Geplaatst op: 16-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Transavia wil low cost combineren met vriendelijkheid

Transavia wil low cost combineren met vriendelijkheid
Transavia lanceert deze week een nieuwe campagne met als titel ‘De kracht van vriendelijkheid’. Hiermee profileert deze lowcost luchtvaartmaatschappij zich nadrukkelijk als love brand waar je naast een betaalbare prijs ook kunt rekenen op gastvrijheid en een vriendelijke service. De luchtvaartmaatschappij heeft maar liefst vier verschillende partijen bij de campagne betrokken die elk hun eigen expertise inbrengen.

De nieuwe campagne is onderdeel van de koerswijziging die Transavia eerder dit jaar heeft ingezet. Zo staat op alle nieuwe vliegtuigen ‘welkom’ geschreven, in de vijftien talen van de landen waar de luchtvaartmaatschappij verbindingen verzorgt. "Gastvrijheid zit al vijftig jaar in onze genen”, zegt commercieel directeur Roy Scheerder. "Maar bij Transavia draait dat ene woord  om zoveel meer. We maken een menselijke connectie met iedere persoon die met Transavia reist. Dat is volgens ons de échte gastvrijheid die we aan boord, maar ook in de wereld willen uitdragen.”

Kokoro ontwikkelt nieuwe campagne
Met deze merkbelofte als uitgangspunt heeft strategisch creatief bureau Kokoro de afgelopen maanden gewerkt aan een gloednieuwe campagne. ‘De kracht van vriendelijkheid’ is het resultaat. In de commercial staat de aanstekelijkheid van vriendelijk gedrag centraal. De liftdeur openhouden voor iemand die aan komt rennen, je telefoon uitlenen als de batterij het laat afweten tot en met de Transavia-stewardess die een knuffel opraapt en aan een kind geeft dat hem heeft verloren.

"Idee van de campagne is dat we vriendelijkheid een beetje lijken te zijn vergeten. Dat is jammer, want er schuilt juist een enorme kracht in. Je wordt er gezonder van. Gelukkiger”, zegt Rik Heijmen van Kokoro Amsterdam. Het bureau won deze winter de uitgeschreven pitch en mag zich daarom nu partner van Transavia noemen. "Vriendelijkheid zit in ons allemaal en het is ook nog eens enorm aanstekelijk, waardoor de wereld een leukere plek wordt om in te leven. Daar gaan we mensen aan herinneren met deze campagne.”

Dorst&Lesser doet activatie op social media
Dorst&Lesser is verantwoordelijk voor de activatie van de campagne op social media. Er zijn vier vriendelijke producten ontwikkeld die bijdragen aan een feelgood gevoel op reis. "Op een ludieke manier maken we de kracht van een vriendelijk gebaar zichtbaar en helpen we mensen een handje om vriendelijk te zijn”, aldus Scheerder. Vanaf eind juni zal op het online platform www.transaviafeelgoodies.nl te zien zijn hoe vakantievierders reageren op de vriendelijke producten.

Naast Kokoro Amsterdam (strategie en merkconcept) en Dorst&Lesser (social activatie), werkt Transavia voor deze campagne met nog twee partijen samen. MEC is verantwoordelijk voor de mediastrategie en de inkoop van offline media, de online media inkoop en strategie is in handen van DQ&A.

Transavia wil de best betaalbare en meest toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa worden. Gastvrijheid is een belangrijk onderdeel van die ambitie. "Deze merkcampagne speelt daar op in”, zegt Scheerder. "We bieden nu in feite het beste van twee werelden. Vriendelijkheid en service in combinatie met altijd voordelig vliegen. Dat is de boodschap van het nieuwe Transavia. Welkom bij Transavia.”

Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Trefwoorden: luchtvaart, low cost carriers

CELTH



||| Nieuws |||

15/12/25
Efteling musical Joris en de draak naar 42 theaters
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Dat was geen makkelijke introductie. Nederland zat volop in de coronaperiode en bijeenkomsten waren vaak niet mogelijk.
15/12/25
Zeeland dichter bij Brabantse steden en Zwolle
Zeeland en Noord-Brabant zijn beter met elkaar verbonden via een directe treinverbinding ieder uur. Dat werd op 15 december feestelijk gevierd op het station in Vlissingen.
15/12/25
Verdubbeling doorfietsroutes tot 2030
De Nederlandse doorfietsroutes zijn het afgelopen jaar opnieuw flink uitgebreid. In 2025 is het netwerk gegroeid naar 1.118 kilometer gerealiseerde doorfietsroutes, een toename van 137 kilometer ten opzichte van vorig jaar. De komende vijf jaar verdubbelt dat waarschijnlijk met 1.198 kilometer naar een totaal van 2.316 kilometer. Dat blijkt uit een inventarisatie van samenwerkingsorganisatie Tour de Force.
15/12/25
Exclusief voor leden
Erfgoed Zwarte Molen wordt vakantieverblijf
Stichting Kempens Landschap opent in januari 2026 een erfgoedlogies in de Zwarte Molen in Lille. Deze 19e-eeuwse molen, die sinds 2016 eigendom is van de landschapsorganisatie, werd grondig gerenoveerd en ingericht als vakantiewoning voor vier personen. Met de herbestemming wil de Stichting het karakteristieke gebouw opnieuw actief deel laten uitmaken van de gemeenschap.
12/12/25
KLM wil dat vliegbelasting wordt geïnvesteerd in SAF
KLM steunt de oproep van het vandaag verschenen Wennink-rapport dat gericht is op het sterker maken van de Nederlandse economie in de komende tien jaar, ‘De route naar toekomstige welvaart’ dat de overheid investeert in een nationaal SAF-fonds. KLM ziet het als kans om meer duurzaam vliegen mogelijk te maken. Het vraagt zelfs om de opbrengsten van de vliegbelasting te investeren in SAF.
12/12/25
Exclusief voor leden
Eerste Corendon Courage Awards uitgereikt
Touroperator Corendon heeft op 11 december tijdens MASTERS EXPO de winnaars van de allereerste Corendon Courage Awards bekendgemaakt. Met deze nieuwe prijzen geeft Corendon een podium aan vijf bijzondere persoonlijkheden die uitblinken in moed en daadkracht in de categorieën Creative Artist, Sports, Fearless Founder, Impact Hero en de Oeuvre Award.
12/12/25
Exclusief voor leden
Zuidwestoever Sloterplas bij Meervaart wordt culturele hotspot
De gemeente Amsterdam zet een grote stap in de vernieuwing van het gebied bij theater Meervaart. Het huidige theatergebouw maakt plaats voor een moderne versie aan de zuidwestoever van de Sloterplas. Het plan moet van het gebied een bruisende culturele ontmoetingsplek maken.
12/12/25
Overnachten in All you need is love caravan
De originele caravan waarmee Robert ten Brink jarenlang geliefden verraste in het populaire tv-programma All You Need Is Love is vanaf vandaag te boeken voor een bijzondere overnachtingplek. De caravan wordt exclusief aangeboden via Vipio, het boekingsplatform voor bijzondere accommodaties.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...