Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-10-2014
Auteur: Marc Gerlings

Eerste duurzaamheidsverslag Landal

Eerste duurzaamheidsverslag Landal

Landal GreenParks presenteerde vandaag, op de Dag van de Duurzaamheid, haar eerste Duurzaamheidsverslag.

Onder de titel ‘Wat groen kan doen’ verwoordt de aanbieder van vakantieverblijven haar visie en ambitie op het gebied van duurzaam en betrokken ondernemen. Het bedrijf is actief bezig de overstap te maken naar een groene onderneming, van buiten én van binnen. Een belangrijke stap hierin is het creëren van bewustwording.


Duurzaamheid kost tijd
"In ons eerste Duurzaamheidsverslag, dat in de plaats komt van het sociaal jaarverslag, hebben we gekozen voor een toegankelijke en brede opzet. We willen vooral laten zien welke groene ambities we hebben. Maar ook dat duurzaam ondernemen tijd kost, vraagt om investeringen in zowel middelen als overtuiging en dat iedereen zijn steentje bijdraagt. Waar het ons om gaat is, dat we continu blijven kijken óf en wáár het nog beter kan,” aldus Thomas Heerkens, algemeen directeur van Landal GreenParks.


Momentopname

Een paar punten uit het verslag.

  • Op 29 Nederlandse en 4 Duitse parken rijden elektrische auto’s, 
  • Het vrachtverkeer naar de parken is met 75% teruggedrongen, 
  • Kinderen spelen op toestellen van gerecycled materiaal, 
  • KLM vliegt op frituurvet van Landal, 
  • 16 parkrestaurants bieden glutenvrije gerechten, 
  • De medewerkerstevredenheid bedraagt 86%, 
  • Vitaliteit van medewerkers is een speerpunt,
  • 10 Landal-parken zijn gecertificeerd met een Green Key


Het Duurzaamheidsverslag is te bekijken op www.landal.nl/betrokkenondernemen

Trefwoorden: duurzaamheid, duurzaam toerisme, groen, Landal

CELTH



||| Nieuws |||

11/06/25
Blow up kunst pakt groot uit in Den Haag in 2026
De vierde editie van BlowUp Art Den Haag, dit jaar voor het eerst in samenwerking met kunstenaarsvereniging Pulchri Studio, nadert zijn einde. Tot en met vandaag, woensdag 11 juni, is de unieke samensmelting van monumentale opblaaskunst en een hedendaagse beeldententoonstelling te bewonderen op het Lange Voorhout tijdens BlowUp Art X Pulchri Studio.
11/06/25
Exclusief voor leden
Omzet reisbranche blijft sterk groeien
De omzet van de zakelijke dienstverlening groeide in het eerste kwartaal van 2025 met 3,0% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De reisbranche was met een groei van 8,8% de sterkste groeier.
10/06/25
Eurostar rijdt naar Frankfurt en Genève
Eurostar heeft voor het derde jaar op rij positieve eindejaarsresultaten en groeicijfers gemeld. Interessanter is het feit dat met de vernieuwing van de treinstellen ook nieuwe bestemmingen zijn aangekondigd in het hart van Europa.
10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Barteld de Jong wint sKBL Fotowedstrijd met betoverend beeld van Landgoed Calorama
Barteld de Jong uit Noordwijk is de grote winnaar van de fotowedstrijd die de stichting Kastelen, historische Buitenplaatsen & Landgoederen (sKBL) organiseerde in het kader van de Dag van het Kasteel.
10/06/25
Exclusief voor leden
Maatregelen handbagage laat Nederlanders nadenken over vliegreis
Vliegmaatschappijen scherpen de handbagageregels verder aan, waardoor reizigers meer betalen voor ingecheckte bagage en minder kunnen meenemen. Als gevolg daarvan overweegt een grote groep Nederlanders (37%) met een ander vervoermiddel op vakantie te gaan in plaats van te vliegen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Exclusief voor leden
Elektrisch op pad bij Fletcher Hotels: Opel Rocks beschikbaar voor gasten
Fletcher Hotels biedt gasten vanaf deze zomer een nieuwe, duurzame manier om de omgeving te verkennen: de elektrische Opel Rocks. In samenwerking met Opel en mobiliteitspartner SURE Mobility worden 140 van deze compacte stadsauto’s ingezet bij hotels in toeristische regio’s.

||| Agenda |||

19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...