Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-01-2016

NHTV ontvangt certificaten voor e-Marketing en e-Commerce onderwijs

NHTV ontvangt certificaten voor e-Marketing en e-Commerce onderwijs
V.l.n.r.: Sophie van Rooij, Hein van Oorschot, Corné Dijkmans, Hedwig Wassing.

De Academie voor Toerisme van NHTV Breda heeft de Thuiswinkel e-Academy certificaten "e-Marketing" en "e-Commerce” in ontvangst mogen nemen. Tijdens de Webwinkel Vakdagen in MediaPlaza te Utrecht namen Hein van Oorschot, voorzitter van College van Bestuur, en Corné Dijkmans, management teamlid van de Academie voor Toerisme en docent Online Marketing, vol trots de certificaten in ontvangst van Sophie van Rooij, Program Manager Thuiswinkel e-Academy.


E-Academy is een actieprogramma van Thuiswinkel.org en wil een brug slaan tussen het hoger onderwijs en het (online) bedrijfsleven. Het doel van de certificaten is te zorgen voor meer digitaal toptalent en e-business-professionals. De digitale vereisten die vanuit het werkveld worden gesteld nemen snel toe en goede medewerkers op het gebied van e-business zijn schaars. Thuiswinkel.org heeft daarom een overzicht van competenties opgesteld, waaraan hbo en universitaire studenten zouden moeten voldoen om direct van meerwaarde te kunnen zijn als startend professional in dit dynamische en snel groeiende vakgebied. Met name in toerisme en recreatie neemt het aandeel online een zeer hoge vlucht: van alle online bestedingen die in Nederland gedaan worden is zo'n 35% gerelateerd aan toerisme en recreatie.


Minor E-Travel

De Minor E- Travel van de Academie voor Toerisme voldoet aan de hoge eisen en heeft daarom de certificaten e-Marketing en e-Commerce in ontvangst mogen nemen. NHTV is de eerste HBO-opleiding in toerisme & recreatie die beide certificaten in ontvangst heeft mogen nemen en laat hiermee zien op hoog niveau e-business onderwijs te verzorgen. Studenten die deze opleiding kiezen weten dat zij straks voldoen aan de toenemende digitale eisen die het bedrijfsleven stelt. Dit biedt betere kansen voor hen op de arbeidsmarkt. Ook is NHTV met het binnenhalen van deze certificaten in staat om nascholingen en bijscholingen te verzorgen voor degenen die reeds in dit vakgebied werkzaam zijn en die zich verder willen bekwamen.

Topics:Marketing
Trefwoorden: onderwijs, marketing, e-business

CELTH




||| Nieuws |||

05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.
25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...