Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 16-02-2016

ANVR viert verjaardag met nieuwe website en logo

ANVR viert verjaardag met nieuwe website en logo
Morgen viert ANVR viert haar 50e verjaardag.  Dat wordt gevierd met een nieuwe website en een nieuw logo. Sinds 1966, met de opkomst van het georganiseerde reizen, werkt de ANVR met de bij haar aangesloten reisondernemingen aan kwaliteit, zekerheid en garanties voor de consument en vertegenwoordigt zij inmiddels zo’n 270 touroperators en 1.200 (zaken)reisbureaus.

Het aantal nieuwe leden blijft in al die jaren groeien. Frank Oostdam, directeur ANVR: "Het is goed te zien dat niet alleen reisondernemingen uit de ‘traditionele’ hoek zich aansluiten bij onze brancheorganisatie, maar steeds vaker ook grote online verkopers, specialisten en kleinere nichespelers. We willen er zijn voor iedereen die reisproducten aanbiedt; voor alle ‘ondernemers in reizen’.” De bekendheid van het ANVR-logo, een officieel keurmerk, lijkt daarbij voor potentiële leden een belangrijke rol te spelen.

Grote bekendheid met ANVR-logo
Uit eerder onderzoek is namelijk gebleken dat de consument bekend is met het ANVR-logo (92%). Zo letten 2 van de 5 reizigers bij het boeken van een reis zelfs àltijd op het logo; niet alleen traditionele boekers (54%), maar ook zij die via internet zelf een reis samenstellen (33%). En dat de Nederlander reislustig is, laten de cijfers wel zien. Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en het aantal boekingen in januari ligt al +3,5% hoger dan vorig jaar die maand. De reisbranche ziet het consumentenvertrouwen na jaren weer stijgen.

Nieuw logo en website
De ANVR heeft ter gelegenheid van haar 50e verjaardag haar website en het bekende logo getransformeerd: fris en met een moderne uitstraling. Potentiële reizigers kunnen nu gemakkelijk, snel en altijd up-to-date op www.anvr.nl precies zien welke reisondernemingen lid zijn en voldoen aan de gestelde eisen. En in een dynamische wereld is het goed te weten wat het reisadvies is voor jouw bestemming, welke gezondheidsmaatregelen je het beste kunt nemen en tal van andere tips om een leuke vakantie te hebben. De ANVR is een officieel keurmerk en de consument ervaart dat ook zo.
Link: https://www.anvr.nl/default.aspx
Trefwoorden: reisbranche, reisbureaus, touroperators, brancheorganisaties

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...