City marketing: einde klassieke toeristische informatiecentra?
De rol van de city
marketeer verandert. Consumentengedrag en de manier van informatie en
inspiratie opdoen verandert nog steeds. Dit wil de European Cities
Marketing Meeting in Gdansk, 22 tot en met 25 februari 2017, aan de
hand van praktijkvoorbeelden analyseren. "Ervaren city marketeers
zullen hun waardevolle inzichten met ons delen,” meldt Ignasi de
Delàs, president ECM.
De Delàs over het veranderde
consumentengedrag: "Hier gaat het om; in ongeveer tien jaar heeft
digitalisering en globalisering de patronen en de praktijk van
stedelijk toerisme voor altijd veranderd. Nieuwe technologie heeft
het gedrag radicaal veranderd en heeft de consument de macht gegeven
met andere inzichten, bronnen van informatie en boekingsmachines,
toepassingen en ervaringen die ver voorbij de klassieke toeristische
informatiecentra gaan. Samen zoeken we naar nieuwe modellen en manier
van opereren voor de nabije toekomst. Waarschijnlijk vinden we het
model met de zilveren kogel dat bij iedereen past niet. We zijn er
van overtuigd dat deze strategie meeting inspiratie en handvatten
geeft om marketeers en hun teams de stappen te laten zetten in hun
transformatie.”
Link: www.europeancitiesmarketing.com
Trefwoorden: stad, citytrip, citymarketing, communicatie, online marketing
|
|
26/04/24
Er zijn tegenwoordig nog weinig mensen die zonder hun smartphone de deur uitgaan, laat staan dat ze op vakantie gaan zonder smartphone. Waarbij eerder de trend rondom iPhone en MagSafe accessoires zeer groot was, is deze trend nu ook te zien bij Samsung gebruikers.
|
26/04/24
In 75 jaar Beerze Bulten is er heel veel veranderd, maar het park blijft zich ontwikkelen. Van een huuske en een waterpomp op een kale zandvlakte, naar een 5-sterren Vakantiepark met luxe faciliteiten.
|
26/04/24
SEA LIFE opent een nieuwe interactieve tentoonstelling over het windpark Hollandse Kust Zuid dat voor de kust van het Scheveningse aquarium ligt. Kinderen leren van de karakters Milly en Windston meer over het onderwaterleven in de Noordzee, de bouw van een windpark en over onderzoek om ecologie te versterken.
|
26/04/24
De informatieborden bij de forten en andere water- en verdedigingswerken zijn vernieuwd om de bijzondere status van UNESCO Werelderfgoed Hollandse waterlinies onder de aandacht te brengen.
|
26/04/24
Vanaf nu kan jong en oud de stad Gouda te voet ontdekken met Explore Gouda, een webapplicatie met gesproken routeaanwijzingen die informatie geeft over interessante punten onderweg.
|
26/04/24
Buuten, een nieuw merk voor het oostelijke natuur- en recreatiegebied in Leeuwarden. Het gebied biedt een scala aan buitenbelevenissen voor toeristen, dagjesmensen en inwoners van Leeuwarden en omgeving en is 365 dagen per jaar toegankelijk.
|
26/04/24
In de loopagenda 2024-2027 staat hoe de provincie de komende vier jaar met onderzoek, samenwerking en subsidies gaat bijdragen aan een veilige en aantrekkelijke provincie voor de voetganger.
|
26/04/24
De eerste twee segmenten Recreatietechniek en Digitalisering en Marketing in hal 3 en 4 zijn volledig volgeboekt tijden de jaarlijkse recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg. De belangstelling is groot.
|
|
14/05/24
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
|
23/05/24
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
|
27/05/24
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
|
05/06/24 t/m 07-06-24
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
|
06/06/24
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...
|
|