Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 27-07-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Jurriaan de Mol verruilt RBT KAN voor NBTC Holland Marketing

Jurriaan de Mol verruilt RBT KAN voor NBTC Holland Marketing

Jurriaan de Mol verlaat na 13 jaar het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen om een

nieuwe functie te aanvaarden bij NBTC Holland Marketing. De Mol (1959) is (mede) verantwoordelijk geweest voor de oprichting van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN) in 2003.


Alvorens hij bij RBT KAN aan de slag ging, was Jurriaan de Mol werkzaam bij onder meer VVV Rotterdam, KLM, Golden Tulip Hotels en Den Haag Marketing. Ook is hij verantwoordelijk voor de oprichting van de Liberation Route Europe, een route die verschillende gedenkplaatsen uit de Tweede Wereldoorlog in Europa aan elkaar verbindt. De Mol en zijn team zijn verder verantwoordelijk voor de campagne Made in Arnhem, het Convention Bureau Gelderland, Spannendegeschiedenis.nl en de campagne Gelderland levert je mooie streken. In 2015 richtte RBT KAN de business unit Visit Veluwe op om zo de toeristische marketing van de Veluwe vorm te geven.


Het (inter)nationale werkveld en de marketingstrategie HollandCity hebben hem enthousiast gemaakt om zijn loopbaan te vervolgen bij NBTC. Jurriaan de Mol: "NBTC heeft als doel het optimale effect van internationaal toerisme voor Nederland te realiseren. Dat kan alleen door met een groot aantal partners de bestemming Holland nog steviger op de kaart te zetten en met deze partners een duurzame relatie aan te gaan en te onderhouden. Voor dat laatste ga ik me samen met het team voor 100 procent inzetten.”

Algemeen directeur Jos Vranken: "Ik ben verheugd over de aanstelling van Jurriaan. Zijn grote en gevarieerde kennis en ervaring met betrekking tot de sector, het (inter)nationale publiek-private werkveld en destinatiemarketing in combinatie met zijn gedrevenheid, resultaatgerichtheid en bovenal bewezen en aantoonbare effectiviteit, zijn van grote waarde voor de bestemming ‘Holland’, onze partners en organisatie. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking en de wijze waarop hij de samenwerkingsrelaties met (inter)nationale partners op- en uitbouwt.”

RBT KAN is trots op wat Jurriaan de Mol voor de regio Arnhem Nijmegen en de Veluwe heeft gerealiseerd.

Zijn grote gevarieerde kennis en ervaring, zijn gedrevenheid in een (inter)nationaal publiek privaat

werkveld had een stimulerende en positieve werking op de vrijetijdseconomie in Gelderland.


Per 17 oktober start Jurriaan de Mol in de functie van directeur Business Development & Operations bij

NBTC Holland Marketing.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, holland, veluwe, arnhem, nijmegen

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Maastricht populairste gemeente van Nederland in 2025
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
26/05/25
Exclusief voor leden
Moons wordt voorzitter Van Gogh Nationaal Park
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...