Geplaatst op: 14-12-2015
Auteur: Marc Gerlings

Hanita van der Schaaf ontvangt Stenden Master Award 2015

Hanita van der Schaaf ontvangt Stenden Master Award 2015
Foto Jouwert Honderd/FotoMGM

Hanita van der Schaaf, hoofd Hospitality & Tourism van de stichting die Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018 opzet, heeft de jaarlijkse Stenden Master Award ontvangen. De 41-jarige kreeg de bijbehorende plaquette afgelopen vrijdag toegekend in het auditorium van Stenden University.


Van der Schaaf ontving de award vanwege haar bijdrage aan de internationale opleiding Tourism Management. Ze geeft regelmatig gastcolleges en begeleidt namens CH2018 studenten die middels een stage of minor schoolopdrachten uitvoeren. Ze speelt een voorname rol bij de ontwikkeling van het European Tourism Future Institute (EFTI), het kennisinstituut waarmee Stenden zich in de top van de internationale toeristische studies wil vestigen.


Kwaliteit borgen
Ook haar aanwezigheid in de accreditatiecommissie, die de kwaliteit van de opleiding moet waarborgen, telde zwaar mee. Hanny Kadijk, met Sjoerd Gehrels hoofdverantwoordelijk binnen de opleiding, roemde haar gedrevenheid: "Hanita toont keer op keer haar warme hart voor Friesland en het toerisme. Hanita is een voorbeeld van een inspirerende en vakbekwame professional. Iemand met doorzettingsvermogen, enthousiasme, kennis, humor en commitment.”


Twee keer knipperen
Hanita van der Schaaf behaalde zelf ook haar ‘Master in Tourism Management’ en was vrijdag eregast op de jaarlijkse Graduation Ceremony, waar dertig internationale studenten hun diploma kregen. Ze refereerde aan haar eigen periode op school en benadrukte dat de studenten vooral moeten genieten: "Want je knippert twee keer met de ogen en het is voorbij”

Na het afronden van haar studie was Hanita van der Schaaf werkzaam als toeristisch strateeg bij onder andere de Provincie Fryslân en Bureau Vandertuuk. Ze werd marketing manager bij Merk Fryslân en was interim-directeur bij Beleef Friesland. In november 2014 trad ze in dienst bij Leeuwarden-Fryslân 2018 als Hoofd Marketing en Communicatie. Sinds kort is verantwoordelijk voor Hospitality & Tourism.

De beste management & marketing informatie? Word lid van NRITmedia.
Trefwoorden: Friesland, marketing, Culturele Hoofdstad, Leeuwarden

CELTH



||| Nieuws |||

10/12/25
Tweedaagse Glamping Inspiratiereis - de volgende generatie vakantiebeleving
Op 30 en 31 maart 2026 organiseren Richard Otten en Pleisureworld weer een tweedaagse Glamping Inspiratiereis. In korte tijd krijgen recreatieondernemers, projectontwikkelaars, investeerders en ontwerpers een actueel en breed beeld van de ontwikkeling van glamping en outdoor hospitality.
10/12/25
Groningen vraagt beleidsaanpassing Ontwerp-Nota Ruimte
De noordelijke provincie wil vier belangrijke punten in de Ontwerpnota laten aanpassen. Met grote rol voor onder meer erfgoed, natuur en de balans met economie.
10/12/25
KLM verbouwt Embraer 195-2
Op 6 december is de eerste vernieuwde Embraer 195-2 van KLM Cityhopper ingezet op de vlucht naar Porto. Alle 22 Embraer 195-2’s krijgen 4 extra stoelen in de Economy Class. Zo kan KLM Cityhopper meer passagiers vervoeren en daarmee meer inkomsten genereren.
10/12/25
Exclusief voor leden
Tweederde Nederlanders zet AI in als hulplijn en voor inspiratie
Gisteren berichtte NRIT over het groeiend aantal vroege boekingen voor reizen in 2026. Een van de ondersteunende trends is het gebruik van AI voor inspiratie en reisplanning. marktonderzoeksbureau MSI-ACI Europe komt vandaag met een onderbouwing van de AI-trend.
09/12/25
Activatie Vakantiebeurs op Utrecht CS
Van vandaag tot en met 13 december brengt Koninklijke Jaarbeurs, organisator van Vakantiebeurs, een unieke activatie naar Utrecht Centraal Station: het Vakantiebeurs Café.
09/12/25
HISWA-RECRON in hoger beroep voor onuitvoerbaar beleid emissieloos varen
Twee brancheorganisaties HISWA-RECRON en Watersportverbond gaan in hoger beroep bij de Raad van Stat...
09/12/25
Exclusief voor leden
AI kan veel meer uit klantinteractie halen
Hoe haalt AI de verborgen waarde uit klantenservice-interacties? Die vraag staat centraal in het promotieonderzoek van Bea Waelbers. Haar onderzoek laat zien dat klantenservicegesprekken veel meer informatie bevatten dan organisaties momenteel benutten, en dat AI kan helpen om die verborgen lagen zichtbaar te maken.
09/12/25
Exclusief voor leden
Nederlands bureau transformeert vaste tentoonstelling Haus der Geschichte
Vandaag opent het Haus der Geschichte in het Duitse Bonn zijn volledig vernieuwde vaste tentoonstelling, ontworpen door het Amsterdamse ontwerpbureau Kossmanndejong. Aan de hand van meer dan 4500 objecten word je in deze tentoonstelling meegenomen door de recente geschiedenis van Duitsland.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...