Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 08-07-2015
Publicatie: Recreatie & Toerisme juni 2015

Blijf dicht bij uw identiteit, ook online

Blijf dicht bij uw identiteit, ook online

Hoe houd ik de bezettingsgraad hoog? Misschien van oudsher wel de meeste gestelde vraag onder recreatieondernemers. In de strijd om de gast wordt al snel hetzelfde wapen ingezet; een nog lagere prijs. Toch zijn er betere manieren om je te onderscheiden, met een beter rendement!


Doe waar u goed in bent

Competitie wordt gewonnen als u zichzelf kunt onderscheiden. Doen waar u goed in bent, daar draait het om. Benadruk de voordelen waarom vakantiegangers en recreanten voor u moeten kiezen. Vrij vertaald: wat is uw -STE? Bent u de allergezelligSTE camping, het bosenwaterrijkSTE bungalowpark of het verrewegexclusiefSTE villapark? Op deze manier onderscheidt u zichzelf en weten gasten waarom ze bij u komen.


Straal het online uit

Nu u weet wat uw -STE is, wilt u ook graag vertellen waarom gasten voor u moeten kiezen. Offline, maar zeker ook online. Vast en zeker zijn er meerdere plaatsen waar de consument zijn vrije tijd door kan brengen bij u in de buurt. Adverteren met alleen "camping in Noord-Brabant” is niet voldoende; "dé gezelligste Brabantse Familiecamping” vertelt meer.


Versla de online concurrentie

Waar de strijd om de gast offline hevig is, gaat dit online zelfs verder. De consument ziet vaak teveel aanbod, op een klein scherm. Een keukenfabrikant lanceerde ooit een tv-reclame met als payoff "De keuze is er reuze”. Dit geldt zeker voor het online recreatie- & vakantie aanbod. Succesvolle online marketing campagnes draaien om de juiste boodschap (jouw -STE) aan de juiste persoon op het juiste moment.


Uw online effect

De truc blijft om met de juiste kosten campagnes in te richten, zodat het voor u rendabel blijft. Als u goed voor ogen heeft wat uw locatie zo uniek maakt, wordt adverteren voordeliger. Vertaal uw -STE naar USP’s en zet dit kracht bij middels de juiste advertenties en landingspagina’s. Zo verleidt u de juiste doelgroep met zo weinig mogelijk kosten.

Een partner bijdrage van RED Online Marketing, dé online marketing partner voor reis & vrije tijd. Meer informatie op REDonlinemarketing.nl.



Foto genomen op Landgoed Ruwinkel

RED is Partner van Recreatie & Toerisme in 2015.

Dit artikel verscheen in Recreatie & Toerisme juni 2015.

Trefwoorden: marketing, online, seo, campagne, travel, leisure

CELTH



||| Nieuws |||

03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Oostenrijk en Liechtenstein in EuroVelo 15
Ter gelegenheid van Wereldfietsdag kondigt de Europese Fietsersfederatie (ECF) de uitbreiding van EuroVelo 15 – Rijnfietsroute aan tot aan de rechteroever van de Rijn, tussen Trübbach en Lustenau.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...