Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-01-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Veluwse gemeenten haken voor promotie aan bij RBT KAN

Veluwse gemeenten haken voor promotie aan bij RBT KAN

De Veluwse gemeenten hebben besloten de toeristische marketing en promotie uit te besteden aan RBT KAN dat de marketing en promotie onder de naam "VisitVeluwe” gaat verzorgen.


Het nieuw opgerichte VisitVeluwe is onderdeel van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN), dat reeds meer dan tien jaar de toeristische marketing en promotie voor de regio Arnhem Nijmegen verzorgt. Het bedrijfsleven heeft RBT KAN bij de overheid voorgedragen als marketing- en promotieorganisatie voor de Veluwe. In ze zomer van 2014 ging het Veluws Bureau voor Toerisme failliet.


Vrijwel alle van de 19 gemeenten op de Veluwe doen mee en betalen 0,70 euro per inwoner aan VisitVeluwe. Vier gemeenten kunnen vanwege het ontbreken van budgettaire ruimte nog niet meedoen. Zo vond de gemeente Hattem dat RBT KAN een prima presentatie had gegeven maar was een deel van het marketingbudget al vergeven aan Rond Uit Hattem. Voor 2016 kan de gemeenteraad zich bij de bespreking van de kadernota uitspreken voor aansluiting bij RBT KAN.


VisitVeluwe beschikt voor de start over een budget van 400.000 euro. Dat geld moet volgens directeur Jurriaan de Mol worden verdubbeld of verdrievoudigd door bijdragen van het bedrijfsleven en sponsoring. Een model dat RBT KAN al jaren met succes hanteert. De eerste verzoeken van het bedrijfsleven om aan te haken bij VisitVeluwe zijn al binnen. Met de zelfstandige VVV's in de regio wordt een samenwerking gezocht.


VisitVeluwe zal zich met name richten op het enthousiasmeren van (potentiële) bezoekers aan de Veluwe. Activiteiten in binnen- en buitenland bestaan o.a. uit persbewerking, bewerken van de reisindustrie, beurspresentaties en uiteraard het benutten van de vele online mogelijkheden voor de Veluwe. Tevens wordt gestart met het uitrollen van de social media strategie waarbij gebruik gemaakt gaat worden van de vele verhalen van de bezoekers op de Veluwe. VisitVeluwe zal gebruik maken van het platform develuwe.nl. De komende periode ligt het accent op:

  • het verder uitbouwen van de succesvolle campagne 'Gelderland levert je mooie streken';
  • het doorontwikkelen van het platform develuwe.nl;
  • de inzet van social media met verhalen en ervaringen van bezoekers
  • het Van Goghjaar met als hoogtepunt de expositie in het Kröller-Müller

Bastiaan Overeem zal als Programma Manager met een Veluws team de activiteiten gaan uitrollen. De directie is in handen van Jurriaan de Mol.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, gelderland, veluwe

CELTH



||| Nieuws |||

17/07/25
Exclusief voor leden
Kom je in aanmerking voor regeling Kunst Erfgoed Festival?
Organiseer je een festival, biënnale/triënnale of vergelijkbaar evenement gericht op beeldende kunst en/of erfgoed? Of wil je beeldende kunst en/of erfgoed tonen binnen een andersoortige context, zoals een pop- of theaterfestival? Misschien kom je in aanmerking voor een bijdrage Kunst Erfgoed Festival van Mondriaan Fonds.
17/07/25
easyJet boekt sterke winstgroei in derde kwartaal 2025 en blijft optimistisch over toekomst
Luchtvaartmaatschappij easyJet heeft in het derde kwartaal achter de rug met meer winst, capaciteit en bezetting.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
16/07/25
Eerste podhotel van Nederland opent in hartje Den Haag
In het centrum van Den Haag is De Lola Podshotel officieel geopend, het eerste volwaardige podhotel van Nederland. Gevestigd in de voormalige Foodhallen aan de Haagsche Bluf, introduceert het hotel een innovatief slaapconcept met 80 compacte slaapunits.
16/07/25
Exclusief voor leden
Hoe gaat Nederland last minute op vakantie?
Een deel van de vakantiegangers hoopt op een last minute. Maar wat weten we eigenlijk van ze? Wat voor type vakantie boeken ze, waar vertrekken ze en hoeveel zijn ze bereid te betalen. De VakantieDiscounter dook in haar data en komt met interessante bevindingen. We zetten ze in 6 punten op een rijtje.
16/07/25
Exclusief voor leden
Dagattracties kunnen sleutelrol spelen in verduurzaming reisgedrag
Dagattracties zoals pretparken, dierentuinen en musea kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan duurzamer reisgedrag van hun bezoekers. Dat blijkt uit een onderzoek van reizigersvereniging Rover.
16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.