Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-08-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Bloggersreis van 10 weken door Zuid-Limburg, Maastricht en EU-regio

Bloggersreis van 10 weken door Zuid-Limburg, Maastricht en EU-regio

VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing hebben samen het startschot gegeven voor grootste bloggersreis ooit in Limburg. Naomi van Putten verblijft de komende tien weken in Zuid-Limburg, Maastricht en de (EU)regio. Zij zal op meerdere momenten vergezeld worden door collega-bloggers en andere media om samen met hen te publiceren over deze regio.


"Zij plannen in die drie maanden iedere dag een activiteit voor mij in, maar verder is het aan mij het goede leven in die streek te ontdekken", schrijft Naomi in haar eerste blog. "En tegelijkertijd mijzelf te (her)ontdekken. Weer even een stap terug te doen, te reflecteren en me te laten inspireren. Uit de dagelijkse drukte, in alle vrijheid, alleen of in gesprek met een andere blogger, een local of programmamaker."


Doelgroep

De hoofddoelgroep van deze campagne is de zelfbewuste vrouw tussen de 25 en 50 jaar. Deze vrouw combineert een (parttime) baan met een (gezins)huishouden en druk sociaal leven. Deze vrouw is toe aan een weekje voor zichzelf (eventueel met partner of vriendin). Doel van dit weekje voor zichzelf is onthaasten, ontspannen, genieten van klein geluk, inspiratie opdoen en nieuwe inzichten krijgen. De vrouw is nuchter en staat veraf van spiritualiteit, maar is staat wel open voor fysieke ontspanning als yoga of pilates.


Eerste samenwerking Maastricht Marketing en VVV Zuid-Limburg

De campagne ‘Limburg lonkt’ is de eerste samenwerking tussen Maastricht Marketing en VVV Zuid-Limburg. Met de bloggerscampagne belichten de samenwerkende partijen meerdere aspecten van de regio. Doel van de campagne is o.a. om de verblijfsduur van bezoekers te verlengen. "Met name op doordeweekse dagen en buiten het hoogseizoen is er ruimte voor meer bezoekers”, aldus Anya Niewierra, directeur VVV Zuid-Limburg. De organisaties denken met deze campagne bezoekers te kunnen verleiden om langer te blijven door de hele regio te verkennen, ook over de grens in bijvoorbeeld Aken, Luik en Hasselt.


"Het is behoorlijk onwerkelijk, maar het gaat écht gebeuren: ik mag op blogsabbatical door Zuid-Limburg en Maastricht! Toen ik deze video ontving, stond ik letterlijk te trillen van geluk.. zó blij! Want wat een buitenkans is dit."


Naomi van Putten


Aanhaken bij bestaande kanalen

Blogger Naomi van Putten zal via haar blog Happy B’s – ook te volgen via het bekende bloggersplatform ‘Blog Lovin’ – vlogs, blogs, interviews en foto’s delen. Daarnaast publiceert zij op haar facebookpagina en via haar Instagramaccount. Lars Flinkerbusch, directeur Maastricht Marketing: "Door gebruik te maken van haar kanalen met trouwe volgers, door het aanhaken van meerdere bloggers en media en door het promoten van haar publicaties op social media zal het bereik en de zichtbaarheid van Zuid-Limburg, Maastricht en de EU-regio sterk toenemen. Daar gaat onze regio in constante versnelde ontwikkeling flink van profiteren.”


Doelstelling

Zuid-Limburg profileren als ‘geluksregio’ van Nederland waarbij ‘Good Life’ en ‘onthaasten’ de sleutelwoorden zijn door een consistente verspreiding van de boodschap en het genereren van een zo groot mogelijk bereik. Tijdens de campagne worden door de sabbaticalblogger, influencers en media verhalen verteld en verspreidt de geluksguerrilla zich als een olievlek. Dit lijdt tot een economische impact, verhoging van de naamsbekendheid en het toeristisch marktaandeel. Sleutelwoorden: Authentiek, sympathiek en persoonlijke verhalen en ontmoetingen, geluksmomentjes. Ook bedrijven kunnen op de campagne aanhaken door partner te worden. Het is de bedoeling om met deze campagne 2,1 miljoen mensen te bereiken.

Link: https://www.happybs.nl/category/limburg-lonkt/?utm_medium=email&utm_campaign=Limburg+Lonkt&utm_content=Persbericht+27+augustus&utm_term=www.limburglonkt.nl&utm_source=Mailplus
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, bloggen, vloggen, zuid-limburg

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Guy Vroemen nieuwe directeur-bestuurder Maastricht Marketing
De Raad van Toezicht van Stichting Maastricht Marketing heeft bekendgemaakt dat Guy Vroemen per 1 augustus 2025 de nieuwe directeur-bestuurder wordt.
18/06/25
Exclusief voor leden
Siblu breidt uit in Europa met focus op tweede huis in de natuur
De Franse vakantieorganisatie Siblu zet een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie met de overname van zeven vakantieparken. Interessant is de nieuwe focus op het eigen gebruik van de tweede woning door de eigenaren.
18/06/25
Nederlanders kiezen massaal voor zekerheid op vakantie
Een zorgeloze vakantie begint voor veel Nederlanders met een goede voorbereiding. Uit onderzoek van Allianz Direct blijkt dat 77% van de Nederlanders een reisverzekering heeft of afsluit. Daarbij kiest 24% voor een doorlopende verzekering, terwijl 22% een kortlopende variant verkiest.
18/06/25
Exclusief voor leden
Dantumadiel en Overijssel aan kop in JetCamp-onderzoek naar beste kampeerlocaties van Nederland
Dantumadiel heeft gemiddeld de best beoordeelde campings van Nederland. De negen campings in deze Friese gemeente behalen gemiddeld een rapportcijfer 9,1. Van de provincies scoort Overijssel met een 8,5 het best. In Europa staat Nederland met een 8,3 op een 12e plaats.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.
18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...