Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-09-2013
Auteur: Jessy Janga
NRIT Media

Best bezochte buitenlandse hotelbestemmingen onder Nederlanders

Best bezochte buitenlandse hotelbestemmingen onder Nederlanders

In de eerste helft van 2013 was Londen de best bezochte buitenlandse hotelbestemming onder Nederlandse reizigers. Dit blijkt uit de Hotel Price Index (HPI) van de boekingswebsite Hotels.com. Hiermee heeft de Britse hoofdstad New York van de koppositie gedrukt.


De top best bezochte bestemmingen door Nederlanders

De lijst is gebaseerd op boekingen gemaakt via Hotels.com in bijna 220.000 accommodaties wereldwijd. London nam de leiding nadat de Olympische Spelen er werden georganiseerd. In de eerste helft van 2012 mocht New York zich nog de best bezochte hotelstad onder Nederlandse reizigers noemen. De top van de samengestelde lijst met best bezochte bestemmingen door Nederlandse reizigers kent drie nieuwkomers: Dubai op plaats 13, Keulen op plaats 16 en Dublin op de 20e plek. Dit ging ten koste van Stockholm, Boedapest en Kopenhagen.


Veranderingen in rangorde

Istanbul was de snelste stijger. De Turkse stad klom tien plaatsen, van de 20e naar de 10e positie. Brussel klom zes plaatsen naar plek 12. De snelste daler was Miami, met zes plaatsen verlies naar plek 18. Milaan moest vijf plaatsen inleveren en eindigde op plek 19. Madrid en Antwerpen verloren beide vier plaatsen en kwamen uit op de posities 15 en 17.


Tabel 1. Best bezochte hotelbestemmingen door Nederlandse reizigers eerste helft 2013

Positie H1 2013

Bestemming

Positie H1 2012

1.

Londen

4.

2.

New York

1.

3.

Parijs

2.

4.

Berlijn

5.

5.

Las Vegas

3.

6.

Barcelona

7.

7.

Rome

6.

8.

San Francisco

8.

9.

Los Angeles

9.

10.

Istanbul

20.

11.

Orlando

10.

12.

Brussel

18.

13.

Dubai

*

14.

Praag

16.

15.

Madrid

11.

16.

Keulen

*

17.

Antwerpen

13.

18.

Miami

12.

19.

Milaan

14.

20.

Dublin

*


Europa onder Nederlandse hotelgasten de populairste regio

Wereldwijd was Europa verreweg de populairste regio onder hotelgasten uit Nederland. In de top van de lijst staan dertien Europese bestemmingen en zes Amerikaanse steden. Dubai is de enige bestemming buiten Europa en de VS.

Trefwoorden: hotelbestemmingen, ranglijst, HPI

CELTH



||| Nieuws |||

16/07/25
Merlin investeert 70 miljoen pond in ruimtevaartthema
Merlin Entertainment heeft op 15 juli de eerste details onthuld van het ruimtevaartthema dat wordt ontwikkeld in LEGOLAND Resorts in Florida en Californië, met onder meer indoor achtbanen.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Laadnetwerk voor elektrische vliegtuigen naar Lelystad
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
15/07/25
Royal Den Haag viert de vrijheid
Het is inmiddels een traditie. Den Haag viert Royal September. Dit jaar kleurt de hofstad in de aanloop naar Prinsjesdag feestelijk oranje. Deze 10-daagse staat in het teken van vrijheid.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs stroomlijnt registratie tot leadgeneratie
Koninklijke Jaarbeurs bundelt haar krachten met het internationale eventmanagementplatform Visit by GES. Met deze stap brengt de Utrechtse evenementenorganisatie al haar registratie, ticketing, matchmaking en leadgeneratie onder in één centraal platform.