Geplaatst op: 29-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

WeChat app reisinformatie op maat voor Chinese toeristen

WeChat app reisinformatie op maat voor Chinese toeristen

Gistermiddag vond de officiële lancering van de ‘WeChat Go Europe’ app. KPN, WeChat en NBTC Holland Marketing plaats. Deze app is ontwikkeld met als doel Chinese bezoekers te inspireren, informeren en te begeleiden tijdens hun reis door Nederland. De innovatieve WeChat go app biedt Chinese bezoekers op maat gemaakte reisinformatie met een rijk aanbod aan Nederlandse bezienswaardigheden verspreid over het land.


WeChat go Europe app stimuleert spreiding
Europa is steeds meer in trek bij Chinese bezoekers. Om hun reis door Europa makkelijker te maken, lanceerden KPN en WeChat afgelopen jaar een WeChat Go simkaart. Via de zogenaamde WeChat Go Europe app, verkrijgbaar via de simkaart, maken Chinese bezoekers kennis met het diverse aanbod van Europese steden.

Highlights van Nederland, ook buiten Amsterdam
"Ook Nederland ziet een groeiend aantal Chinese bezoekers. Afgelopen jaar ontvingen wij 365.000 Chinezen, een stijging van 23 procent met een jaar eerder. We zijn dan ook trots dat we samen met initiatiefnemers KPN en WeChat, highlights verspreid over Nederland onder de aandacht kunnen brengen, in plaats van alleen aanbod in onze hoofdstad,” aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC. "We zijn er trots op dat we met deze app een platform creëren waar meerdere plekken in Nederland van kunnen gaan profiteren. Dit sluit naadloos aan op onze HollandCity-strategie, waarin de focus ligt op spreiding van internationale bezoekers in ruimte en tijd. Daartoe zal de content in de app steeds meer relatief nieuwe en verrassende bestemmingen in ons land weerspiegelen."

China Lab: inspelen op reisontwikkelingen
De samenwerking met betrekking tot de WeChat Go Europe app is opgenomen binnen het China Lab, het samenwerkingsverband dat NBTC samen met Nederlandse reispartners heeft opgericht. Doel hiervan is om beter in te kunnen spelen op de snelle digitale ontwikkelingen in de Chinese markt en dit ook als testomgeving voor relevante toepassingen elders in de wereld te gebruiken.

Jos Vranken: "Wij kijken uit naar de vervolgstappen en nodigen partijen van harte uit om samen met ons de handen ineen te slaan zodat we onze Chinese gasten nog meer van ons mooie land kunnen laten zien.”

Trefwoorden: reizen, spreiding, China, toerisme, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

23/06/25
Exclusief voor leden
Rapportage Meimaand fietsmaand door RBT Heuvelrug
In mei heeft RBT Heuvelrug het thema fietsen, 'Meimaand fietsmaand', in de schijnwerpers gezet, met een uitgebreide combinatie van winacties, advertenties, artikelen, arrangementen en vernieuwde themaroutes.
23/06/25
Exclusief voor leden
Plaswijckpark mag Koninklijk Wapen voeren
Koning Willem-Alexander heeft het Recht tot het voeren van het Koninklijk Wapen met de toevoeging ‘Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier’ toegekend aan Stichting Plaswijckpark. Dit bekende Rotterdamse park ontvangt jaarlijks rond de 450.000 bezoekers.
20/06/25
Exclusief voor leden
Provincie Limburg schiet musea te hulp
De drie provinciale musea in Limburg krijgen hulp van de Provincie om hun stijgende kosten te kunnen betalen.
20/06/25
Nieuw VVV Bezoekerscentrum Stavoren feestelijk geopend
Op donderdag 19 juni is het vernieuwde VVV bezoekerscentrum in Stavoren officieel geopend. Het nieuwe bezoekerscentrum richt zich op interactiviteit, beleving en inspiratie. Een van de blikvangers is een grote interactieve kaart van de IJsselmeerkust, waarmee bezoekers unieke plekken in de regio kunnen ontdekken.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...