Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Fiets en Wandelbeurs 2018 trekt 41.376 bezoekers

Fiets en Wandelbeurs 2018 trekt 41.376 bezoekers
Foto Boom
41.376 bezoekers hebben afgelopen weekend de combinatie van Fiets en Wandelbeurs, E-bike Xperience en Bike MOTION Benelux bezocht. Het was voor het eerst dat deze drie events gelijktijdig plaatsvonden.

Een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Veel bezoekers maakten van die gelegenheid gebruik, zodat er een levendige uitwisseling ontstond tussen Fiets en Wandelbeurs, E-bike Xperience en Bike MOTION.


Grand Tour

De belevingsroute ‘Grand Tour of Switzerland’, die door acht Jaarbeurshallen slingerde, was populair. Bij de ingangen ontvingen de bezoekers een ‘Zwitserland-paspoort’, die ze vervolgens konden stempelen bij de halteplaatsen. Duizenden bezoekers deponeerden hun gestempelde paspoort in de aangewezen melkbussen en maken zo kans op het winnen van een reis naar het Alpenland.


Testritjes

Veel fietsliefhebbers maakten een ritje op het grote testparcours van E-bike Xperience en Fiets en Wandelbeurs in Hal 1 en 2. En als vanouds oriënteerden bezoekers zich op hun volgende tocht of vakantie in Hal 3 en 4. Met name de lezingen over routes als de Groene Valleien Fietsroute, pelgrimsroutes en de Vélodyssée in Frankrijk werden goed bezocht.


Groot aanbod

Volgens Theo Jorna, directeur van de Fiets en Wandelbeurs, is de combinatie van de drie events voor herhaling vatbaar. "Fiets en Wandelbeurs, E-bike Xperience en Bike MOTION vullen elkaar aan. Gezamenlijk presenteren ze het grootste aanbod voor de consument op fiets- en wandelgebied in Europa.”

De volgende editie van Fiets en Wandelbeurs, E-bike Xperience en Bike MOTION Benelux is gepland voor 1, 2 en 3 maart 2019, wederom in Jaarbeurs Utrecht.


Trefwoorden: dagrecreatie, beurzen, evenementen, fietsen, wandelen

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...