Geplaatst op: 16-06-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Transavia wil low cost combineren met vriendelijkheid

Transavia wil low cost combineren met vriendelijkheid
Transavia lanceert deze week een nieuwe campagne met als titel ‘De kracht van vriendelijkheid’. Hiermee profileert deze lowcost luchtvaartmaatschappij zich nadrukkelijk als love brand waar je naast een betaalbare prijs ook kunt rekenen op gastvrijheid en een vriendelijke service. De luchtvaartmaatschappij heeft maar liefst vier verschillende partijen bij de campagne betrokken die elk hun eigen expertise inbrengen.

De nieuwe campagne is onderdeel van de koerswijziging die Transavia eerder dit jaar heeft ingezet. Zo staat op alle nieuwe vliegtuigen ‘welkom’ geschreven, in de vijftien talen van de landen waar de luchtvaartmaatschappij verbindingen verzorgt. "Gastvrijheid zit al vijftig jaar in onze genen”, zegt commercieel directeur Roy Scheerder. "Maar bij Transavia draait dat ene woord  om zoveel meer. We maken een menselijke connectie met iedere persoon die met Transavia reist. Dat is volgens ons de échte gastvrijheid die we aan boord, maar ook in de wereld willen uitdragen.”

Kokoro ontwikkelt nieuwe campagne
Met deze merkbelofte als uitgangspunt heeft strategisch creatief bureau Kokoro de afgelopen maanden gewerkt aan een gloednieuwe campagne. ‘De kracht van vriendelijkheid’ is het resultaat. In de commercial staat de aanstekelijkheid van vriendelijk gedrag centraal. De liftdeur openhouden voor iemand die aan komt rennen, je telefoon uitlenen als de batterij het laat afweten tot en met de Transavia-stewardess die een knuffel opraapt en aan een kind geeft dat hem heeft verloren.

"Idee van de campagne is dat we vriendelijkheid een beetje lijken te zijn vergeten. Dat is jammer, want er schuilt juist een enorme kracht in. Je wordt er gezonder van. Gelukkiger”, zegt Rik Heijmen van Kokoro Amsterdam. Het bureau won deze winter de uitgeschreven pitch en mag zich daarom nu partner van Transavia noemen. "Vriendelijkheid zit in ons allemaal en het is ook nog eens enorm aanstekelijk, waardoor de wereld een leukere plek wordt om in te leven. Daar gaan we mensen aan herinneren met deze campagne.”

Dorst&Lesser doet activatie op social media
Dorst&Lesser is verantwoordelijk voor de activatie van de campagne op social media. Er zijn vier vriendelijke producten ontwikkeld die bijdragen aan een feelgood gevoel op reis. "Op een ludieke manier maken we de kracht van een vriendelijk gebaar zichtbaar en helpen we mensen een handje om vriendelijk te zijn”, aldus Scheerder. Vanaf eind juni zal op het online platform www.transaviafeelgoodies.nl te zien zijn hoe vakantievierders reageren op de vriendelijke producten.

Naast Kokoro Amsterdam (strategie en merkconcept) en Dorst&Lesser (social activatie), werkt Transavia voor deze campagne met nog twee partijen samen. MEC is verantwoordelijk voor de mediastrategie en de inkoop van offline media, de online media inkoop en strategie is in handen van DQ&A.

Transavia wil de best betaalbare en meest toegankelijke luchtvaartmaatschappij van Europa worden. Gastvrijheid is een belangrijk onderdeel van die ambitie. "Deze merkcampagne speelt daar op in”, zegt Scheerder. "We bieden nu in feite het beste van twee werelden. Vriendelijkheid en service in combinatie met altijd voordelig vliegen. Dat is de boodschap van het nieuwe Transavia. Welkom bij Transavia.”

Dit nieuwsbericht wordt u gratis aangeboden door het NRIT Media Vrijetijdsplatform
Steun hier onze community en krijg onbeperkt toegang tot alle artikelen

Trefwoorden: luchtvaart, low cost carriers

CELTH



||| Nieuws |||

19/12/25
Van plan een roadtrip te maken? Denk ook aan deze praktische zaken
Een roadtrip voelt altijd als een klein avontuur dat je zelf vormgeeft. De vrijheid om te stoppen waar je maar wilt geeft een gevoel dat geen andere reis kan evenaren. Toch begint die ontspannen vibe al bij de voorbereiding. Een kaart vol leuke plekken, een globale route, een playlist die mee kan tot aan de horizon.
18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...