Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-02-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Eerste ontbijtsessie over gepersonaliseerde marketing groot succes

Eerste ontbijtsessie over gepersonaliseerde marketing groot succes

De eerste ontbijtsessie van NRIT Media en CELTH over nieuwe digitale marketing strategieën voor de toeristisch-recreatieve sector was een groot succes. Op een vroege donderdagmorgen lieten ruim 30 professionals zich in Hoevelaken onder het genot van een lekker ontbijt bijpraten door Peter Sprenger van Techonomy die inging op de verschuiving van massamarketing naar gepersonaliseerde marketing en Corné Dijkmans van CELTH die het effect van social media op de reputatie van bedrijven belichtte.


Volgens Dijkmans heeft online engagement een positief effect op de bedrijfsreputatie, gaan klanten de social mediakanalen van een bedrijf eerder volgen en is het reputatie verhogend effect vooral sterk bij niet-klanten. Dijkmans had voor de aanwezigen veel tips en checklists voor het implementeren van een goede social media strategie waarbij vooral de menselijke toon en je echt verdiepen in de klant essentieel is. Lees hier het verslag van zijn presentatie Engage!.


Als je in business wilt blijven, moet je volgens Sprenger mee in de nieuwe digitale marketing waar je jezelf richt op de kleinst mogelijke entiteit en dat is de individuele consument. Je moet de klant centraal stellen, weten wat ze hebben gedaan, wat ze nu doen, wat ze willen, en op basis daarvan relevante content presenteren. We zitten volgens Sprenger in een transitie van statische naar dynamische data en van CRM naar een Customer Data Platform waarbij je alles van je klant weet en je realtime data kunt omzetten naar goed getimede relevante content op de diverse touchpoints met de klant. Lees hier het verslag van zijn presentatie Hoe Marketing personaliseert!.


Belangstelling voor tweede editie?

Omdat veel vakgenoten niet in de gelegenheid waren deze bijeenkomst om agenda technische redenen bij te wonen wordt de sessie in het najaar herhaald. U kunt nu alvast uw interesse kenbaar maken via info@nrit.nl.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, fanbase marketing, 1 op 1 marketing, customer data platform, digitale economie

CELTH



||| Nieuws |||

13/06/25
Vliegtickets en prijzen overnachtingen vakantieparken drukken inflatie
De inflatie is gedaald van 4,1 in april naar 3,3 procent in mei van dit jaar, meldt CBS. Bijzonder i...
13/06/25
ABN AMRO presenteert Bourgondische Lunchindex 2025
Nederlanders lunchen snel en efficiënt, Belgen nemen de tijd voor contact en culinaire beleving. Dat blijkt uit het nieuwe rapport van ABN AMRO, getiteld 'Lunchcultuur in de Lage Landen: kansen voor een Bourgondische lunchrevolutie'. De bank onderzocht de lunchbestedingen in Nederland en België en ziet grote verschillen die economische kansen bieden voor horeca, toerisme en grensoverschrijdende samenwerking.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
13/06/25
Exclusief voor leden
Meer aanlegmogelijkheden voor recreatievaart in Laag-Holland
Er komen 26 zogenaamde ‘landvasten’ in de regio Laag-Holland. Dit zijn openbare aanlegsteigers. In de Purmerringvaart is onlangs de eerste geplaatst, speciaal bedoeld voor de kleine recreatievaart. Deze zogenoemde ‘landvast’ is geschikt voor sloepen, fluisterboten en in sommige gevallen ook voor kano’s en SUP’s.
13/06/25
Exclusief voor leden
Albron en Hutten gaan samen verder als Hai
Albron en Hutten hebben vandaag hun nieuwe gezamenlijke organisatienaam bekendgemaakt: Hai – Hutten Albron Impactmakers. De naam symboliseert de gelijkwaardige samenwerking tussen beide bedrijven en hun gedeelde ambitie om maatschappelijke impact te vergroten. Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt.
13/06/25
Corendon en Prijsvrij Vakanties/D-reizen hervatten samenwerking
Corendon en de reisplatformen Prijsvrij Vakanties en D-reizen slaan opnieuw de handen ineen. Vanaf nu is het volledige reisaanbod van Corendon – inclusief de labels By June, Stip Reizen en GOfun – weer beschikbaar via de websites van Prijsvrij en D-reizen, evenals in de fysieke winkels van D-reizen.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
12/06/25
Regionale stakingen NS vrijdag 13 juni
Als gevolg van een regionale staking, rijden op vrijdag 13 juni geen NS-treinen in grote delen van Noord- en Zuid-Nederland. Deze staking heeft mogelijk ook impact op reizigers in de rest van Nederland.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...