Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-06-2016

Gastvrij Twente van start

Ondernemers in de lead

Gastvrij Twente van start
Henk van Voornveld, Jan Bakker, Hans van Agteren en Marcel Vlek
Donderdag is het ondernemersinitiatief ‘Gastvrij Twente’ officieel gepresenteerd. Na het wegvallen van het Twents Bureau voor Toerisme eind 2015 hebben ondernemers het voortouw genomen Twente toeristisch te vermarkten. Een samenwerking van ondernemers uit het toeristische veld die eraan moet bijdragen dat bezoekers uit binnen- en buitenland hun vrije tijd doorbrengen in Twente. MarketingOost gaat de plannen van de ondernemers vorm geven.

Jan Bakker, oud-voorzitter van de ‘Ronde van Overijssel’, is gekozen tot voorzitter van Gastvrij Twente. Hij benadrukt dat het tijd is voor een volgende stap. "In het najaar van 2015 is de visie ‘Wij zijn Twente’ vastgesteld voor de vrijetijdseconomie in Twente. In samenwerking met ondernemers, provincie Overijssel, de veertien Twentse gemeenten en Twente Tourist Info’s (TTI’s) is de basis gelegd voor een gezamenlijke, effectieve marketing van een dynamische regio. Ondernemers nemen hierin het voortouw naar een volgende stap: niet alleen ‘Wij zijn Twente’, maar ‘Wij werken aan Twente’.”

Plannen
De ondernemers binnen ´Gastvrij Twente´ vertegenwoordigen het toeristische veld en zijn betrokken vanuit diverse Twentse ondernemerscollectieven en belangenorganisaties. Zij zullen zelf geen uitvoering geven aan de plannen. Jan Bakker licht toe: "Het is van cruciaal belang dat ondernemers zich verbonden voelen met de plannen op gebied van vrijetijdseconomie. Gastvrij Twente speelt hierin een adviserende en initiërende rol en heeft intensief contact met Regio Twente. Voor de uitvoering van de plannen wordt intensief samengewerkt met MarketingOost. Zij verzorgen ook de regiomarketing van de overige Overijsselse regio’s. Nu valt de toeristische vermarkting van de gehele provincie onder één organisatie en dat maakt samenwerken met ondernemers en overheden een stuk eenvoudiger.”

Landgoed van Nederland
Henk van Voornveld, directeur van MarketingOost, geeft aan dat deze ‘herstart’ niet betekent dat al het oude wordt achtergelaten: "We gaan verder met de uiting ‘Twente. Landgoed van Nederland’. De website beleeftwente.nl staat weer online en in het voorjaar hebben we samen met Twentse kampeer- en bungalowbedrijven een campagne gevoerd. In het najaar volgt een campagne waarbij stedenbezoek centraal staat.” Op dit moment wordt gewerkt aan de invulling van het team dat in Twente aan de slag gaat. Naast vrijetijdseconomie is er aandacht voor zakelijk toerisme, waarbij profilering van Twente als congresregio één van de speerpunten is.

Lees hier hoe Gastvrij Twente wordt georganiseerd.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, overijssel

CELTH



||| Nieuws |||

16/06/25
Exclusief voor leden
PMV neemt 39 procent belang in Brussels Airport
Op 13 juni heeft PMV, de Participatiemaatschappij Vlaanderen een overeenkomst bereikt met het Canadese pensioenfonds Ontario Teachers’ Pension Plan, OTPP, om haar onrechtstreeks belang in Brussels Airport Company te verwerven.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
16/06/25
Exclusief voor leden
Rijden in het buitenland? Toch wel eng
34 procent van de Nederlandse vrouwen vindt autorijden in het buitenland spannend, terwijl 82 procent van de mannen gerust achter het stuur stapt.
13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...