Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-11-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Vijf nominaties voor de Pleisureworld Award bekend

Vijf nominaties voor de Pleisureworld Award bekend

De 5 genomineerde die kans maken op de Pleisureworld Award zijn bekend. Uit de 14 inzendingen voor de Pleisureworld Award gaan deze 5 door naar de eindronde. De jury was dit jaar aangenaam verrast door de hoge kwaliteit van de inzendingen en luisterde dan ook aandachtig naar de verhalen van de diverse deelnemende bedrijven.


Publieksstemmen
Bezoekers van de Recreatie Vakbeurs Hardenberg konden stemmen op hun favoriete noviteiten; iets waar zeer veel bezoekers gebruik van hebben gemaakt. Deze stemmen, gecombineerd met het juryoordeel, leidden tot deze 5 genomineerden: 

Product:Bedrijf:
BabyDobber Amazinno BV
Clip ’n ClimbEntre-Prises NL
iSLIDEIBG ProjeX
lief! playH&H Leisure 
Spider StonesDe Beijer


BabyDobber
De BabyDobber is een uniek drijvend designzitje. Een baby zit hierin stevig rechtop, met goede ondersteuning van rug en hoofd en het maakt het zo voor volwassenen makkelijker en leuker om met een baby in het water te spelen. Juryoordeel: "Een goed uitgewerkt en innovatief product, dat met name voor ondernemers een mooie investering kan zijn”.


Clip ’n Climb
Clip ’n Climb is een fun climbing concept dat inzet op buitengewone belevingservaringen. In een uitdagende arena met een grote diversiteit aan verticale challenges biedt iedere bezoeker de mogelijkheid om deel te nemen. Juryoordeel: "Met name de grote diversiteit aan klimmogelijkheden, waarvan meerdere écht een nieuwe manier van klimmen aanbieden, maakt Clip ’n Climb tot een mooi product en een interessante investering”.


iSLIDE
iSLIDE is een nieuw concept dat de beleving van waterglijbanen ingrijpend en spectaculair verandert. Bezoekers kunnen onder anderen tegen elkaar strijden op basis van snelheid en vaardigheid. Naast deze continu aanpasbare baan biedt IBG ProjeX de mogelijkheid tot het verzorgen van een volledige social media campagne gekoppeld aan de glijbaan. Juryoordeel: "De iSLIDE biedt niet alleen een erg leuke ervaring aan de bezoekers van een zwembad; de continu aanpasbare thematisering en de extra componenten die worden aangeboden (zoals de social media campagne) kunnen echt van toegevoegde waarde zijn voor de ondernemer”.


Lief! Play
Een geheel nieuwe speelconcept voor kinderen in de leeftijd van 0 t/m 5 jaar. De nieuwe speeltoestellen zijn geïnspireerd op de unieke basiskenmerken van het merk lief! en is gekoppeld aan de nieuwe lief! karakters Fien & Teun. Juryoordeel: "Sterke zet dat de speeltoestellen worden gekoppeld aan characters”.


Spider Stones
Spider Stones is een afwisselende opstelling van grote en kleine zwerfkeien die door uitdagende speelaanleidingen met elkaar zijn verbonden. De steenachtige materialen hebben geen onderhoud nodig en gaan nog duizenden jaren mee. Juryoordeel: "Een simpel maar doeltreffend concept dat erg leuk uitpakt en bovendien een zeer duurzaam product creëert”.


De jury
De 5 nominaties zijn bepaald door een publieksstemming en een deskundige jury, die tijdens de beurs een rondgang maakte langs alle deelnemers. De jury bestond dit jaar uit:

• Bert van der Stoep – Vadesto Buitensport activiteiten

• Reinoud van Assendelft de Coningh – Van Assendelft & Partners

• Max van Leeuwen – Leo Groote Instituut

• Erik Hordijk – Borgingonline

• Walter Jonker – Pretwerk.nl


Innovatieve productontwikkeling
De Pleisureworld Award is een begrip met waardering voor innovatieve productontwikkeling in de recreatiesector en wordt dit jaar alweer voor de tiende keer uitgereikt. De winnaar van de award zal door Reinoud van Assendelft de Coningh tijdens de Nationale Netwerk Lunch (25 november, Gorinchem) bekend worden gemaakt.

Trefwoorden: awards, Pleisure World, nominaties, innovatie

CELTH



||| Nieuws |||

10/06/25
Beleefkaart Ijsseldelta brengt toeristen op ideeën
MarketingOost meldt de lancering van de Beleefkaart IJsseldelta. Deze gratis kaart brengt de mooiste plekken en activiteiten in beeld en is bedoeld voor iedereen die de regio wil ontdekken, beleven en waarderen.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.
10/06/25
Overijssel promoot toerisme met ludieke stunt in Gronau
Met de oproep "Hey Nachbarn, komm mal rüber!” verraste Overijssel afgelopen zaterdag het winkelend publiek in het Duitse Gronau met een opvallende promotiestunt. In het centrum van de stad werd de nieuwe Overijsselkrant 2025 van "Das andere Holland” gelanceerd in een vrolijke retro-fotocaravan. Bezoekers konden op de foto, kregen de bewaarkrant mee en maakten kans op een gratis dagje uit naar Overijssel.
06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
26/05/25
Exclusief voor leden
Jelmer Schoolderman brandmanager bij Corendon
Jelmer Schoolderman treedt per 2 juni 2025 in dienst bij Corendon als Brandmanager. In deze rol vers...

||| Agenda |||

27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...