Apenheul weet zonder kortingsacties bezoekers vast te houden

Druktespreiding
Apenheul voerde, na het topseizoen van 2014, enkele maatregelen in om de drukte te spreiden. Die varieerden van speciale kortingen op rustige dagen, tot ruimere openingstijden in drukke periodes zodat bezoekers vroeg, of juist laat konden komen. Dit heeft ondanks het hoge bezoekersaantal geleid tot minder grote pieken in drukte.
Meer beleving
Verder koos het park een andere strategie met betrekking tot promotie. Dit jaar kregen kinderen in de meivakantie een gratis spottas met gadgets om de apen nog beter te kunnen vinden. Een mooi cadeau in plaats van korting op de entreeprijs en daarmee verkoos het park dus beleving boven korting. Gedurende de rest van het seizoen werden de tassen verkocht en dat bleek succesvol. De beleving en waardering voor het park namen toe en de bezoekersaantallen bleven goed.
€25.000 voor de blauwoogmaki
De jaarlijkse inzamelingscampagne voor het Apenheul Natuurbehoudfonds draaide dit jaar om Madagaskar, met de blauwoogmaki als het prachtige uithangbord. Het doel was om €25.000,- op te halen voor deze bedreigde apensoort en dat is ruimschoots gelukt. Het ingezamelde bedrag gaat in zijn geheel naar het Sahamalaza project op Madagaskar, dat zich onder andere inzet om de laatste stukken bos op Madagaskar te behouden.
Vooruitblik 2016
Ook in 2016 wil Apenheul inzetten op het spotten van de loslopende apen. Dit thema zal dus nog verder uitgewerkt worden. Ook zal een volgende stap gezet worden in de spreiding van drukte. Het park wil nog meer gaan inzetten op kaartverkoop via de eigen website, onder andere via thematische acties.
Topics:Attractieparken
Trefwoorden: attractieparken, dierentuinen, gelderland