Geplaatst op: 17-01-2019
Auteur: Hans van Leeuwen
PleisureWorld NRIT

SpaceJump met twee trampolineparken in Zuid-Limburg

Nog volop innovatie in spelvormen

SpaceJump met twee trampolineparken in Zuid-Limburg
In de aanloop naar de Vakdag Het Nieuwe Dagje Uit op 26 maart 2019 in Sevenum gaan we in een serie artikelen in op de ontwikkelingen bij de nieuwe Leisure Boulevards. Gisteren introduceerden we Wyckerveste Adviseurs die de Leisure Dome in Kerkrade hebben ontwikkeld en de onlangs geopende Leisure Boulevard in Maastricht. Vandaag praten we Joeri Schouten van SpaceJump die onlangs in Maastricht een tweede vestiging opende.


In de week dat trampolinepark Jumpsquare Heerhugowaard, Kangaroos Apeldoorn en SpaceJump Maastricht werden geopend, waren wij op bezoek bij de Leise Boulevard Maastricht. In een oud verbouwd pand van bouwmark Praxis vindt je er nu een Basic Fit, Space Jump en een GlowGolf. De ontwikkelaar was vastgoedontwikkelaar Wyckerveste Adviseurs. Voor zowel Space Jump en GlowGolf is dit hun tweede vestiging na de Leisure Dome te Kerkrade. Uiteraard zijn wij nieuwsgierig naar acties van beide exploitanten van deze nieuwe locatie.


Kom ook naar de Vakdag het Nieuwe Dagje Uit van 26 maart a.s.


Wil je de allernieuwste ontwikkelingen meemaken van dichtbij over de opmars van de FEC Family Entertainment Centers, TrampolineParken maar ook de nieuwe middel grotere attractieparken met Landelijke Exposure maar gericht op de regio?

Dat allemaal met ook veel Innovaties op het InnovatiePlein is te vinden bij MattelPlay – Sevenum. Naast Londen, Dubai de 3e vestiging met een door Lapset Design Studio uitgevoerd project dat nu samen met een van de grootste Wereld Restaurants formule ABC en FEC Sevenum dit jaar als locatie dient voor de vakdag. Meer informatie en inschrijven op: www.hetnieuwedagjeuit.nl



Voor SpaceJump spraken wij Joeri Schouten, de lokale manager die na het op gang brengen van de locatie Leisure Dome in Kerkrade nu die van Maastricht onder zijn hoede heeft. Voor de GlowGolf gaan wij morgen in gesprek met Patricia Beekers die ook al na haar eerste locatie in diezelfde Leisure Dome te Kerkrade nu een tweede vestiging heeft geopend in Maastricht. Wij zijn benieuwd of beiden nog meer plannen hebben voor de toekomst en het bij twee vestigingen blijft. Immers worden het hier in Nederland Amerikaanse toestanden met de onstuimige opmars van de ketens in onze leisure branche.


Juri Schouten legt uit hoe de opening was van de tweede vestiging van SpaceJump


Is Space Jump Maastricht veel anders dan Space Jump Parkstad - Kerkrade?

Joeri Schouten: "In Kerkrade kun je ons vinden via de algemene website LeisureDome met SpaceJump, Soccer Arena en Clip ’n Climb. Wie wil boeken, komt terecht op een van de drie websites omdat er niet vanuit een LeisureDome platform geopereerd wordt. De ontwikkeling van de Trampolineparken in ons land is heel snel gegaan. Het was nog in de crisisjaren toen de Leisure Boulevard Parkstad-Kerkrade, nieuwe stijl, werd opgeleverd. Voor Sidijk was dit pas hun 4e trampolinepark in Nederland. Nu drie jaar later heeft het trampolinevirus toegeslagen en duurt het niet lang meer of zien wij dezelfde bedreiging ontstaan als bij het aanbod van indoor speeltuinen met een behoorlijke prijsconcurrentie als gevolg. Bij Parkstad hebben wij ook als een van de eerste in de provincie Limburg een Clib ’n Climb concept uitgerold. Doordat wij drie activiteiten aanbieden kunnen wij inspelen op meerdere doelgroepen en combinaties.”



Hoeveel bezoekers gaan jullie halen, meer als 100.000 bezoekers?

Joeri Schouten: "Dat is moeilijk om te zeggen. Het is afwachten of de hype alweer voorbij is. Natuurlijk zullen bezoekers die nu in Kerkrade hun vertier hadden de weg nog moeten vinden naar Maastricht. Ons doel is wel meer dan 100.000 bezoekers. Er is qua oppervlak geen verschil in omvang; beide locatie zijn zo’n 1.800 a 2.000m2. Toch zijn in Maastricht meer actievelden waaronder Big Airbag, FoamPit, Dunk Area, Dodgebal Area, Airtrack, Maincourt, Swiper en Mini Jump voor kinderen tot 8 jaar. We hebben ook de eerste Jumping Game, een gadget waarvoor Sidijk nog geen naam heeft maar wel al wel in het programma heeft opgenomen. Jumpers gaan hangend in de lucht punten scoren door tegen bepaalde buttons te pushen.



De totale horeca-oppervlakte bedraagt hier op een verdieping 250m2 en wij hebben veel aandacht voor onze speciaal biertjes wat past bij de bourgondische lijvenstijl in het zuiden. Wij richten ons hiermee op de ouders die vanuit de hoogte van hun kinderen kunnen genieten met een hapje en een drankje. Wij verwachten dat uit de natuurlijke doelgroep niet echt veel andere resultaten in het aantal kinderfeestjes. Voor de niet natuurlijke gebruikers zoals de jongeren van 18+ tot de dertigers en de Maastrichtse studenten of seinoren zijn er andere activiteiten opgezet. Zo is er 1 keer per maand de Disco Jump, licht uit Sport aan en een DJ voor de muziek. Onze eerste FitnessJump Avond was in no-time uitverkocht. We hebben ook al een Jump Fitness Club opgestart. Wij geven dus ook al wekelijks Fitness Jump lessen. Ook voor DodgeBall zien wij meer potentie door de aanwezigheid van veel internationale studenten. De tijd dat ook senioren en zorggroepen gaan springen wat in Engeland al heel normaal is, zal hier nog wel even op zich laten wachten. Dat is een kwestie van tijd.”


Is er nog wat (innovatie) nieuws op komst?

Joeri Schouten: "Wij zijn voortdurend mee bezig de beleving aantrekkelijker te maken van het jumpen. Zoals bij veel sectoren komen innovaties ook van buiten! Kijk maar naar de Big Airbag uit de wintersport en de Vlokkenkuil uit de turnsport. Nieuw in Kerkrade is bijvoorbeeld de Action Camera van GYM Eyes. Hiermee worden de capriolen van de Jumper opgenomen en kan men analyses maken. Dit komt uit de fitnessindustrie waar men dit toepast bij de Body Builders om zo meer te leren van de ergonomie en de trainingen. Nu kan men realtime via de iPad de verrichtingen volgen voor de fun maar ook om je thrills te verbeteren.


De jongere doelgroep die de weg al gauw weet te vinden naar de nieuwe vestiging van SpaceJump


Wat anders is dat wij voor de marketing vol inzetten op Instagram. Via onze #tramptracktuesday zien wij dat onze springers de meest spectaculaire opnames delen. Dat alleen al zorgt voor nieuwe klandizie. We hebben 1 full-timer met een stagiaire die hier dagelijks mee bezig is. Uiteraard ben ik nieuwsgierig hoe de ontwikkelingen zich de komende jaren laten zien zoals de perikelen rondom de veiligheidseisen en verbreding van andere activiteiten. Wij benaderen onze trampolineparken als sport & fun omdat wij enerzijds het vrije springen aanbieden maar bovenal het verschil maken met onze JumpMasters die wekelijks groepslessen verzorgen. Jongeren gaan nu niet meer op zaterdag of zondag naar de voetbalclub of hockey maar naar de JumpClub van Space Jump Maastricht of Kerkrade! Wij zullen wat later in het jaar met meer nieuws komen over onze volgende vestiging.


Links

SpaceJump Maastricht: https://spacejump.nl

Clip ’n Climb: https://clipnclimbparkstad.nl

Soccer Arena: https://soccer-arena.nl


Contact Hans van Leeuwen
mobile   : +31 (0) 653394506
e-mail    : hans@pleisureworld.nl
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/pleisureworld/
Skype    : hansvanleeuwen1958
web       : www.pleisureworld.nl / www.nritmedia.nl

Topics:Sport
Trefwoorden: sport, sportieve recreatie,
    

||| Blogs |||

10/09/19
WARNING – VAKANTIESCHAAMTE!
De Wereld Draait Door gaat weer van start. De files zwellen aan. De scholen zijn weer begonnen. De meteorologische zomer is beëindigd. Dan weet je dat het jaarlijkse ritueel van massale volksverhuizingen wederom achter de rug ligt: de vakanties zijn voorbij. Toch zit daar ook een negatief kantje aan.
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
03/09/19
Duurzame bestemmingen; hoe doe je dat? Op zoek naar ‘pareltjes’ uit de Oostenrijkse Alpen
Veel toeristische bestemming willen het zijn of willen het worden in de toekomst; een duurzame beste...
24/07/19
Het einde van het dagticket komt in zicht. Gelukkig maar!
Tickets van dagattracties worden ieder jaar duurder. Dit is nodig, om de kortingsacties van supermar...
08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/09/19
ANWB reorganiseert reisbedrijf
De ANWB gaat haar reisbedrijven reorganiseren en samenbrengen onder één ANWB Reizen-organisatie. Van alle merken blijven alleen Camperspecialist Travelhome en SNP Natuurreizen in de markt.
17/09/19
Droomparken en Ticketsplus lanceren Droomuitjes.nl
In samenwerking met Ticketsplus lanceert Droomparken een nieuwe website genaamd: www.droomuitjes.nl. Via deze portaal biedt zij haar gasten ontdekmomenten rondom de veertien Droomparken verspreid over Nederland.
17/09/19
Eerste marketingvakdag voor Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie
Op donderdag 3 oktober organiseert PleisureWorld NRIT de eerste marketingvakdag voor de Nederlandse dag- en verblijfsrecreatie: Marketing D-Day.
17/09/19
Exclusief voor leden
Calculator voor stikstof bijgesteld
De vergunningverlening voor projecten die door de stikstofuitspraak tijdelijk stil liggen, komt in e...
17/09/19
Palau aangesloten bij UNWTO
Palau, de eilandenrepubliek met meer dan 240 eilanden en ongeveer 21.000 inwoners is volwaardig lid ...
16/09/19
Het maken van keuzes helpt in winst uit marketing
Afgelopen week werd marketeer Mariska Snoek van Vakantiepark Het Stoetenslagh toegevoegd aan de spre...
16/09/19
Wandelroute naar reddingsactie Dobbepaarden compleet
Afgelopen zomer werd midden in de Ozingadobbe bij het Friese Marrum het fotokunstwerk door visual ar...
16/09/19
Texelse Hoge Berg icoonlandschap
Tijdens Open Monumentendag afgelopen 14 september is de Texelse Hoge Berg uitgeroepen tot Icoonlands...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk