Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 13-06-2018
Auteur: Marc Gerlings

Jeugd maakt kennis met watersport bij Roermond

Jeugd maakt kennis met watersport bij Roermond

Van maandag 11 juni tot en met woensdag 13 juni kunnen kinderen via het evenement Optimist on Tour gratis kennismaken met verschillende watersporten zoals zeilen, kanovaren, suppen en windsurfen. Optimist on Tour ligt dan aangemeerd op Palm Beach in Roermond.


Onder begeleiding van ervaren en enthousiaste instructeurs leren de kinderen zeilen in een Optimist (eenpersoons jeugdzeilboot), windsurfen, kanovaren en suppen (peddelen op een surfplank). In samenwerking met gemeenten en scholen trekt Optimist on Tour door het hele land.


Basisschoolkinderen uit groep 6, 7 en 8 kunnen onder schooltijd meedoen aan Optimist on Tour. Een aantal klassen krijgt van tevoren al een ‘spreekbeurt’ op school, waarbij een instructeur de kinderen voorbereidt op hun eerste kennismaking met watersport. Na schooltijd kunnen kinderen zich, samen met hun vriendjes en vriendinnetjes, inschrijven om mee te doen met Optimist on Tour. Hierbij krijgen ze een theorieles op de kant en zitten ze vervolgens zelf achter het roer van een Optimist of gaan bijvoorbeeld kanovaren. Maar liefst 300 kinderen hebben al meegedaan aan Optimist on Tour in Roermond. Ook op woensdagmiddag 13 juni kunnen kinderen nog langskomen voor een eerste kennismaking met de watersport.


Optimist on Tour is een initiatief van het Watersportverbond. Ilse Köpping, hoofdinstructeur van Optimist on Tour: "Via Optimist on Tour wil het Watersportverbond kinderen op een laagdrempelige manier laten ervaren hoe leuk de watersport is. Na hun eerste meters op het water zien we kinderen altijd blij uit hun boot stappen. Na deelname aan Optimist on Tour is de vervolgstap naar een aangesloten vereniging of zeilschool klein: ze kunnen hier gratis een proefles volgen. Zo maken we een nieuwe generatie enthousiast voor de watersport!”

Link: www.optimistontour.nl.
Trefwoorden: water, waterrecreatie, watersport, recreatie, kano, zeilen

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...