Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-02-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Zeeland opent eerste Inspiratiepunt in Domburg

VVV Zeeland opent eerste Inspiratiepunt in Domburg
Wethouder René Molenaar (l), Gedeputeerde Carla Schönknecht (m) en VVV directeur Patrick Polie (r) zetten een stap in de VVV 2.0. Foto: Bart van der Putten
De VVV Domburg is de afgelopen weken omgetoverd van een VVV-winkel naar een eigentijds VVV-Inspiratiepunt. Het moet een startpunt zijn voor inspiratie en beleving van de omgeving en veel minder winkel. Vrijdag hebben de Zeeuwse gedeputeerde Carla Schönknecht, wethouder René Molenaar van de gemeente Veere en VVV-directeur Patrick Polie het nieuwe VVV-Inspiratiepunt in Domburg geopend. Op diezelfde dag opende op Amsterdam CS de  I amsterdam Store waar het kopen van leuke en unieke souvenirs juist centraal staat. 




Volgens de VVV stelt de consument van vandaag de dag hoge eisen aan hoe en waar hij op vakantie gaat. De gast heeft al heel veel gezien en gedaan, en wil op andere manieren geïnformeerd worden. De gast is daarbij continue op zoek naar nieuwe belevenissen. Dit heeft ook gevolgen voor de rol van de VVV.


Van informatie naar inspiratie

VVV Zeeland wil hier op aansluiten door de VVV niet te positioneren als een winkelconcept, maar als een startpunt voor inspiratie en beleving van de omgeving. Bij de inrichting via het nieuwe concept speelt het DNA van de plaats of regio een belangrijke rol. Zo is in Domburg gebruik gemaakt van hout van echte strandpalen. Maar bijvoorbeeld in een stad als Vlissingen zou het maritieme karakter van de stad een belangrijke rol spelen. Iedere Zeeuwse VVV krijgt daarmee een eigen lokale uitstraling, waarbij het VVV merk het verbindende element is.


Verhalen vertellen

In het nieuwe inspiratiepunt kom je verhalen tegen over Zeeland en Domburg in het bijzonder. Denk hierbij aan het verhaal van dr. Mezger die de Europese adel naar de stad Domburg bracht. Of Mondriaan en Toorop die zich voor hun schilderijen lieten inspireren door het Zeeuwse licht. Of verhalen over de bijzondere natuur in de omgeving, zoals de natuurgebieden Manteling of Oranjezon. Via interactieve toepassingen (koptelefoons, videoschermen, touchscreens etc.) krijg je op een leuke manier tips over de omgeving en inspiratie voor je verblijf in Zeeland. In de speciale Green Room kun je bovendien op een hele bijzondere manier op de foto.


Toeristisch informatiescherm

In het inspiratiepunt zijn verschillende interactieve schermen te vinden. Er is een informatiescherm achter het raam die vanaf buiten, ook buiten de openingstijden van het inspiratiepunt, bedienbaar is. Via dit scherm kunnen gasten zien waar er nog beschikbare accommodaties zijn, krijgen ze tips op basis van het actuele weer, of kan men op zoek naar restaurants in de omgeving, etc.


Pilotstore Domburg

VVV Domburg is als eerste Zeeuwse VVV ingericht volgens de nieuwe formule. VVV Zeeland heeft de ambitie in de komende jaren de 17 VVV-Inspiratiepunten om te vormen tot een eigentijds inspiratiepunt. Hierbij wordt iedere VVV maatwerk en speelt het lokale DNA van de omgeving een belangrijke rol. Eind 2016 zullen ook de VVV Oostkapelle en de VVV Kamperland volgens de nieuwe formule worden ingericht.


Lees hier alles over de nieuwe digitale marketingstrategie van VVV Zeeland.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, vvv, zeeland

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...