Recreatie & Toerisme maart verklapt campagnesucces en biedt de jongste branchecijfers
De eerste editie van
Recreatie & Toerisme van 2017 is uit! Toerisme zit nog steeds in de lift
maar door de onzekerheid over veiligheid en economie bij de consument vlakt de
groei wel af. Die onzekerheid treft zelfs de vakanties van Nederlanders in eigen
land. Welke trends ziet de redactie in de combinatie van cijfers van UNWTO,
Eurostat, CBS en CVO? Nog een paar inspirerende voorbeelden van de inhoud.
Van FEC tot
evenementenmonitor
# Hans van Leeuwen
vertelt over de cijfers en filosofie van de Familiy Entertainment Centers in
Nederland. De trend van alsmaar meer indoor speeltuinen loopt ten einde.
Plaatsen waar horeca en attracties samen vermaak bieden, worden de renderende
entertainment centers in de komende vijf jaar.
# Hoe komt het dat de campagne Mr Wings
van Center Parcs succesvol is? We gingen op onderzoek uit. De campagne doet
het goed en wordt in 2017 met enkele aanpassingen herhaald. Andres Neira de
Back, marketing directeur Center Parcs verklapt het geheim van het
succes. "De campagne scoort hoger dan de benchmark.”
# 6 wensen van de gast voor
verblijfsaccommodaties. Als hotel of particuliere aanbieder kun je niet op
al die wensen inspelen. Toch zie je voor 2017 wel een aantal gemeenschappelijke
kenmerken waarop je klanten kunt binnenhalen. Deze 6 moet je weten en kun je
vertalen naar je eigen accommodatie.
# GOfun op zijn kop.
Het jongerenmerk van reisgigant Corendon liep niet lekker. Het was een van de
leukste cases uit de afgelopen jaren voor marketing manager Martin de Boer.
Eenvoudig was het niet maar waarschijnlijk is de weg omhoog voor GOfun
gevonden. Een praktijkvoorbeeld in verandermanagement en het aanpassen van een
reismerk.
# Scherp evenementen
monitoren. Hoe vind je als middelgrote stad een plek voor jezelf binnen het
steeds groter wordende evenementenaanbod in Nederland? In dit artikel
voorbeelden uit de praktijk, met het evenementenaanbod in de gemeente Heerlen.
Voordeel lid zijn van Recreatie & Toerisme: volledige online toegang tot NRIT.nl Dat zijn nog maar 5 voorbeelden van de inhoud van het eerste nummer van dit jaar. Zoals de leden gewend zijn, worden in de komende weken alle artikelen op NRITmedia.nl geplaatst. Ben je lid, dan kun je alles bekijken. Nog geen lid? Word vandaag nog lid van Recreatie & Toerisme en NRITmedia.nl en ontvang meteen een inlog voor het online platform NRITmedia.nl. Daarop verschijnen ook de artikelen van Recreatie & Toerisme, maar nog veel meer top vakinformatie. Veel artikelen zijn alleen beschikbaar voor leden. Met een abonnement op het blad combineer je mooi online en topinformatie uit het blad.
Trefwoorden: reizen, toerisme, marketing, management, marktonderzoek, beleid, ondernemen
|
|
16/06/25
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
|
16/06/25
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
|
16/06/25
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
|
13/06/25
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
|
13/06/25
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
|
13/06/25
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
|
13/06/25
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
|
13/06/25
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
|
|
19/06/25
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
|
24/06/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
|
25/06/25
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
|
27/06/25
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
|