Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 20-02-2015
Auteur: Marc Gerlings

Crew Arkefly in nieuw uniform - Strategie kledinglijn TUI

Crew Arkefly in nieuw uniform - Strategie kledinglijn TUI

De crew van Arkefly, onderdeel van reisconcern TUI, krijgt deze week een nieuw uniform. Het bedrijf streeft naar een gelijke kledingstijl, van reisbureau tot hoog in de lucht.

De crew van Arkefly gaat voor het eerst aan het werk in het nieuwe donkerblauwe uniform dat al even te bewonderen was aan boord van de delivery trip van de eerste Arke Boeing 787 Dreamliner in juni 2014. Na de introductie door Thomson Airways zijn Arkefly en het Belgische Jetairfly een van de eerste airlines binnen TUI Group die hun crewleden in het nieuw steken. Op termijn zullen de crewleden van alle zes de TUI-airlines hetzelfde nieuwe uniform dragen.

Vanaf deze week vliegt elke uitgaande crew in het nieuwe uniform; de binnenkomende crew is nog heel even te zien in het oude uniform dat 10 jaar dienst heeft gedaan. Na een korte overgangsperiode van een paar dagen zijn alle crewleden te bewonderen in het nieuwe uniform. 



Hoedje terug

Aan dit heugelijke moment ging een periode van intensieve voorbereiding vooraf; voor alle crewleden werden passessies ingepland en waar nodig werden aanpassingen op maat gedaan. De nieuwe ontwerpen zijn meer getailleerd en hebben strakkere lijnen. Nieuw voor de dames van de cabinecrew is het hoedje. Ook het modern vormgegeven naambordje en de ‘wing’ springen in het oog.


Dames
Het uniform bestaat voor de dames verder uit een donkerblauwe rok, jurk of pantalon, en een gilet en colbert in dezelfde kleur. Dit wordt gecombineerd met een lichtblauwe blouse en gestreepte lichtblauwe/ donkerblauwe sjaal met de TUI-smile.

Heren
De heren dragen een donkerblauw colbert, gilet en pantalon in dezelfde kleur met een lichtblauw overhemd en gestreepte lichtblauwe/ donkerblauwe stropdas met de TUI-smile. De cockpit crew draagt hier nog een nieuw vormgegeven pet bij.


Strategie ‘One Mainstream’

De medewerkers van de Arke winkels gingen de crewleden al voor en dragen nagenoeg hetzelfde uniform. De Arke reisleiding in het buitenland volgt begin april. De ingebruikname van het nieuwe uniform geeft Arke overal dezelfde uitstraling wat geheel in lijn is met de ‘One Mainstream’ strategie van moederbedrijf TUI Group.

Trefwoorden: luchtvaart, communicatie, corporate, kleding, uniform, reisbureau, reizen, vliegen

CELTH



||| Nieuws |||

16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
16/05/25
Landal neemt tien parken van Alp Resorts op in aanbod
Landal breidt haar aanbod fors uit met tien nieuwe luxe resorts in Oostenrijk, dankzij een strategisch partnerschap met Alps Resorts. Hiermee komt het totaal aantal Oostenrijkse Landal-bestemmingen op 25. De nieuwe accommodaties zijn direct boekbaar via de Landal-platforms.
16/05/25
Pontjesdagen 2025 populairder dan ooit
De Pontjesdagen, het jaarlijkse fietsevenement langs en over de Maas, beleven dit jaar een ware groeispurt. Waar in 2024 nog 252 fietspakketten werden verspreid, zijn dat er dit jaar al 3.000. De pakketten, met routes, voordeelbonnen en tips, zijn populair bij recreatieve fietsers.
15/05/25
Exclusief voor leden
Fenix, de nieuwe blikvanger van Rotterdam
Op donderdag 15 mei opent Koningin Máxima Fenix: het nieuwe kunstmuseum over migratie in Rotterdam. Blikvanger is de dubbel gedraaide trap van blinkend roestvrijstaal in het hart van het gebouw en boven het dak uitmondt in een panoramadak.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
15/05/25
Kun je voorspellen of het druk wordt in de natuur?
Welke factoren beïnvloeden het bezoek aan natuurgebieden? Is het de dag van de week, periode van het jaar, vakanties of feestdagen, zon, regen of wind of vrije dagen? Market Intelligence Analist van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Pim Nouwens, dook in de data van de Visitor Data Monitor en kwam met interessante conclusies.
15/05/25
Stichting Bureau Toerisme zet vol in op AI voor toekomstgerichte regiomarketing
Stichting Bureau Toerisme, de destinatiemarketingorganisatie voor het Rivierengebied, investeert stevig in kunstmatige intelligentie (AI) om haar marketing- en communicatiestrategie te moderniseren en toekomstbestendig te maken.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
20/05/25
20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...