Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-12-2015
Auteur: Marc Gerlings

Hanita van der Schaaf ontvangt Stenden Master Award 2015

Hanita van der Schaaf ontvangt Stenden Master Award 2015
Foto Jouwert Honderd/FotoMGM

Hanita van der Schaaf, hoofd Hospitality & Tourism van de stichting die Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018 opzet, heeft de jaarlijkse Stenden Master Award ontvangen. De 41-jarige kreeg de bijbehorende plaquette afgelopen vrijdag toegekend in het auditorium van Stenden University.


Van der Schaaf ontving de award vanwege haar bijdrage aan de internationale opleiding Tourism Management. Ze geeft regelmatig gastcolleges en begeleidt namens CH2018 studenten die middels een stage of minor schoolopdrachten uitvoeren. Ze speelt een voorname rol bij de ontwikkeling van het European Tourism Future Institute (EFTI), het kennisinstituut waarmee Stenden zich in de top van de internationale toeristische studies wil vestigen.


Kwaliteit borgen
Ook haar aanwezigheid in de accreditatiecommissie, die de kwaliteit van de opleiding moet waarborgen, telde zwaar mee. Hanny Kadijk, met Sjoerd Gehrels hoofdverantwoordelijk binnen de opleiding, roemde haar gedrevenheid: "Hanita toont keer op keer haar warme hart voor Friesland en het toerisme. Hanita is een voorbeeld van een inspirerende en vakbekwame professional. Iemand met doorzettingsvermogen, enthousiasme, kennis, humor en commitment.”


Twee keer knipperen
Hanita van der Schaaf behaalde zelf ook haar ‘Master in Tourism Management’ en was vrijdag eregast op de jaarlijkse Graduation Ceremony, waar dertig internationale studenten hun diploma kregen. Ze refereerde aan haar eigen periode op school en benadrukte dat de studenten vooral moeten genieten: "Want je knippert twee keer met de ogen en het is voorbij”

Na het afronden van haar studie was Hanita van der Schaaf werkzaam als toeristisch strateeg bij onder andere de Provincie Fryslân en Bureau Vandertuuk. Ze werd marketing manager bij Merk Fryslân en was interim-directeur bij Beleef Friesland. In november 2014 trad ze in dienst bij Leeuwarden-Fryslân 2018 als Hoofd Marketing en Communicatie. Sinds kort is verantwoordelijk voor Hospitality & Tourism.

De beste management & marketing informatie? Word lid van NRITmedia.
Trefwoorden: Friesland, marketing, Culturele Hoofdstad, Leeuwarden

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
Exclusief voor leden
Bezoekers ARTIS mogen eetbare planten proeven
ARTIS kennen de meesten als een dierentuin maar het biedt ook een tuin voor eetbare planten. Meer dan 22.000 planten, afkomstig van 220 verschillende eetbare soorten staan in de botanische tuin. Niet alleen de planteneters in het park eten ervan, ook bezoekers mogen proeven.
13/08/25
Exclusief voor leden
Met voeten in hert zand wordt de skivakantie geboekt
Sinds half juli ligt het aantal last minute zonbestemmingen bij touroperator Sunweb bijna 15% hoger ...
13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...