Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-01-2016

VVV Domburg wordt VVV-Inspiratiepunt

VVV Domburg wordt VVV-Inspiratiepunt
De VVV Domburg wordt omgebouwd van informatiepunt naar inspiratiepunt. Er is een nieuwe formule ontwikkeld waarbij de gasten een Zeeuwse beleving wordt aangeboden. Op vrijdag 19 februari wordt het nieuwe VVV-Inspiratiepunt heropend.


De consument van vandaag de dag heeft hoge eisen aan hoe en waar hij op vakantie gaat, hij heeft al heel veel gezien en gedaan, en wil op andere manieren geïnformeerd worden. "De gast wil geen producten meer afnemen, maar belevenissen”, stelt de VVV. "Deze ontwikkeling heeft gevolgen voor de wijze waarop de VVV invulling geeft aan haar rol. De VVV maakt de omslag van producten naar belevenissen en daarmee van informatie naar inspiratie. Het gaat om de verhalen achter de producten.” Dit heeft ook gevolgen voor de wijze waarop een VVV is ingericht. Waar veel VVV’s nog traditionele winkels zijn, is de ambitie bij VVV Zeeland om dit de komende jaren om te gaan vormen tot inspiratiepunten: het startpunt van de beleving in de regio. De VVV Domburg wordt als eerste VVV in Zeeland grondig verbouwd.


Pilotstore Domburg

In de pilotstore Domburg zijn de belangrijkste hoofdthema’s Land in Zee, Baden in Zee, Kunstig genieten en Zien & Doen. Onderwerpen als de badstatus, dr. Mezger en Mondriaan en Toorop krijgen een prominente rol. Maar ook de omgeving van Domburg wordt belicht. De verhalen zullen worden verteld door verhalen op de wanden en door gebruik te maken van interactieve media.


Multimedia

In het inspiratiepunt worden verschillende schermen geïnstalleerd. Er komt zelfs een informatiescherm achter het raam die vanaf buiten bedienbaar is, zodat bezoekers buiten openingstijden het informatiescherm kunnen gebruiken.


Open tijdens verbouwing

Om tijdens de verbouwing toch toeristen te informeren zijn de garage en een deel van de kantoorruimte tijdelijk omgebouwd tot VVV.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, gastheerschap, vvv, zeeland

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...