Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-06-2016

Lex Kruijver nieuwe directeur Marketing Zaanstreek

Lex Kruijver nieuwe directeur Marketing Zaanstreek
Lex Kruijver wordt de nieuwe directeur van Stichting Marketing Zaanstreek (SMZ). Hij gaat die functie combineren met zijn huidige werkzaamheden voor onderzoeksbureau Respons. Lex Kruijver ontwikkelde eind vorig jaar samen met het bestuur van Marketing Zaanstreek, dat onder voorzitterschap staat van burgemeester Geke Faber, de nieuwe marketingstrategie van de stichting en gaat de plannen nu ook in praktijk brengen.

In de nieuwe strategie van SMZ ligt de focus op toerisme en wonen. Het ontwikkelen van aanvullende toeristische arrangementen rond het Hembrugterrein, Zaanse Schans en Zaans Museum, Stadshart Zaandam en de Zaanbocht in Wormerveer staan prominent op de agenda.

"De Zaanstreek wordt al stevig gepromoot vanuit de Metropoolregio Amsterdam," vertelt Kruijver. "Het is aan ons om die beloftes waar te maken en toeristen echt iets te bieden. De rode loper moet uit." Diezelfde Metropoolregio Amsterdam is ook in beeld als het gaat om woonmarketing. Zaanstad is een aantrekkelijk alternatief op korte afstand van de hoofdstad.

Zaanse parels verbinden
SMZ kijkt zeker niet alleen over de stadsgrenzen heen, maar zet juist in op de bijzondere ontwikkelingen en initiatieven vanuit de stad zelf. Kruijver: "Er gebeurt in deze stad al heel veel. Ik noem het Hembrugterrein, Monet, de Zaanboulevard en de Zaanse Schans. Ik zie het als onze taak om partijen met elkaar te verbinden en zo een bijdrage te leveren aan de aantrekkelijkheid van de stad. Voor bezoekers én bewoners.”

Wooncarrière maken
Een aantrekkelijke stad gaat SMZ ook helpen hun ambities op het gebied van woonmarketing waar te maken. Daarin spelen bestaande inwoners een hoofdrol. De stichting wil deze bewoners verleiden om binnen de streek wooncarrière te maken. Goede culturele voorzieningen en mooie Stad aan de Zaan-evenementen gaan daarbij helpen.

Over Lex Kruijver
Lex Kruijver, in 1966 geboren in Zaandam, is directeur van Respons en senior consultant/partner van BV De Nieuwe Aanpak (DNA). Respons werd in 1993 door Kruijver opgericht en is inmiddels uitgegroeid tot de grootste informatieleverancier op het gebied van evenementen in Nederland. Vanuit adviesbureau BV DNA heeft Kruijver eerder citymarketingopdrachten uitgevoerd in o.a. Amstelveen, Assen, Helmond, ’s-Hertogenbosch, Veenendaal en Velsen. Vanuit DNA en Respons was Kruijver in 2008 mede-initiatiefnemer van het jaarlijkse Nationaal Congres Citymarketing (NCC), het eerste citymarketing congres in Nederland. Het congres vond vorig jaar plaats in Zaanstad.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    16/07/25
    Exclusief voor leden
    Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
    Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
    16/07/25
    Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
    Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
    16/07/25
    Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
    Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
    15/07/25
    Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
    Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
    15/07/25
    Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
    Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
    15/07/25
    Royal Den Haag viert de vrijheid
    Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
    15/07/25
    Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
    Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
    15/07/25
    Sal weer in winteraanbod Corendon
    Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.