Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-12-2015
Auteur: Marc Gerlings

TUI maakt irritantste reclame en ontvangt Loden Leeuw

TUI maakt irritantste reclame en ontvangt Loden Leeuw

De commercial Ontdek wat TUI met je doet van TUI Nederland wint de prijs voor de meest irritante reclame en ontving daardoor het beeldje dat hierbij hoort, de Loden Leeuw.


In totaal is er ruim 70.000 keer gestemd. Adelheid Roosen kreeg 46 procent van de stemmen voor haar rol in de reclame van Yarden Uitvaartverzorging. De commercial werd ontwikkeld door Adelheid Roosen zelf. De reclame reflecteert haar ervaringen als mantelzorger met de dood van haar moeder. Adelheid Roosen laat onder meer Arie Boomsma (22%) en het duo Wilfred Genee en Johan Boskamp (19%) ruim achter zich.


TUI maar net bovenaan

In de categorie meest irritante reclame liggen de uitslagen dicht bij elkaar. TUI Nederland versloeg met 26 procent van de stemmen onder andere de reclames van Specsavers (25%) en Simpel (24%).

De complete uitslag én al die irritante filmpjes kijk je terug op lodenleeuw.nl.


Winnaars door de jaren heen

De Loden Leeuw wordt sinds 2002 ieder jaar uitgereikt. Eerder ging de prijs onder meer naar: HoyHoy.nl (2014)Bonprix (2013) en Zalando (2012). De Loden Leeuw werd ook gewonnen door: Tim en Tom Coronel (2014)Maarten van der Weijden (2013) en Patricia Paay (2012).



De beste management & marketing informatie? Word lid van NRITmedia.

Trefwoorden: reclame, TUI, Loden Leeuw

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Tourist Info punt in Zweeler kerk
Op 20 juni vindt de officiële aftrap van het uitvoeringsplan ‘Kiemen in Drentse grond’ plaats door het openen van de Tourist Info in de Zweeler Kerk.
17/06/25
Exclusief voor leden
Pocketpark Houthavens Botanique open
Prinses Margarita opende in de Amsterdamse Houthavens het Houthavens Botanique. Dit groene pocketpark, een samenwerking van Heren2, Boomkwekerij Ebben en Erwin Stam Tuinstudio, benadrukt het belang van groenbeleving.
17/06/25
Caroline Belt wordt directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation.
Met ingang van 1 juli start Caroline Belt als directeur-bestuurder voor de Van Gogh Sites Foundation. Caroline neemt hiermee het stokje over van Frank van den Eijnden die in de afgelopen 15 jaar Van Gogh in Brabant op de kaart heeft gezet en Simone van der Heiden die vanaf 2022 mede de directie heeft gevoerd.
12/06/25
Exclusief voor leden
Texel krijgt betere kustbescherming
Noord-Holland kiest voor 4 maatregelen die de zuidwestkust van Texel beschermen tegen hoogwater, de natuur versterken en ruimte geven aan recreatie.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.