Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-02-2016
Auteur: Marc Gerlings

I Amsterdam Store in Amsterdam CS open

I Amsterdam Store in Amsterdam CS open
I Amsterdam Store

Amsterdam Marketing heeft officieel de I amsterdam Store in de IJ-hal van Amsterdam Centraal Station geopend. De winkel biedt zowel bijzondere en iconische producten van Amsterdamse bodem als bekende en onbekende tips over activiteiten, cultuur en bezienswaardigheden in de Metropool Amsterdam.


De I amsterdam Store biedt een breed assortiment aan originele cadeautjes en kwalitatieve producten van Amsterdamse iconen zoals KLM, Ajax, Zaanse Mosterd, Kesbeke, Tony´s Chocolonely, het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum. De laatste ins en outs zijn ook aan de leestafel te ontdekken, digitaal via iPads of via de tijdschriften. In Zeeland gaan de VVV-winkels een tegengestelde richting in en worden inspiratiepunten. De souvenirs gaan daar juist de deur uit.


Uniek?
"De I amsterdam Store is een bijzonder concept in de wereld van citymarketing. Nog niet eerder startte een citymarketing organisatie een gecombineerd concept van iconische en lokale producten en (digitale) informatievoorziening, gericht op bewoners, bezoekers en bedrijven. Het is een brandstore waar het motto I amsterdam op verschillende manieren tot leven komt”, meldt Amsterdam Marketing ietwat overdreven. Er zijn eerder winkels in Nederland gestart met deze combinatie.


Binden van bewoners en bezoekers
De winkel van bijna 300m2 is centraal gelegen in het midden van de IJ-hal op de kop van de Middentunnel en de IJ-passage, vlakbij de roltrappen naar het busplatform, de toekomstige metrotoegangen en tegenover de pontsteigers. Door de samenwerking tussen Amsterdam Marketing, Atelier Joachim Baan en Sandenburg Concept Creation is een plek gecreëerd waar de bewoners en bezoekers de rijkdom van de metropool kunnen ontdekken en de verhalen van de Amsterdamse iconen als tastbare herinnering mee krijgen.


Openingsmoment

De Amsterdamse wethouder en locoburgemeester Kajsa Ollongron opende afgelopen vrijdagmiddag de brandstore. Ze gaf daarmee het startsein om de langste catwalk ter wereld te realiseren ter viering van de opening van de I amsterdam Store.


Feiten en cijfers

· Openingstijden: maandag-woensdag: 08:00-19:00 uur, donderdag- zaterdag: 08:00-20:00 uur, zondag: 09:00-18:00 uur

· Bijna 300m2 winkelruimte, totale oppervlakte 400m2

· 300.000 passanten op het CS per dag (40.000 rondom de store)

· 25 medewerkers

· +500 wisselende producten

· Pin en creditcard only

· Creative Direction: Atelier Joachim Baan

· Conceptontwikkelingen: Sandenburg Concept Creation & Amsterdam Marketing

· Lichtplan: Frank Hulsebosch Lichtontwerp & Advies

· Projectmanagement : Sandenburg Concept Creation

· Interieurbouw : van ’t Wout interieurbouw

· Advies retail Nieuwe Kerk/Hermitage



Trefwoorden: VVV, Amsterdam marketing, winkel, concept

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.
04/07/25
Toeristische bestedingen in Zuid-Limburg stijgen naar recordhoogte
Zuid-Limburg heeft in 2023 een indrukwekkende groei doorgemaakt als toeristische bestemming. Uit onderzoek in opdracht van Visit Zuid-Limburg blijkt dat toeristen en recreanten samen maar liefst €1,59 miljard uitgaven in de regio. Deze groei onderstreept het belang van toerisme als economische motor voor de regio.