Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 26-09-2014
Auteur: Marc Gerlings

Staley: “Amsterdam juiste plek voor EAS”

Staley: “Amsterdam juiste plek voor EAS”

Karen Staley, vice president IAAPA Europa kijkt tevreden terug op de attractiebeurs EAS in Amsterdam. Het werd de drukst bezochte editie.

Gisteren sloot de Euro Attractions Show in Amsterdam haar deuren. De afgelopen drie dagen (23-25 september) waren er behalve een recordaantal standhouders ook nog eens een recordaantal bezoekers op de grootste beursvloer uit de geschiedenis van de EAS.

Karen Staley, vice-president van de Europese overkoepeling van de attractieparkenbranche, IAAPA: "Opnieuw heeft Amsterdam aangetoond dat het de juiste plek is voor onze show. Met vele projecten in Noordwest-Europa en met een sterke en dynamische industrie in de Benelux, hadden we vooraf hoge verwachtingen, maar deze zijn zelfs overtroffen.”


Bijna 11.000 bezoekers
Volgens de eerste tellingen kwamen zo’n 10.750 bezoekers dit jaar naar de beurs in de RAI Exhibition and Conference Center. Dit is in vergelijking met de vorige editie in Parijs een stijging van maar liefst 26%. De bezoekers kwamen uit zo'n 100 landen en ongeveer een derde kwam uit Nederland.

Opmerkelijk was het groeiende bezoek van vertegenwoordigers van campings, winkelcentra en indoor speelhallen.

Inspirerende seminars
Parallel aan de beurs vond er een educatief programma plaats met meer dan 20 uur aan seminars. Ook hiervoor was de aandacht overweldigend. Vooraanstaande sprekers gaven aan meer dan 1.800 toehoorders hun visie op zaken als social media, inzet van bestaande characters/merken, organisatie van evenementen en personeelsontwikkeling. Voor specifiekere doelgroepen waren er workshops als het IAAPA Institute voor Attractions Managers, het IAAPA Safety Institute, het Young Professionals Forum, een forum voor waterpark managers en een symposium voor de zogeheten fec's (family entertainment centers zoals indoorspeelhallen). Beursbezoekers konden ook deelnemen aan uitstapjes naar enkele parken in Nederland en Duitsland waar zij een kijkje achter de schermen kregen.

EAS gaat in 2015 in noordelijke richting
In 2015 is de Euro Attractions show georganiseerd in het Swedish Exhibition and Congress Center in Gothenburg. Daar zal van 6 tot en met 8 oktober de Europese attractie-industrie zich weer verzamelen om kennis te nemen van de nieuwste ontwikkelingen.
Trefwoorden: IAAPA, Staley, EAS, Amsterdam, attracties, leisure, retail, kamperen

CELTH




||| Nieuws |||

23/07/25
Terrasverkiezing vergroot ondernemersbetrokkenheid én zichtbaarheid van waterrijk recreatief aanbod
De jaarlijkse verkiezing ‘Het leukste terras aan het water’, georganiseerd door Stichting Bureau Toerisme, heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een krachtig instrument voor regiopromotie en ondernemersactivatie.
14/07/25
Ludieke campage van Twente Marketing: De Tukker Test
Deze zomer worden inwoners en bezoekers van Twente uitgedaagd om hun innerlijke Tukker te ontdekken. Met de ludieke campagne houdt Twente Marketing mensen letterlijk en figuurlijk een spiegel voor met als centrale vraag ‘Hoeveel % Tukker zit er in jou?’. Op basis van een paar vragen krijg je ook een tip voor Twents vrijetijdsaanbod dat bij je past.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...