Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-04-2016

Night of Happiness bij NHTV Breda

Night of Happiness bij NHTV Breda

Hoe gelukkig zijn wij in Nederland? Waar halen wij ons geluk uit? Wat is de rol van vrije tijd, toerisme en evenementen in dit geheel? NHTV organiseert op donderdagavond 21 april de Night of Happiness met boeiende sprekers als Marc de Hond (bekend van De Wereld Draait Door) en Suzan Lindhout die Doneer je Deken oprichtte om vluchtelingen te ondersteunen. Ook geven (inter)nationale professors korte presentaties over geluk en vrije tijd en zijn er diverse inspirerende workshops waar je blij van wordt.


NHTV wil met het evenement leerlingen van middelbare scholen, studenten, ouders en andere geïnteresseerden kennis laten maken met de academische opleidingen leisure en toerisme. De hogeschool in Breda is namelijk de enige hbo-instelling in Nederland die naast hbo-bachelors ook universitaire bachelors en een academische masteropleiding aanbiedt. Geluk is een thema dat iedereen raakt. NHTV wil met de Night of Happiness bezoekers verrassen en op een inhoudelijke, maar toch laagdrempelige, manier kennis bijbrengen over geluk en vrije tijd.


Geluk, vrije tijd en vlogs

In een afwisselend programma met workshops, presentaties en gelukzalige hapjes, leren de bezoekers meer over geluk in combinatie met attractieparken, virtual reality, vakantie en emoties.


Leerlingen van de middelbare school worden uitgedaagd om een vlog, een kort persoonlijk filmpje, in te sturen waarin zij laten zien wat voor hen ultiem geluk betekent. Het mooiste filmpje krijgt een groot schoolfeest aangeboden.

Meer weten en/of meteen inschrijven voor dit evenement? Kijk op www.facebook.com/nightofhappiness

Wil je erbij zijn? Kom op donderdagavond 21 april 2016 vanaf 18.00 uur naar NHTV Academy for Leisure, Archimedesstraat 17 in Breda.

Link: https://www.facebook.com/nightofhappiness
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: evenementen, leisure, geluk

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
04/07/25
Air France-KLM wil meerderheidsbelang in SAS
Air France-KLM wil haar belang in het aandelenkapitaal van SAS verhogen van 19,9% naar 60,5% door de volledige overname van de aandelen van Castlelake en Lind Invest.
03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.