Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-08-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Nederland koppelt met Uitmarkt twee succesvolle producten

VVV Nederland koppelt met Uitmarkt twee succesvolle producten

Ook dit jaar is VVV Nederland hoofdsponsor van de Uitmarkt die vanavond in Amsterdam begint. De Uitmarkt markeert de landelijke opening van het culturele seizoen en is het grootste en bekendste gratis culturele festival van Nederland. Ter gelegenheid van de Uitmarkt krijgen kopers van de VVV Dinercheque 20% korting op twee theatervoorstellingen. Hiermee koppelt VVV Nederland twee succesvolle producten uit haar portfolio aan elkaar.


Net als in 2014 wordt de Uitmarkt 2015 gesponsord door VVV Nederland. Medio 2013 werden de activiteiten van het Nederlands Uitburo overgenomen door VVV Nederland. Dat traject is begin 2015 afgerond met de integratie van de landelijke UIT-databank – de Uitbase – in de Nationale Databank voor Toerisme, Recreatie en Cultuur/uitgaan. Hiermee kunnen alle Destinatiemarketing/VVV-organisaties in Nederland beschikken over een databank voor zowel toeristisch-recreatieve als culturele-vrijetijdstoepassingen. Met het hoofsponsorschap van de Uitmarkt verbindt VVV Nederland het VVV-merk met het thema cultuur/uitgaan, een belangrijk onderdeel van de vrijetijdbesteding van de Nederlandse consument.


Ter gelegenheid van de Uitmarkt is er een speciale actie met de VVV Dinercheque, de grootste restaurant-cadeaukaart van Nederland. Bij aankoop in de actieperiode (28 augustus t/m 30 september) krijgt de klant 20% korting op een theaterkaartje voor Ventoux, de theaterbewerking van de succesroman van Bert Wagendorp, of Chez Brood, een muzikaal portret van de rock & roll-legende die in 2016 zeventig zou zijn geworden.
Topics:Cultuur, Horeca
Trefwoorden: cultuur, horeca

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...