Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-12-2014
Auteur: Marc Gerlings

Recreatie & Toerisme december 2014 is uit

Recreatie & Toerisme december 2014 is uit

Om met het eigen nieuws te beginnen: vanaf 2015 wordt Recreatie & Toerisme dubbeldik. Daarbij wordt het formaat iets groter.

We werden altijd al gewaardeerd om de sterke inhoud, nu zal dat ondersteund worden door een prachtige vormgeving. Tenslotte is toerisme beleving. Of je nu marketeer bent, beleidsmaker of ondernemer, dit blad wil je ontvangen en delen met je collega’s. De redactie is volop bezig met de productvernieuwing. In de tweede of derde week van februari 2015 onthullen we Recreatie & Toerisme nieuwe stijl.

December 2014
Recreatie & Toerisme december 2014 zit weer vol met verrassende onderwerpen. Die bieden zowel mooie inspiratie, bijzonder om te weten of noodzakelijke kennis voor de sector. Natuurlijk een interview met vertrekkend directeur bij Landal GreenParks Bas Hoogland. Voor recreatie is zeker de belevingsagenda van Natuurmonumenten interessant. Let ook op het meer onderzoek- en beleidsmatige artikel van CPB over bereikbaarheid van de steden. Tenslotte is de reis voor een dagje stad beeldbepalend in de beleving.

Hieronder de inhoudsopgave met daarbij het paginanummer waarop het artikel start.


"Be different en ga uit van je omgeving”

Interview Bas Hoogland, commercieel directeur Landal GreenParks neemt afscheid

6

Mail

Actueel vaknieuws

8

VVV naar de top!

Onmisbaar merk

15

Druk recreatie dwingt tot oplossingen

Agenda natuurbeleving Natuurmonumenten

16

Investeringsfonds voor innovatie in de vrijetijdssector van start

Innovaties leisure versnellen

18

Top- en breedtesportevenementen genereren € 236 miljoen in 2013

Ruim 11 miljoen bezoekers bij sportevenementen

20

Marketing Zandvoort: Nationale 50+ Weekend

Themaperiode in Zandvoort aan Zee

21

Duurzaam toerisme komt uit regiobureau

Franse inspiratie voor profilering en verantwoorde accommodaties

22

Hoe bezoekers zich verplaatsen naar de stad

Citymarketing en mobiliteit

24

Maatschappelijk topwinst bij evenementen

Zo maak je ijzersterke evenementen

26

Award voor camping met bijzondere kinderopvang

Opvang kan rekenen op veel sympathie

28

Overijssel wil recreatieondernemers verbinden

Samenwerken? "Lange adem en dat heeft alles te maken met financiën”

29

Project: Meer actie in Park Groene Voet

Beheer door bewoners is een stap te ver

30

Erfgoed vraaggericht ontwikkelen

Nationaal erfgoed kan de stap naar Europa maken

32

Toerisme geen kerntaak meer provincie Noord-Holland?

"Provinciale politiek moet betrokken blijven bij destinatie Amsterdam”

33

Vliegt recreatief fietsen uit de bocht?

InspiratieLAB Veilig Fietsen biedt oplossingen voor overvolle fietspaden

34

De internetboeker wacht niet

Expedia geeft tips websiteontwikkeling

35

Hotelmerken zoeken millennials

Lifestyle bepaalt hotelconcepten

36

Rijksmuseum onderstreept identiteit in RIJKS

Hollandse identiteit verpakt in restaurant

37

Geen vakantie in 2015?

Arbeidsrecht verandert spectaculair in 2015

38

Markt

Product- en dienstennieuws

39

Personalia

Carrièrewisselingen

41

Agenda

Vakevenementen

42

Trefwoorden: Recreatie, toerisme, leisure, CPB, Landal, Natuurmonumenten, LEI

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...