Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-04-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Landal krijgt luxe strandappartementen op Vlieland

Landal krijgt luxe strandappartementen op Vlieland

Bungalowverhuurders zijn gek op het strand. Roompot heeft aangekondigd alleen nog maar op kustlocaties uit te breiden en Landal heeft de smaak goed te pakken van bouwen op het strand.


Dat is op Vlieland dan net niet gelukt maar te scheelde niet veel. Op Vlieland krijgt Landal GreenParks 36 luxe strandappartementen op het nieuwe Landal Vlieduyn. Slechts 150 meter lopen naar het Noordzeestrand. De eerste gasten worden 7 augustus verwacht; de officiële opening vindt plaats op 11 september. Landal Vlieduyn is de negende Landal bestemming op de Waddeneilanden.

Landal Vlieduyn wordt gebouwd op de locatie van het voormalige hotel de Bosrand in Oost-Vlieland en krijgt 36 luxe strandappartementen, verdeeld in 24 twee-persoons comfort- en 12 twee-persoons luxe typen met o.a. een privé sauna.


Het rietgedekte gebouw is in harmonie met de natuurlijke omgeving van het duinlandschap. Er zijn voornamelijk duurzame materialen gebruikt bij de bouw en bij in gebruik name worden de strandappartementen Green Key gecertificeerd. Bijzonder en leuk detail is de stranddouche die werkt op zonne-energie. Iedere gast krijgt een strand-ligbed of een twee-persoons strandkorf tijdens het verblijf.


"Met de uitbreiding van Landal Vlieduyn zijn we op alle Waddeneilanden vertegenwoordigd. De ligging en de kleinschalige opzet van deze strandappartementen voorzien van alle luxe staan garant voor een bijzondere beleving. De natuur, de gemoedelijke sfeer en de ligging in de duinen vlakbij het strand, maken dit een unieke bestemming, die helemaal past bij Landal," aldus Erik van Essen, commercieel directeur van Landal GreenParks.



Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, waddengebied, kustoerisme

CELTH




||| Nieuws |||

13/08/25
IVN pleit voor versterken samenwerking in Nationale Parken
Het schrappen van de bezuinigingen op de Nationale Parken twee maanden geleden leidt tot verdere versterking van de samenwerking in de parken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Zijn vrijetijdsvoorzieningen voor Nederlanders beter bereikbaar geworden?
Het CBS komt vandaag met interessante cijfers over de nabijheid van vrijetijdsvoorzieningen. De algehele conclusie is dat Nederlanders niet ver hoeven te reizen naar locaties met vrijetijdsaanbod. Hoe de nabijheid van deze voorzieningen zich de afgelopen tien jaar heeft ontwikkeld, hebben we ook bekeken.
11/08/25
Exclusief voor leden
Vakantie geen luxe maar cruciaal voor welzijn en geluk
Vakantie is meer dan alleen ontspanning: het speelt een essentiële rol in persoonlijke ontwikkeling, welzijn en relaties. Dat blijkt uit inzichten van drie wetenschappers van de Radboud Universiteit.
11/08/25
Financiële druk op poppodia ondanks stijgende inkomsten in 2024
Het gaat niet goed met de Nederlandse poppodia. De inkomsten stijgen flink maar de kosten nog veel harder. Dat heeft tot gevolg dat een kleine zestig procent van de poppodia in de verliezen zit.
11/08/25
Better Places zet AI in voor snellere en slimmere impactmeting van reizen
Reisorganisatie Better Places maakt een grote stap in het verduurzamen van reizen door artificiële intelligentie (AI) in te zetten voor het meten van de impact van haar reizen.
06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...