Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-11-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Airbnb wil hele reisketen

Airbnb wil hele reisketen
Airbnb wil niet alleen woningen van particulieren aanbieden maar gaat nu ook activiteiten en insider tips aanbieden. In de toekomst worden ook nog vluchten en andere services aan het platform toegevoegd. Om de veiligheid van gebruikers op het platform te verhogen gaat Airbnb van haar gebruikers een kopie ID en selfie vragen. Airbnb zegt dat het met Trips het concept van hosten herdefinieert en mensen in staat stelt hun interesses, hobby’s en passies te delen


Airbnb heeft met de lancering van Trips de belangrijkste nieuwe ontwikkeling in haar achtjarige bestaan gelanceerd. Binnen Trips worden drie kernonderdelen samengebracht: Experiences, Places en Homes. Airbnb zal daar in de toekomst nog Flights en Services aan toevoegen. Het heeft er veel weg van dat Airbnb de hele reisketen wil kunnen aanbieden, steeds met de lokale bevolking als zzp-er.


Locals kunnen nu geld verdienen met hun passie

"Na de manier waarop mensen overnachten te hebben veranderd, neemt Airbnb dezelfde people-focused aanpak over voor de andere onderdelen van een reis, en biedt mensen zo de mogelijkheid om geld te verdienen door hun passies en interesses te delen”, stelt het bedrijf. "Tot nog toe heeft Airbnb altijd om woningen gedraaid” zegt Airbnb CEO Brian Chesky. "Met de lancering van Trips brengt Airbnb de plek waar je verblijft, de activiteiten die je onderneemt en de mensen die je ontmoet samen op één platform. We willen reizen weer speciaal maken door mensen aan de basis te leggen van iedere trip.


Wat zijn Experiences in de visie van Airbnb?

Experiences zijn op maat gemaakte activiteiten, ontworpen en geleid door lokale experts – bijvoorbeeld een dagdeel zwaardvechten als een samoerai of een meerdaags avontuur zoals leren over en het besturen van klassieke auto’s in Malibu. Experiences biedt ongekende toegang tot gemeenschappen en plekken die je anders niet zou tegenkomen tijdens je reis, van de truffeljacht in Toscane tot de grime muziek muziekscene in Londen.


Nu in 12 steden, 39 steden kunnen Experiences indienden

Vooralsnog is Trips nu met 500 Experiences in 12 steden wereldwijd actief, namelijk Los Angeles, San Francisco, Miami, Detroit, Havana, Londen, Parijs, Florence, Nairobi, Kaapstad, Tokio en Seoul. Vanaf vandaag kunnen beginnende hosts in bovenstaande steden en 39 andere steden, waaronder ook Amsterdam, een verzoek indienen om hun Experience op Airbnb te plaatsen.


Sociale trips

Er zullen ook Experiences te boeken zijn waar gasten iets terug kunnen doen voor de gemeenschap via non-profit organisaties. In Detroit biedt Khali Sweeney bijvoorbeeld de gelegenheid om een kijkje te nemen tijdens zijn Downtown Boxing Gym, een initiatief dat lokale kinderen voorziet van een naschools programma met gezonde snacks, huiswerkbegeleiding en bokslessen.


Insider guidebooks

Verder lanceert Airbnb zogenaamde Insider Guidebooks. Airbnb heeft culturele experts en buurtbewoners geïdentificeerd die de wijk door en door kennen, om de verborgen juweeltjes binnen hun stad aan te bevelen. Zo vind je de perfecte hardlooproute door een tip van een marathonloper die in de buurt woont, de leukste stamkroegen via een lokale barkeeper en de beste nog onontdekte restaurants via talentvolle en veelbelovende chef-koks. Er zullen aanvankelijk honderd Insider Guidebooks beschikbaar zijn in zes steden – Los Angeles, San Francisco, Havana, Nairobi, Detroit en Seoul. Een samenwerking met het boekingsplatform Resy zal het mogelijk maken om in de toekomst direct via de Airbnb app tafels te boeken in geweldige lokale restaurants.


Identiteitsverificatie

Met de lancering van Trips introduceert Airbnb een nieuw proces om de identiteit van gebruikers binnen de Experience community te verifiëren. Hosts en reizigers zullen gevraagd worden om een officieel identiteitsbewijs (bijvoorbeeld een paspoort of een rijbewijs) te scannen en daaropvolgend een simpele selfie te maken. Nadat de ID is geverifieerd, zullen de ID en de selfie worden beoordeeld om te verzekeren dat de persoon in kwestie op beide foto’s overeenkomt. Een dergelijke verificatie standaard is robuuster en versterkt de Airbnb gemeenschap op het gebied van authenticiteit, betrouwbaarheid en veiligheid. Het nieuwe identiteitsverificatieproces is vereist voor alle Experience gebruikers en wordt op dit moment ook al getest voor het boeken van accommodaties. Op Trips zijn de reeds bestaande Trust & Safety maatregelen van toepassing, inclusief een wereldwijd ondersteuningsteam (24/7 beschikbaar, meer dan 250 man sterk), beveiligde transacties, berichten, profielen en beoordelingen, en een nieuwe aansprakelijkheidsverzekering met een waarde van $1 miljoen voor de hiervoor in aanmerking komende Experience hosts.

Link: https://www.airbnb.nl/new
Trefwoorden: deeleconomie, airbnb, verhuurplatforms

CELTH



||| Nieuws |||

16/06/25
Exclusief voor leden
PMV neemt 39 procent belang in Brussels Airport
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...