Geplaatst op: 22-02-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Zeeland opent eerste Inspiratiepunt in Domburg

VVV Zeeland opent eerste Inspiratiepunt in Domburg
Wethouder René Molenaar (l), Gedeputeerde Carla Schönknecht (m) en VVV directeur Patrick Polie (r) zetten een stap in de VVV 2.0. Foto: Bart van der Putten
De VVV Domburg is de afgelopen weken omgetoverd van een VVV-winkel naar een eigentijds VVV-Inspiratiepunt. Het moet een startpunt zijn voor inspiratie en beleving van de omgeving en veel minder winkel. Vrijdag hebben de Zeeuwse gedeputeerde Carla Schönknecht, wethouder René Molenaar van de gemeente Veere en VVV-directeur Patrick Polie het nieuwe VVV-Inspiratiepunt in Domburg geopend. Op diezelfde dag opende op Amsterdam CS de  I amsterdam Store waar het kopen van leuke en unieke souvenirs juist centraal staat. 




Volgens de VVV stelt de consument van vandaag de dag hoge eisen aan hoe en waar hij op vakantie gaat. De gast heeft al heel veel gezien en gedaan, en wil op andere manieren geïnformeerd worden. De gast is daarbij continue op zoek naar nieuwe belevenissen. Dit heeft ook gevolgen voor de rol van de VVV.


Van informatie naar inspiratie

VVV Zeeland wil hier op aansluiten door de VVV niet te positioneren als een winkelconcept, maar als een startpunt voor inspiratie en beleving van de omgeving. Bij de inrichting via het nieuwe concept speelt het DNA van de plaats of regio een belangrijke rol. Zo is in Domburg gebruik gemaakt van hout van echte strandpalen. Maar bijvoorbeeld in een stad als Vlissingen zou het maritieme karakter van de stad een belangrijke rol spelen. Iedere Zeeuwse VVV krijgt daarmee een eigen lokale uitstraling, waarbij het VVV merk het verbindende element is.


Verhalen vertellen

In het nieuwe inspiratiepunt kom je verhalen tegen over Zeeland en Domburg in het bijzonder. Denk hierbij aan het verhaal van dr. Mezger die de Europese adel naar de stad Domburg bracht. Of Mondriaan en Toorop die zich voor hun schilderijen lieten inspireren door het Zeeuwse licht. Of verhalen over de bijzondere natuur in de omgeving, zoals de natuurgebieden Manteling of Oranjezon. Via interactieve toepassingen (koptelefoons, videoschermen, touchscreens etc.) krijg je op een leuke manier tips over de omgeving en inspiratie voor je verblijf in Zeeland. In de speciale Green Room kun je bovendien op een hele bijzondere manier op de foto.


Toeristisch informatiescherm

In het inspiratiepunt zijn verschillende interactieve schermen te vinden. Er is een informatiescherm achter het raam die vanaf buiten, ook buiten de openingstijden van het inspiratiepunt, bedienbaar is. Via dit scherm kunnen gasten zien waar er nog beschikbare accommodaties zijn, krijgen ze tips op basis van het actuele weer, of kan men op zoek naar restaurants in de omgeving, etc.


Pilotstore Domburg

VVV Domburg is als eerste Zeeuwse VVV ingericht volgens de nieuwe formule. VVV Zeeland heeft de ambitie in de komende jaren de 17 VVV-Inspiratiepunten om te vormen tot een eigentijds inspiratiepunt. Hierbij wordt iedere VVV maatwerk en speelt het lokale DNA van de omgeving een belangrijke rol. Eind 2016 zullen ook de VVV Oostkapelle en de VVV Kamperland volgens de nieuwe formule worden ingericht.


Lees hier alles over de nieuwe digitale marketingstrategie van VVV Zeeland.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, vvv, zeeland

CELTH



||| Nieuws |||

23/12/25
Horeca in 2026: Gematigde groei, bij stijgende prijzen
De vooruitzichten voor de Nederlandse horeca in 2026 zijn voorzichtig positief. Consumenten geven naar verwachting iets meer uit dankzij een verbeterde koopkracht, maar uitbundige groei blijft uit. ING Research voorspelt een volumegroei van circa 1% voor de sector bij een gemiddelde prijsstijging van 4%. Het lage consumentenvertrouwen en zorgen over hoge prijzen temperen de bestedingen.
22/12/25
Tien reistrends voor 2026
De wereld van toerisme verandert razendsnel. Reizigers zoeken niet alleen bestemmingen, maar ook vrijheid, comfort, betekenis, rust en authenticiteit. NBTC presenteert in de Trendpublicatie 2026 tien trends die de komende jaren richting geven aan de Nederlandse toeristische sector. Ontdek de 10 trends.
22/12/25
Mauritshuis introduceert €4-ticket en verbreekt bezoekersrecord
Het Mauritshuis in Den Haag sluit 2025 af met een historisch hoog aantal bezoekers én kondigt een opvallende nieuwe maatregel aan. Vanaf 1 januari 2026 kunnen bezoekers het museum dagelijks na 16.00 uur binnen voor slechts €4. Met deze stap wil het Mauritshuis kunst toegankelijker maken voor iedereen.
19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...