Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-06-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Walibi Belgium investeert meer dan 100 miljoen euro

Walibi Belgium investeert meer dan 100 miljoen euro
Walibi Belgium gaat voor meer dan 100 miljoen euro het park grondig renoveren en uitbreiden met nieuwe attracties. Vorig jaar investeerde het park al 8,5 miljoen euro in de splash-coaster Pulsar maar nu wordt de investeringsversnelling gekozen.


Er zullen niet alleen elk jaar nieuwe attracties bijkomen, maar tot in 2022/23 zal elke zone van het park grondig aangepakt worden qua thematisering, inrichting en beleving zodat op het einde van dit investeringsplan 75% van het park vernieuwd zal zijn.


Grote ambities

Jean-Christophe Parent, Algemeen Directeur: "Met dit ambitieuze ontwikkelingsplan willen we terug onze plaats innemen als het grootste en meest sensationele attractiepark van België voor alle leeftijden. In het verleden heeft Walibi steeds een voortrekkersrol gespeeld in het aanbieden van nieuwe en unieke sensaties. We nemen deze rol met heel veel zin en overtuiging terug op en zullen in de toekomst nog aantrekkelijker zijn voor families met kinderen of jongeren die een spannende dag wensen te beleven. We rekenen erop dat dankzij de kwalitatieve aanpassingen via de nieuwe themazones en het nog uitgebreidere aanbod van nieuwe attracties ook nog meer Vlamingen de weg zal doen vinden naar Walibi”.



2018: Familie coaster

Bij de topattractie Challenge of Tutankhamon komt volgend jaar een familie coaster en de hele zone waar deze nieuwe coaster centraal zal staan wordt heraangelegd en krijgt een eigen exotisch thema.


2019: Nieuwe kinderzone in Aqualibi

Met de nieuwe kinderzone die aan Aqualibi wordt toegevoegd zullen ook kinderen zonder zwemervaring naar hartelust kunnen ravotten. Door de uitbreiding met 700 m² zal de totale oppervlakte van het waterpark bijna 7000 m² bedragen. Tevens zal heel Aqualibi in een echte tropische sfeer ondergedompeld worden.


2020: Indoor attractie en kindercoaster

In 2019 worden drie zones volledig heraangelegd en komen er maar liefst twee nieuwe attracties bij: een familiale interactieve indoorattractie en een kindercoaster. Zo kunnen bezoekers beginnen kennismaken met de verschillende werelden van Walibi en wordt er bovendien ook een volledig nieuw belevingsrestaurant gebouwd.


2020: Interactieve waterattractie

In 2020 komt er temidden van een vernieuwde western zone een interactieve waterattractie waar ook omstaanders aan kunnen deelnemen.


2021: Megacoaster

De grootste investering van het hernieuwingsplan komt er in 2021: een spectaculaire megacoaster die zijn gelijke niet kent in de Benelux gebouwd in een volledig nieuwe zone. Hiermee zal het park uitkomen op tien rollercoasters. De volledige zone rond de Weerwolf en de Vampire wordt dan ook gethematiseerd.


2022-2023: Nieuwe familieattractie

In 2022/23 wordt het hernieuwingsplan vervolmaakt met een nieuwe familieattractie en krijgt de zone rond Flash Back een aangepast thema. Aqualibi krijgt er ook nieuwe glijbanen bij.


Over Walibi

Walibi is 42 jaar geleden ontstaan in Waver en ontvangt jaarlijks ongeveer 1,3 miljoen bezoekers. Vandaag bestaan er 3 Walibi-parken : Walibi Belgium, Walibi Rhone-Alpes (Frankrijk), en Walibi Holland (Nederland). Deze 3 parken maken sinds 2006 deel uit van Compagnie des Alpes.


Meer lezen?

Meer weten over investeringen in attractieparken? Lees dan het boek Investment Thrills, managing risk and return for the amusement parks & attractions industry waar leisure-expert Pieter Cornelis de door hem ontwikkelde methode beschrijft om de effecten van investeringen in de attractiebranche op een gestructureerde manier te voorspellen.

Trefwoorden: attractieparken, investeringen

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...