Geplaatst op: 25-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

eSports wordt eindelijk gesegmenteerd

eSports wordt eindelijk gesegmenteerd

Een duidelijke trend is de opkomst van eSports. Dit is het competitief spelen van games. Het speelt in de belevingswereld van millennials en de daarop volgende generatie Z een grote rol. Onderzoeksbureau Motivaction wil nu uitzoeken hoe deze enorme markt met honderden miljoenen spelers gesegmenteerd kan worden.

Bij het onderzoek is ook Fnatic betrokken, 's werelds grootste eSports team. Met het onderzoek stellen Motivaction en marketingbureau 2Basics zich tot doel om de wereldwijde community van eSports fans te segmenteren in heldere profielen.


In het eSports domein zijn ruim 400 miljoen mensen actief, voor het overgrote merendeel in de leeftijdsgroepen millennials en generatie Z. Voor marketeers is dit een interessante, maar ook lastig te doorgronden doelgroep. Behalve dat veel marketeers onbekend zijn met gaming, is het door de veelheid aan type games en bijbehorende type gamers lastig om te bepalen welke game of achterban relevant voor het merk is.


In het eerste eSports Segmentatie Model wordt gekeken naar onder andere waarden, motivaties en lifestyles van de verschillende archetypen gamers ennaar de brandfit van verschillende segmenten gamersmet merken die in het onderzoek meelopen. Daarnaast wordthet eSports medialandschap in kaart gebracht.

Trefwoorden: beleving, onderzoek, strategie, visie, productontwikkeling

||| Blogs |||

10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/07/18
Terrasbezoek weer duurder
Amsterdam is wederom de duurste terrasstad van Nederland. De gemiddelde prijs voor een rondje drank...
20/07/18
Exclusief voor leden
Eerste speelplekken opgeleverd langs routes Hulsbeek
Op woensdagmiddag 18 juli zijn op Het Hulsbeek de natuurlijke speelplekken geopend door ruim 80 ki...
20/07/18
800 fietsen bij Fletcher
In het toeristisch hoogseizoen in Nederland, van april tot en met september, worden er gemiddeld mee...
20/07/18
Ook Flevoland levert bijdrage aan maaien vaarroutes
De provincie Flevoland gaat 50.000 euro bijdragen aan het maaien van waterplanten op het IJmeer. An...
19/07/18
Trend: meer zakelijk zomerbezoek in Hoofddorp
Al jaren zitten de hotels in Amsterdam en omgeving overvol en wijken bezoekers aan de hoofdstad vake...
19/07/18
Omzet Scheveningse Pier groeit met 40%
Sinds heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locat...
19/07/18
Booking bouwt campus in Amsterdam
Booking.com bouwt aan de oostelijke rand van het Oosterdokseiland in Amsterdam een eigen campus en v...
19/07/18
Drie kranen in actie voor bouw apenverblijf Blijdorp
Het nieuwe apenverblijf voor de gelada's in Blijdorp is bijna klaar, op de overspanning na. Op dit m...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk