Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 15-04-2014
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

De Efteling is het Leukste uitje van Nederland 2014

De Efteling is het Leukste uitje van Nederland 2014

De Efteling is volgens ANWB-leden het ‘Leukste uitje van Nederland’. Guido van Woerkom, hoofddirecteur van de ANWB, reikte gisteren op het ANWB-hoofdkantoor de prijs uit. De Apenheul en attractiepark Toverland waren tot het laatst in de race voor de landelijke titel. In totaal brachten 24.000 leden hun stem uit, met elkaar stemden zij 35.000 keer. Vorig jaar was Dierenpark GaiaZOO in Kerkrade het leukste uitje van Nederland.


Voor de verkiezing van ‘Het Leukste Uitje van Nederland 2014’ zijn de genomineerde uitjes door de ANWB-leden beoordeeld op vijf aspecten: prijs/kwaliteitsverhouding, sfeer, personeel, aanbod en faciliteiten. Ook in 2011 kozen ANWB-leden voor de Efteling. Dit jaar scoort de Efteling op bijna alle aspecten de hoogste cijfers en haalt overall de meeste stemmen en is daarmee de winnaar van 2014. Een jury reikte nog twee innovatieprijzen uit. Verzetsmuseum Junior in Amsterdam wint de titel het ‘Meest innovatieve uitje 2014' en de Mosquito Slide in het zwembad Bad Hesselingen in Meppel is de ‘Meest innovatieve nieuwe attractie 2014’. De Apenheul was in de verkiezing voor het leukste dagje uit de hoogst geplaatste dierentuin.


Winnaars per provincie
Drenthe Drouwenerzand Attractiepark
Flevoland Orchideeën Hoeve Luttelgeest
Friesland Kameleondorp Terherne
Gelderland Veluwse Bron
Groningen Fontana Bad Nieuweschans
Limburg De Miljoenenlijn
Noord-Brabant Streekmuseum De Acht Zaligheden
Noord-Holland Sprookjeswonderland
Overijssel Kinderboerderij Dondertman
Utrecht Waterlijn Rondvaarten Amersfoort
Zeeland Berkenhof s Tropical Zoo
Zuid-Holland Plaswijckpark


Verzetsmuseum Junior in Amsterdam wint de titel het ‘Meest innovatieve uitje 2014’. Het is het eerste kindermuseum over de geschiedenis van kinderen in Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Kinderen kunnen er de waargebeurde verhalen volgen van Eva, Jan, Nelly en Henk. Het verzetsmuseum Junior brengt generaties samen en nodigt uit tot het uitwisselen van verhalen. Dit doet het museum met gebruik van leisure-edutainment.


De Mosquito Slide in het zwembad Bad Hesselingen in Meppel is de ‘Meest innovatieve nieuwe attractie 2014’. De Mosquito Slide is de eerste interactieve en social media waterglijbaan ter wereld. Inwoners van Meppel worden wel de Meppeler Muggen genoemd. De glijbaan haakt in op dit thema. Zij maakt gebruik van nieuwe media en verbindt bezoekers op nieuwe manieren met elkaar. Ook als zij al lang weer thuis zijn. Dit concept laat zien hoe je door gericht te innoveren samen met anderen, nieuwe kansen creëert.


De innovatieprijzen worden toegekend door een vakjury. Volgens de jury zijn deze twee uitjes het meest innovatief van alle 21 inzendingen.

Trefwoorden: attracties, awards

CELTH



||| Nieuws |||

03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Oostenrijk en Liechtenstein in EuroVelo 15
Ter gelegenheid van Wereldfietsdag kondigt de Europese Fietsersfederatie (ECF) de uitbreiding van EuroVelo 15 – Rijnfietsroute aan tot aan de rechteroever van de Rijn, tussen Trübbach en Lustenau.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...