Geplaatst op: 03-06-2016

Lex Kruijver nieuwe directeur Marketing Zaanstreek

Lex Kruijver nieuwe directeur Marketing Zaanstreek
Lex Kruijver wordt de nieuwe directeur van Stichting Marketing Zaanstreek (SMZ). Hij gaat die functie combineren met zijn huidige werkzaamheden voor onderzoeksbureau Respons. Lex Kruijver ontwikkelde eind vorig jaar samen met het bestuur van Marketing Zaanstreek, dat onder voorzitterschap staat van burgemeester Geke Faber, de nieuwe marketingstrategie van de stichting en gaat de plannen nu ook in praktijk brengen.

In de nieuwe strategie van SMZ ligt de focus op toerisme en wonen. Het ontwikkelen van aanvullende toeristische arrangementen rond het Hembrugterrein, Zaanse Schans en Zaans Museum, Stadshart Zaandam en de Zaanbocht in Wormerveer staan prominent op de agenda.

"De Zaanstreek wordt al stevig gepromoot vanuit de Metropoolregio Amsterdam," vertelt Kruijver. "Het is aan ons om die beloftes waar te maken en toeristen echt iets te bieden. De rode loper moet uit." Diezelfde Metropoolregio Amsterdam is ook in beeld als het gaat om woonmarketing. Zaanstad is een aantrekkelijk alternatief op korte afstand van de hoofdstad.

Zaanse parels verbinden
SMZ kijkt zeker niet alleen over de stadsgrenzen heen, maar zet juist in op de bijzondere ontwikkelingen en initiatieven vanuit de stad zelf. Kruijver: "Er gebeurt in deze stad al heel veel. Ik noem het Hembrugterrein, Monet, de Zaanboulevard en de Zaanse Schans. Ik zie het als onze taak om partijen met elkaar te verbinden en zo een bijdrage te leveren aan de aantrekkelijkheid van de stad. Voor bezoekers én bewoners.”

Wooncarrière maken
Een aantrekkelijke stad gaat SMZ ook helpen hun ambities op het gebied van woonmarketing waar te maken. Daarin spelen bestaande inwoners een hoofdrol. De stichting wil deze bewoners verleiden om binnen de streek wooncarrière te maken. Goede culturele voorzieningen en mooie Stad aan de Zaan-evenementen gaan daarbij helpen.

Over Lex Kruijver
Lex Kruijver, in 1966 geboren in Zaandam, is directeur van Respons en senior consultant/partner van BV De Nieuwe Aanpak (DNA). Respons werd in 1993 door Kruijver opgericht en is inmiddels uitgegroeid tot de grootste informatieleverancier op het gebied van evenementen in Nederland. Vanuit adviesbureau BV DNA heeft Kruijver eerder citymarketingopdrachten uitgevoerd in o.a. Amstelveen, Assen, Helmond, ’s-Hertogenbosch, Veenendaal en Velsen. Vanuit DNA en Respons was Kruijver in 2008 mede-initiatiefnemer van het jaarlijkse Nationaal Congres Citymarketing (NCC), het eerste citymarketing congres in Nederland. Het congres vond vorig jaar plaats in Zaanstad.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    18/12/25
    Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
    In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
    18/12/25
    Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
    Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
    18/12/25
    Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
    Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
    17/12/25
    Exclusief voor leden
    Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
    Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
    17/12/25
    Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
    We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
    17/12/25
    Exclusief voor leden
    Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
    Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
    17/12/25
    Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
    De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
    17/12/25
    Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
    Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.

    ||| Agenda |||

    07/01/26 t/m 08-01-26
    07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
    De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
    08/01/26 t/m 11-01-26
    08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
    De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
    27/01/26 t/m 30-01-26
    27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
    De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
    12/02/26
    12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
    Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
    02/04/26
    02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
    Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...