Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 03-10-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media
Publicatie: Recreatie & Toerisme oktober 2013 nummer 5

René Holm neemt afscheid van Veluwe

René Holm neemt afscheid van Veluwe

Op het moment dat een groots najaarsoffensief van start gaat om de Veluwe als herfstbestemming onder de aandacht te brengen, heeft René Holm, directeur van het Veluws Bureau voor Toerisme, naar buiten gebracht eind dit jaar afscheid te nemen van het VBT. 


René Holm trad in 2010 in dienst bij het Veluws Bureau voor Toerisme in een periode dat door een fusie van drie regionale VVV-organisaties en terugtredende overheden de continuïteit van de Veluwe-promotie in het geding was.


Holm en ingrijpende reorganisatie
Holm gaf in een periode, waar het VBT geconfronteerd werd met een subsidiekorting van ruim 50%, leiding aan een ingrijpende reorganisatie. Hierbij werden meerdere VVV-vestigingen gesloten of ondergebracht bij derden en de organisatieomvang gehalveerd. Tegelijkertijd werden meer bedrijfsinkomsten verworven, steeg het marktaandeel van de regio naar 12% en werd de Veluwe de populairste regio van Nederland. Tevens werden nieuwe gastheerschapsvormen geïntroduceerd, zoals de jongstleden zaterdag geopende Stadswinkel in Ede, waar VVV, theater, bibliotheek, gemeentelijk nieuwbouwcentrum en binnenstadsmanagement zes dagen per week van ‘s-ochtends tot ’s-avonds recreant en inwoners bedienen.


Radio- en TV-offensief nieuwe campagne
Na het vertrek van Holm zal het Veluws Bureau voor Toerisme zich nog sterker gaan inzetten op de Veluwemarketing, waarvan het najaars radio- en TV-offensief op de publieke radio- en TV-zenders een goed voorbeeld is. Als onderdeel van de campagne "Gelderland levert je mooie streken" worden komende week ruim tweehonderd radio- en TV-spotjes uitgezonden om de toerist aan te sporen om deze herfst een bezoek aan de Veluwe te brengen. Verder wordt promotionele samenwerking opgezocht met de andere regio’s in Gelderland, o.a. ter promotie van het zakelijk toerisme. Dit alles met als doel het Veluwemerk verder te versterken. De Raad van Toezicht van het Veluws Bureau voor Toerisme zal komende maand een nieuwe directeur/bestuurder benoemen die de Veluwemarketing door zal ontwikkelen.

Trefwoorden: veluwe, vvv's, recreatie, campagnes, natuur, VBT, Veluws Bureau voor Toerisme

CELTH



||| Nieuws |||

18/06/25
Zandvoort lanceert vernieuwde toeristische website met directe boekingsoptie
Zandvoort zet een grote stap vooruit in het toerisme met de lancering van een vernieuwde, drietalige website: VisitZandvoort.nl, VisitZandvoort.de en VisitZandvoort.com. . De website heeft een moderne, organische uitstraling en is nu gebruiksvriendelijker en rijker aan regionale content.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
13/05/25
Regionale toerismedata nog niet betrouwbaar genoeg voor lokaal beleid
Betrouwbare data op regionaal en lokaal niveau over het aantal gasten en overnachtingen is essentieel voor effectieve beleidsvorming in de toeristische en recreatieve sector. Uit een verkenning blijkt dat het lastiger is dan verwacht om op gemeentelijk niveau betrouwbare cijfers te genereren met de huidige methode.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
03/03/25
Artikelen Capita Selecta uit Trendrapport online
Alle artikelen in het hoofdstuk Capita Selecta van het nieuwste Trendrapport staan online. Mede dankzij partners CELTH en NBTC vrij toegankelijk.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
13/12/24
Scenarioplanning: theorie, methodes en toepassing
Altijd al meer willen weten van scenarioplanning? Lees van het boek “Scenario Planning and Tourism Futures. Theory Building, Methodologies and Case Studies”. Geschreven door Albert Postma, Stefan Hartman en Ian Yeoman van het European Tourism Futures Institute (ETFI) van NHL Stenden.