Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-10-2017

Eerste leisure sessie van Bureau Buhrs

Eerste leisure sessie van Bureau Buhrs
Foto: Bureau Buhrs

Op 16 november 2017 houdt Bureau Buhrs de lab-sessie ‘Een optimale leisure-beleving in stad en natuur. Hoe dan?!’. Hierin deelt het bureau de kennis en ervaring over het creëren van een belevenisvol leisure-gebied.

Al bijna 10 jaar heeft Bureau Buhrs ervaring met het in de markt zetten van gebieden maar is vooral bekend door projecten in citymarketing. In de ontwikkeling van het bureau is de scoop breder geworden met meer aandacht en projecten in gebieden.

Hoe doe je dat?

Hoe zorg je er als gemeente, ondernemer, natuurorganisatie of (toeristische) marketingpartij voor dat jouw doelgroep de optimale leisure-beleving heeft? Hoe maak je een leisure-gebied bekend bij de doelgroepen? Hoe zorg je voor een passende programmering? En hoe houd je daarbij rekening met de belangen van bewoners, de capaciteit van het gebied en andere randvoorwaarden?

Aan de hand van onze Brandstation-methodiek en veel praktijkervaring in onder andere Amsterdam, Rotterdam, Almere, Lelystad, Maassluis en Heemskerk delen wij onze kennis over het positioneren, profileren en programmeren van leisure-gebieden.

Wanneer en waar?
Datum: donderdag 16 november 2017
Tijd: 14.30 – 17.00 uur (inloop vanaf 14.00 uur en borrel tot 18.00 uur)
Locatie: A Lab, Overhoeksplein 2, Amsterdam

De sprekers

● Leisure-expert Leonie van der Laan presenteert de Brandstation-methodiek, verfijnt voor leisure gebieden aan de hand van de casus ‘Plezierrivier de Rotte’. Samen met ondernemers, overheid, maatschappelijke organisaties en bewoners uit Rotterdam en omgeving is een marketingcommunicatietraject doorlopen om de rivier de Rotte beleefbaar te maken.


● Kersverse junior adviseur Bram Hut deelt de resultaten van zijn masteronderzoek dat hij in opdracht van Bureau Buhrs heeft uitgevoerd. Het gebruik van en de waardering voor natuurgebieden blijkt te verschillen per doelgroep. Bram geeft een introductie op doelgroepen, belevingswerelden en natuurgebieden.


● Gebiedsmarketeer Thijs Box van gemeente Amsterdam laat zien hoe aan de hand van een scherpe positionering ArenaPoort, één van de belangrijkste leisure-gebieden van Nederland, ambitieus verder wordt ontwikkeld. ArenApoort gaat zich ontwikkelen tot een levendig multifunctioneel urban gebied met (inter)nationale aantrekkingskracht, aangejaagd door de vele leisure-voorzieningen.


● Senior-adviseurMarinka van Vlietwas het afgelopen jaar betrokken bij de ontwikkeling van een van Nederlands populairste natuurgebieden: de Oostvaardersplassen. Zij zoomt in op het gebruik vanvisitor journeysom zo te komen van merk tot vraaggerichte programmering.


De lab-sessie eindigt met de belangrijkste do’s and don’ts en een borrel.

Gratis deelname
Deelname is gratis maar het aantal plaatsen is beperkt. Bent u erbij? Laat het ons dan svp uiterlijk 13 november 2017 weten via info@bureaubuhrs.nl.

Trefwoorden: evenement, kennis, leisure, gebiedsmarketing

CELTH



||| Nieuws |||

20/06/25
Exclusief voor leden
Recreatief fietsen in de lift: ontspanning en gezondheid als belangrijkste drijfveren
Het recreatief fietsen in Nederland zit in de lift. Nederlanders maken jaarlijks in totaal 532 miljo...
20/06/25
Groei Nederlands toerisme in april 2025: autonome stijging én gunstige vakantiespreiding
Het Nederlandse toerisme heeft in april 2025 een duidelijke groei doorgemaakt ten opzichte van april 2024. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) steeg het aantal gasten met 459.000 en het aantal overnachtingen met ruim 2,1 miljoen. Deze stijging is deels toe te schrijven aan autonome groei in het toerisme, maar ook aan de gunstige ligging van de meivakantie en Pasen in 2025.
19/06/25
Vrijwilligers erfgoed en natuur krijgen waardering
Onder het motto ‘Handen uit de mouwen!’ werd zaterdag in vestingstad Hellevoetsluis de Provinciale Vrijwilligersdag 2025 feestelijk geopend door gedeputeerden Anne Koning en Meindert Stolk. De jaarlijkse bijeenkomst zette de duizenden vrijwilligers in het erfgoed en groen van Zuid-Holland in het zonnetje.
19/06/25
Corendon gaat samenwerking aan voor culinaire excursies
Corendon werkt sinds mei samen met het internationale platform ResiRest. ResiRest biedt food-excursies in onder meer de Turkse regio Antalya aan. Een uitrol naar andere destinaties staat op de planning.
19/06/25
Exclusief voor leden
BRO wordt Movares
"De naam BRO gaat verdwijnen en dat doet wel pijn", meldt de directie van BRO. "We gaan met 10 afzonderlijke bedrijven samen het nieuwe Movares vormen."
18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...