Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Twee nieuwe attracties voor Amsterdam

Twee nieuwe attracties voor Amsterdam
Amsterdam krijgt er dit voorjaar twee publiekstrekkers bij.

Aan het IJ gaat het observatiedek op de A'dam Toren open en op de Dam krijgt rariteitenkabinet Ripley's haar eerste Nederlandse vestiging.


Lookout!

Het observatiedek op A'Dam Toren aan het IJ in Amsterdam-Noord heeft de naam Lookout gekregen en gaat op 14 mei open. Bezoekers kunnen zowel buiten op het dek als binnen in het café-restaurant op de 20ste verdieping van het uitzicht genieten. Er wordt nog aan een grote schommel gebouwd zodat je over de rand kunt schommelen.



Kaartjes voor deze 85 meter hoge toren kosten voor volwassenen in de voorverkoop € 15,-, kaartjes aan de kassa zijn € 2,- duurder. Elke bezoeker krijgt een digitale foto van zijn bezoek. Het 360-graden dek is elke dag geopend van 10:00 tot 22:00. De lift is razendsnel en brengt de bezoekers in 22 seconden naar boven. Bezoekers kunnen een timeslot voor hun bezoek reserveren. Het café-restaurant op de 20ste verdieping dat overdag onderdeel uitmaakt van Lookout gaat na zonsondergang verder als nachtclub. Op de 18e verdieping komt een exclusieve club die alleen voor leden toegankelijk is. In de toren komen ook kantoren, een loft, vergaderzalen, een hotel en een kelderbar.



Ripley's Believe It or Not

Op de Dam in de stad opent ook in mei het rariteitenkabinet Ripley's Believe It or Not. Robert Ripley leefde van 1890 tot 1949 en wordt beschouwd als de moderne Marco Polo. Hij bezocht meer dan 201 landen en nam veel bijzondere voorwerpen mee naar huis. Vreemde voorwerpen en bijzondere verhalen vormen de basis van de attractie. Ripley's heeft al meer dan dertig vestigingen in tien verschillende landen. De attractie moet het eerste jaar driehonderdduizend bezoekers trekken. Kaartjes kosten twintig euro voor volwassenen, kinderen betalen vanaf vier jaar achttien euro, daaronder is de entree gratis. Bang voor rijen op de Dam hoeven we niet te zijn want de wachtrij bevindt zich in het pand. Ripley Entertainment inc. is gevestigd in Orlando en onderdeel van het Canadese Jim Pattison Group. Elk jaar bezoeken 12 miljoen mensen een vestiging van Ripley Entertainment. Ripley is een franchiseformule. 


Trefwoorden: attracties, amsterdam

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...