Kees van der Most neemt afscheid als manager research bij NBTC
Per 1 juli neemt Kees van der Most
afscheid van NBTC Holland Marketing. Van der Most was dertig jaar
werkzaam in de rol van manager research bij NBTC en was ook
medeoprichter van NBTC-NIPO Research, het marktonderzoeksbureau van
NBTC en Kantar TNS. Van der Most richt zijn eigen bureau op, gericht
op onderzoek en trends binnen de toeristische sector. Op 1 mei is de
officiële laatste werkdag van Van der Most.
30 jaar kennis en ervaring
"Kees is 30 jaar verbonden geweest
aan onze organisatie en heeft het onderzoeksteam van zowel NBTC als
de joint-venture NBTC-NIPO Research tot grote hoogte getild. Ik ben
blij dat Kees in zijn nieuwe rol nog wel betrokken blijft bij NBTC.
Zijn kennis en ervaring binnen de sector gaat dus zeker niet
verloren. Ik kijk met veel plezier terug op onze samenwerking en ik
wens Kees dan ook ontzettend veel succes met deze nieuwe uitdaging”,
aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC.
NRIT heeft nauw en fijn samengewerkt met Kees van der Most. "Kees is erg betrokken bij het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd waar hij in de redactieraad een actieve rol heeft gespeeld. Daarnaast is hij auteur van enkele hoofdstukken van het rapport", stelt projectleider Ton Vermeulen. "We zullen zijn enorme kennis en inspiratie zeker missen en wensen hem veel succes met zijn eigen bureau."
Nieuwe uitdaging
"Na in totaal 30 jaar werkzaam te
zijn geweest bij NBTC heb ik besloten mijn eigen bureau op te starten
gericht op onderzoek en trends in de toeristische sector. Natuurlijk
verlaat ik NBTC met gemengde gevoelens, maar ik kijk ook enorm uit
naar deze nieuwe uitdaging”, aldus Kees van der Most. "De
programma’s en projecten van NBTC zijn de afgelopen 30 jaar heel
divers geweest. Eén van de hoogtepunten voor mij was de
toekomstvisie die is ontwikkeld voor destinatie Holland in 2008”.
NBTC gaf destijds een doorkijk naar de toekomst van het inkomend
toerisme voor Nederland. "Vandaag de dag, tien jaar later, kijken
we opnieuw naar de toekomst en maken we in dit kader een deltaplan.
Hierin brengen we potentiële projecten en kansen in kaart die
bijdragen aan de realisatie van het versneld en versterkt inzetten
van de HollandCity-strategie, waarin spreiding van bezoekers in tijd
en ruimte centraal staat,” aldus Kees van der Most. NBTC beraadt
zich de komende weken nader op de wijze waarop zijn vertrek wordt
ingevuld.
Trefwoorden: onderzoek, vakanties, toerisme, inkomend toerisme, nbtc
|
|
16/06/25
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
|
16/06/25
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
|
16/06/25
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
|
13/06/25
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
13/06/25
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
|
13/06/25
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
|
13/06/25
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
|
|
19/06/25
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|