Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Teun Dielesen operationeel directeur attractiepark Toverland

Teun Dielesen operationeel directeur attractiepark Toverland
Teun Dielesen.

Weer is er een opvallende benoeming bij Toverland, in de aanloop naar de grote uitbreiding van het attractiepark komende zomer. De schoonzoon van algemeen directeur Caroline Kortooms wordt operationeel directeur. Teun Dielesen gaat leiding geven aan de operationele afdelingen en hiermee de huidige gasttevredenheid van een 9+ borgen. Met zijn 23 jaar is hij de jongste pretparkdirecteur van de Benelux. Het vierkoppige directieteam van Toverland is met de toevoeging van Teun weer compleet.


De afdelingen Horeca, Retail, Mens & Organisatie, Planning en Operations worden voortaan door Teun Dielesen aangestuurd. "Mijn doel is om dit fantastische familiebedrijf te laten uitgroeien tot een van de grotere en meest magische vrijetijdsbelevingen van Europa”, aldus Teun.

Met de komst van Teun bestaat het directieteam van Attractiepark Toverland uit vier personen: Caroline Kortooms (Algemeen Directeur), Paul Oomen (Technisch Directeur), Carin van Berkel (Commercieel Directeur) en Teun Dielesen (Operationeel Directeur).


Toverland-DNA en opleiding

Teun is al ruim vijf jaar werkzaam bij Toverland en sinds drie jaar de schoonzoon van Caroline. Na diverse operationele parkfuncties en een functie bij de Financiële Administratie is hij momenteel Manager Attracties. Alvorens de functie van Operationeel Directeur te gaan bekleden, zal hij eerst de afdeling attracties overdragen. In zijn opleiding tot Operationeel Directeur zal Teun nauw worden bijgestaan door Jean Gelissen, Algemeen Directeur Gelissen Group, en Caroline Kortooms. Jean en Caroline hebben Teun voor deze functie benaderd omdat hij "het Toverland-DNA heeft, passie heeft voor de branche en bovenal een professioneel mensen-mens is”.
Teun heeft bedrijfskunde gestudeerd aan de Universiteit van Maastricht en Amsterdam, met een specialisatie in strategie.
Trefwoorden: attractiepark, attractie, Toverland

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...