de Zandvoort ...
24/02/20
Exclusief voor leden
Meer motorliefhebbers naar MOTORbeurs (+11%)
Zin in een tochtje op de motor? Meer liefhebbers zeiden daar 'ja' op en wilden zich eerst goed laten...
21/02/20
Exclusief voor leden
Toerisme levert Vlaanderen meer dan 7 miljard euro op
Toerisme draagt meer dan 7 miljard euro bij aan de Vlaamse economie en is de afgelopen twee jaar met 260 miljoen euro gegroeid.
21/02/20
Green Key voor alle Europese Center Parcs parken
Alle parken van Center Parcs in Europa zijn Green Key gecertificeerd. Wat heeft Center Parcs bereikt?
21/02/20
Exclusief voor leden
Fors omzetverlies luchtvaart voor Coronavirus
De uitbraak van het Cornavirus in China heeft AITA genoopt haar prognose voor de groei van de luchtvaart bij te stellen. Vooral in de regio gaat de omzet van de luchtvaartmaatschappijen scherp omlaag.
21/02/20
Exclusief voor leden
Stedelijk Museum Schiedam voorgedragen voor één miljoen euro subsidie
Het Stedelijk Museum Schiedam wordt vanuit de provincie Zuid-Holland voorgedragen aan het rijk om in...
21/02/20
Immaterieel Erfgoed als toeristische bestemming
Wat zijn de kansen en uitdagingen bij immaterieel erfgoedtoerisme? Dat wordt bekeken tijdens het con...
20/02/20
Stemming en koopbereidheid Nederlandse consument stabiel
De stemming onder Nederlandse consumenten verandert volgens het CBS nauwelijks.