Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-07-2016
Auteur: Marc Gerlings

House of Hospitality in Amsterdam opgestart

House of Hospitality in Amsterdam opgestart

Onlangs ging op initiatief van Amsterdam Marketing, House of Hospitality Amsterdam van start, een samenwerkingsverband tussen verschillende branches die alle een verbinding hebben met hospitality en serviceverlening. Het bedrijfsleven, het beroepsonderwijs en gemeente Amsterdam voegen hun expertise en financiële middelen samen om de kennis en kunde van gastvrijheid te verhogen in de metropool.

In een duurzame samenwerking is de focus gericht op het versterken van de aansluiting tussen arbeidsmarkt en beroepsonderwijs rondom opleiden, een leven lang leren, innovatie, ondernemerschap en onderzoek in de metropoolregio Amsterdam als het gaat om hospitality.

Jongeren nodig in groeisector
Daarnaast wil het samenwerkingsverband door het aanbieden van vernieuwde onderwijsprogramma’s de instroom van jongeren in de opleiding en branche verhogen.Bij- en herscholing van de zittende werknemers staat op het wensenlijstje van het House of Hospitality.


Bedrijfsleven
Hotel Casa400, ISS Nederland BV, Westcord fashion hotel, NH hotel groep, TUI Airlines, Corendon, KHN afdeling Amsterdam, Booking.com, Vacansoleil, het OLVG, Het AMC, Home Instead Amsterdam, Het Amsterdamse Proeflokaal, ANVR, Amsterdam Arena, Randstad, Vermaat groep en Amsterdam Marketing behoren vanuit het bedrijfsleven tot de oprichters.


En de opleidingen
Vanuit het beroepsonderwijs wordt aangesloten door ROC van Amsterdam (mbo), ROC van Flevoland (mbo), Hogeschool Inholland (hbo), Hotelschool Den Haag (hbo) en Hubertus & Berkhoff Culinaire vakschool (vmbo). De gemeente Amsterdam ondersteunt het initiatief.

Trefwoorden: samenwerken, hospitality, jongeren, leren, Amsterdam

CELTH




||| Nieuws |||

11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...