Geplaatst op: 20-12-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Amsterdam Marketing genomineerd voor Toerisme-Oscars

Amsterdam Marketing genomineerd voor Toerisme-Oscars
Amsterdam Marketing is met twee projecten genomineerd voor de prestigieuze Ulysses Award van UNWTO, de toeristische organisatie van de Verenigde Naties. Het gaat om ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’ in de categorie 'Innovation in Non-Governmental Organizations' en ‘Kerncijfers: Amsterdam als congresbestemming’ in de categorie 'Innovation in Research en Technology'. 


Frans van der Avert, directeur Amsterdam Marketing: "Als citymarketingorganisatie van Metropool Amsterdam zijn wij zeer vereerd met deze nominatie. Dit zijn de Oscars van de toeristische sector en het bevestigd dat innovatie in het Amsterdamse DNA zit.” De prijsuitreiking vindt plaats op 28 januari 2015 in Madrid. Er worden in vier categorieën prijzen uitgereikt. Het is bijzonder dat Amsterdam in twee categorieën met twee verschillende projecten is genomineerd. In totaal zijn 14 projecten genomineerd. De prijzen worden voor de 11e keer uitgereikt.


Amsterdam Bezoeken, Holland Zien

Het project ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’ loopt al vijf jaar en probeert internationale bezoekers aan Amsterdam te spreiden over de Metropool Amsterdam. Sinds 2009 wordt de Metropool Amsterdam als één integrale en gevarieerde bestemming gepromoot. Boudewijn Bokdam, projectmanager Amsterdam Marketing: "We merken dat steeds meer internationale bezoekers de regio rondom de stad zijn gaan ontdekken. Dit heeft een positief effect op de toeristische werkgelegenheid in de Metropool gehad.” Het project is een samenwerking tussen Stadsregio Amsterdam, 27 gemeenten en twee provincies in Metropool Amsterdam en wordt uitgevoerd door Amsterdam Marketing.


Het project is uitermate succesvol; het aantal internationale bezoekers dat vanuit Amsterdam een bezoek brengt aan de regio is sinds aanvang van het project met bijna 30% toe genomen, en de bijbehorende bestedingen die zij in de regio doen zijn per jaar met bijna 300 miljoen euro gestegen. Sinds bijvoorbeeld het Muiderslot zich ‘Amsterdam Castle’ is gaan noemen is het aantal internationale bezoekers dat een bezoek brengt aan het Muiderslot verdubbeld. 




Toerisme groeimarkt

Toerisme is ontzettend belangrijk voor de economie van de Metropoolregio Amsterdam. Internationale bezoekers dragen bijna 11 miljard euro bij aan de economie, zij zorgen voor 80.000 banen en helpen het goede voorzieningenniveau in stand te houden. Bovendien is de toeristische sector een van de weinige sectoren die de komende jaren nog flink zal blijven groeien. Het wordt het op sommige plekken steeds drukker, door groei van het aantal inwoners, een toename van het aantal bezoekers en de groei van bedrijvigheid. Dennis Straat, wethouder Zaanstad en bestuurlijk trekker van het thema Toerisme van de Metropoolregio Amsterdam: "Het spreiden van bezoekers over de regio is daarom niet alleen een economische kans voor de regio, maar biedt ook verlichting van de druk op bijvoorbeeld het centrum van Amsterdam. Deze nominatie bevestigt dat we op een innovatieve manier samenwerken om de regionale economie te versterken.”


Kerncijfers: Amsterdam als congresbestemming

"Met ‘Kerncijfers: Amsterdam als congresbestemming’ doen we een poging om de doelgroep van onze statistische gegevens te verbreden door het vergemakkelijken van de complexiteit ervan en het creëren van betrokkenheid”, aldus Olivier Ponti, manager research Amsterdam Marketing. Hiermee bevindt Kerncijfers: Amsterdam als congresbestemming’ zich op het snijvlak van technologie, onderzoek en design. Ponti: "We geven een menselijk gezicht aan statistische gegevens en het draagt bij aan het doen van heldere bedrijfsvoering.” Nieuwsgierig naar de innovatieve manier van het presenteren van onderzoek? Klik dan hier voor de Prezi-presentatie van Olivier Ponti, met audio!


Over Amsterdam Marketing

Amsterdam Marketing is de citymarketingorganisatie van Metropool Amsterdam, actief op het gebied van promotie, informatie, onderzoek en dienstverlening. De ambitie is om deze regio op de kaart te zetten als één van de vijf meest aantrekkelijke metropolen van Europa voor bewoners, bezoekers en bedrijven. Onder het motto ‘I amsterdam’ profileert Amsterdam Marketing de Metropool Amsterdam als internationale woon- en werkmetropool, aantrekkelijke reisbestemming en proeftuin voor innovaties.

Link: http://know.unwto.org/event/11th-unwto-awards-excellence-and-innovation-tourism-ceremony-gala-dinner
Trefwoorden: amsterdam, awards, zakelijk toerisme. spreiding

Reacties:

  • Nog geen reacties aanwezig.

Plaats een reactie:

Naam:Verplicht
E-mailadres:Verplicht
Bericht:Verplicht
 

Reload Image


 

||| Blogs |||

25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
14/10/21
Varkens in nood op Lisboa Airport
Claustrofobie. Je vraag er niet om. Dat heb je, of niet. En fijn is het geenszins. Hele kleine liften? Ik neem de trap wel. Al is die 10 verdiepingen hoog. Grote mensenmassa’s? Ik vermijd ze liever. - Marcel Baltus komt terecht in terminal 2 van Lisbon Airport en krijgt veel waardering voor Schiphol.
20/09/21
New opportunities arise
New opportunities arise
20/09/21 · · Roland Kleve | Lees meer
This edition, with many in-depth articles, highlights the past corona period (what hit us?) but also looks ahead and focuses on new opportunities for our ‘new normal’. Here is an assembly of passioned articles written by our lecturers, students and industry partners.
16/07/21
Van duurzaam herstel naar  een duurzame sector
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) meldt (21 mei jl.) “wereldwijd 14 procent minder coronabesmettingen dan vorige week”. Het herstel van de gastvrijheidssector lijkt daarmee met de toenemende vaccinatiegraad ingezet. Maar of er ook daadwerkelijk sprake is van een duurzaam herstel, dat is maar de vraag ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

03/12/21
Overheid hoeft de reisadviezen voor landen buiten de EU niet aan te passen
Het ministerie van Buitenlandse Zaken hoeft de reisadviezen voor landen buiten de Europese Unie niet aan te passen. Het verschil dat in de adviezen wordt gemaakt tussen landen binnen en buiten de EU is niet onrechtmatig. Dat heeft de rechter in kort geding bepaald.
03/12/21
HISWA-RECRON eert leden
HISWA-RECRON heeft tijdens haar Algemene Ledenvergadering drie leden in het zonnetje gezet. Vice-voorzitter Cees Slager werd benoemd tot Erelid, Jos de Punder en Eric van der Wansem tot Lid van Verdienste.
03/12/21
Vakantiebeurs weer afgelast
De Vakantiebeurs, die van 12 tot en met 16 januari 2022 zou plaatsvinden in de Jaarbeurs in Utrecht, is afgelast. Ook de vakdag op 11 januari gaat niet door. Het Travel Congress gaat wel door maar in een online editie.
02/12/21
Utrechtse Heuvelrug voert verplicht Ruitervignet in
Ruiters en menner moeten met ingang van 1 januari 2022 op de Utrechtse Heuvelrug een Ruitervignet aanschaffen. Een bijzondere stap om het onderhoud van de ruiterpaden te bekostigen.
02/12/21
“Het beantwoorden van reviews beïnvloedt verkoopcijfers”
Bijna iedereen leest wel eens reviews op het internet. Die reacties (en de manier waarop een onderne...
02/12/21
Staycation weer populair: 70% Nederlandse vakantiehuizen bezet door Nederlanders
Met de groeiende onzekerheid rondom de coronamaatregelen kiezen Nederlanders weer steeds meer voor e...
02/12/21
Exclusief voor leden
Kasteel Hoensbroek kaapt Museumprijs weg voor Volkenkunde en Amsterdam Museum
Vanmorgen werd Kasteel Hoensbroek, tijdens de live uitzending van Koffietijd, verrast met het nieuws dat het met een overtuigende 41% van de publieksstemmen (27.745 stemmen), de VriendenLoterij Museumprijs 2021 in de wacht heeft gesleept.
02/12/21
Bouw van nieuw centrumgebouw op Vakantiepark Beekse Bergen gestart
Op Vakantiepark Beekse Bergen wordt sinds enkele weken hard gewerkt aan de bouw van het ni...