Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-11-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Roompot wil alleen nog maar aan de kust uitbreiden

Roompot wil alleen nog maar aan de kust uitbreiden

Roompot gaat alleen nog maar op kustlocaties uitbreiden. Dat zei CEO Jurgen van Cutsem deze week tijdens de door Pleisureworld georganiseerde ‘Tour Behind The Scenes’ op Vakantiepark Hof Domburg. Het van oorsprong Zeeuwse recreatiebedrijf wil verder een flinke kwaliteitsslag maken en veel gastgerichter werken.


Roompot krijgt wekelijks aanbiedingen om parken in het binnenland over te nemen maar daarin is men niet geïnteresseerd. Deze scherpe keuze van Roompot vloeit voort uit de focus op de Duitse en Belgische gasten die in Nederland vooral naar de kust trekken. Het meeste publiek komt nog uit Nederland (70%) maar de groei zit vooral in de Duitsers (23%) en Belgen (8%) die in toenemende mate de kustlocaties van Roompot ontdekken. Om een park optimaal bezet te krijgen, is een gezonde mix van Nederlandse, Duitse en Belgische gasten, vanwege de verschillende vakantieperiodes, noodzakelijk. Roompot ziet daarom alleen groei in kustparken.


Roompot wil verder af van het imago van prijsvechter. Om dat te realiseren moet de kwaliteit van zowel de bungalows als de centrumvoorzieningen omhoog. Daarom worden op alle parken de huisjes gerestyled en de centrumvoorzieningen aangepakt. Roompot is op Hof Domburg al druk doende met de restyling en verwacht de eerste 32 nieuwe huisjes in december op te kunnen leveren. Roompot zet ook het mes in de vele typen bungalows heeft vanaf 2016 nog maar drie typen huisjes in de verhuur als het gaat om kwaliteitsniveau.


Lees hier het complete verslag van de Tour Behind The Scenes.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, bungalowparken, campings, kustgebieden

CELTH




||| Nieuws |||

06/08/25
Citymarketing als structureel instrument voor toekomstbestendig Alkmaar
In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen roept Stichting Hart van Noord-Holland beleidsmakers op om structureel te investeren in citymarketing. De organisatie, verantwoordelijk voor de citymarketing van Alkmaar, presenteert een integrale visie waarin bezoekers, bewoners, bedrijven en talenten centraal staan. Het doel: een aantrekkelijke, leefbare en economisch vitale gemeente.
06/08/25
Recordaantal lastminute-boekingen: flexibiliteit en beleving sturen boekgedrag
Volgens nieuwe cijfers van HotelSpecials.nl is in juli 2025 maar liefst 37% van alle hotelboekingen binnen een week voor vertrek gedaan. Deze trend onderstreept een verschuiving in het reisgedrag van consumenten, waarbij spontaniteit, flexibiliteit en beleving steeds belangrijker worden. Voor de sector biedt dit aanleiding om het aanbod en de distributiestrategie kritisch tegen het licht te houden.
05/08/25
Slagharen lanceert strategische abonnementsactie
Attractie- & Vakantiepark Slagharen is gestart met een opvallende abonnementsactie die de vrijet...
05/08/25
Park Hilaria: tijdelijk pretpark als strategisch stadsproject
Voor de 23ste keer is de Kennedylaan in Eindhoven omgetoverd tot Park Hilaria, een tijdelijk pretpark dat inmiddels is uitgegroeid tot een vaste zomertraditie. Tijdens het openingsweekend trok het evenement maar liefst 125.000 bezoekers — een vliegende start voor de editie van 2025.
05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
05/08/25
Tienduizend hotels starten massaclaim tegen Booking.com
Meer dan tienduizend hotels uit 25 Europese landen hebben zich verenigd in een massaclaim tegen hotelplatform Booking.com. De actie is geïnitieerd door Hotrec, de Europese koepelorganisatie voor de horeca, en wordt gesteund door onder andere Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
05/08/25
Schiphol blijft koploper in Nederland en tweede in EU
In het tweede kwartaal van 2025 reisden bijna 21 miljoen luchtvaartpassagiers van en naar de vijf nationale luchthavens in Nederland. Dat is een stijging van 3,1 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2024, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
05/08/25
Efteling Grand Hotel opent: een nieuwe standaard in gastbeleving
Met de opening van het Efteling Grand Hotel zet de Efteling een grote stap richting haar ambitie om uit te groeien tot een internationale en meerdaagse bestemming. Het hotel, gelegen binnen de parkgrenzen, biedt een ongeëvenaarde combinatie van luxe, beleving en comfort.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
03/09/25 t/m 07-09-25
03/09/25 t/m 07-09-25: Hiswa te Water 2025
In 2025 viert de Hiswa te Water haar 40ste editie in de sfeervolle Batavia Haven in Lelystad. Na een...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...