Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-10-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Haags Bloggershuis genomineerd voor Grand Prix Contentmarketing Awards

Haags Bloggershuis genomineerd voor Grand Prix Contentmarketing Awards
Het Haags Bloggershuis van Den Haag Marketing en HaagseStrandhuisjes is genomineerd voor de Grand Prix Awards. Het strandhuisje is publicitair een groot succes met meer dan 300 publicaties en ruim 100.000 interacties.


De Grand Prix zijn de prijzen voor contentmarketing waarbij de nadruk wordt gelegd op strategie, uitvoering en resultaat. Met een totaal van 190 cases kent de Grand Prix Content Marketing 2016 dit jaar een recordaantal inzendingen. Op donderdag 17 november zullen tijdens de feestelijke uitreikingsavond in DeFabrique te Maarssen de beste contentmarketing cases van het afgelopen jaar uit de Benelux bekend gemaakt worden.


Twee nominaties

Het Bloggershuis is genomineerd in twee categorieën. In de categorie Non Profit neemt het Bloggershuis het op tegen de campagne Aan de weg timmeren voor Rijkswaterstaat en Ga voor Goed Goud. In de categorie Beste Marketing PR Campagne zijn de tegenstanders Bouwputtoerisme in Hasselt en PR-strategie Kneppelhout & Korthals


Over het initiatief Haags Bloggershuis

In april 2016 opende Den Haag het eerste bloggershuis van Nederland, aan het Haagse strand van Kijkduin. Het is een speciaal strandhuis voor reisbloggers en -vloggers uit binnen- en buitenland. Daarmee was Den Haag de eerste stad in Nederland die ter promotie een huis ter beschikking stelde aan de reispers. Doel van het bloggershuis is om de positionering van stad aan zee meer kracht bij te zetten. Het bloggershuis is een gezamenlijk initiatief van Den Haag Marketing en HaagseStrandhuisjes.


Veel publicaties

Het bloggershuis heeft volgens Marco Esser, directeur Den Haag Marketing de afgelopen maanden veel ‘blogambassadeurs’ opgeleverd voor de stad Den Haag. "Met meer dan 300 publicaties in de vorm van enthousiaste verhalen, mooie beelden, video’s en posts over Den Haag als toeristische bestemming zijn een paar miljoen mensen bereikt. Ook waren er meer dan 100.000 interacties. Voor ons is het project daarom al een groot succes. Het is mooi dat onze gezamenlijke inspanningen nu ook beloond worden met een nominatie voor een marketingprijs.”

Link: http://grandprixcm.nl/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, bloggen, vloggen, online marketing

CELTH




||| Nieuws |||

18/08/25
Jacqueline Lijs nieuwe directeur-bestuurder Visit Flevoland
Per 15 september van dit jaar zal Jacqueline Lijs de rol van directeur-bestuurder van Visit Flevoland vervullen. Hiermee volgt zij Brigitte Daalder op.
18/08/25
Exclusief voor leden
Coosto biedt integratie Bluesky aan
Beheerplatform voor sociale media Coosto breidt zijn aanbod uit met een integratie van Bluesky, het snelgroeiende socialmediaplatform dat inzet op openheid, privacy en inhoudelijke interactie.
18/08/25
750 Ajax shirts met SAIL embleem
Voetbalclub Ajax en SAIL 2025 slaan handen ineen voor een bijzondere samenwerking. Speciaal voor de jubileumeditie van SAIL brengt Ajax een gelimiteerde versie van het uittenue 2025/2026 uit, voorzien van een exclusief SAIL 2025-embleem.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...