Geplaatst op: 22-02-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Kees van der Most neemt afscheid als manager research bij NBTC

Kees van der Most neemt afscheid als manager research bij NBTC
Per 1 juli neemt Kees van der Most afscheid van NBTC Holland Marketing. Van der Most was dertig jaar werkzaam in de rol van manager research bij NBTC en was ook medeoprichter van NBTC-NIPO Research, het marktonderzoeksbureau van NBTC en Kantar TNS. Van der Most richt zijn eigen bureau op, gericht op onderzoek en trends binnen de toeristische sector. Op 1 mei is de officiële laatste werkdag van Van der Most.


30 jaar kennis en ervaring

"Kees is 30 jaar verbonden geweest aan onze organisatie en heeft het onderzoeksteam van zowel NBTC als de joint-venture NBTC-NIPO Research tot grote hoogte getild. Ik ben blij dat Kees in zijn nieuwe rol nog wel betrokken blijft bij NBTC. Zijn kennis en ervaring binnen de sector gaat dus zeker niet verloren. Ik kijk met veel plezier terug op onze samenwerking en ik wens Kees dan ook ontzettend veel succes met deze nieuwe uitdaging”, aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC.


NRIT heeft nauw en fijn samengewerkt met Kees van der Most. "Kees is erg betrokken bij het Trendrapport toerisme, recreatie  en vrije tijd waar hij in de redactieraad een actieve rol heeft gespeeld. Daarnaast is hij auteur van enkele hoofdstukken van het rapport", stelt projectleider Ton Vermeulen. "We zullen zijn enorme kennis en inspiratie zeker missen en wensen hem veel succes met zijn eigen bureau."


Nieuwe uitdaging

"Na in totaal 30 jaar werkzaam te zijn geweest bij NBTC heb ik besloten mijn eigen bureau op te starten gericht op onderzoek en trends in de toeristische sector. Natuurlijk verlaat ik NBTC met gemengde gevoelens, maar ik kijk ook enorm uit naar deze nieuwe uitdaging”, aldus Kees van der Most. "De programma’s en projecten van NBTC zijn de afgelopen 30 jaar heel divers geweest. Eén van de hoogtepunten voor mij was de toekomstvisie die is ontwikkeld voor destinatie Holland in 2008”. NBTC gaf destijds een doorkijk naar de toekomst van het inkomend toerisme voor Nederland. "Vandaag de dag, tien jaar later, kijken we opnieuw naar de toekomst en maken we in dit kader een deltaplan. Hierin brengen we potentiële projecten en kansen in kaart die bijdragen aan de realisatie van het versneld en versterkt inzetten van de HollandCity-strategie, waarin spreiding van bezoekers in tijd en ruimte centraal staat,” aldus Kees van der Most. NBTC beraadt zich de komende weken nader op de wijze waarop zijn vertrek wordt ingevuld.

Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, vakanties, toerisme, inkomend toerisme, nbtc

CELTH
 






||| Nieuws |||

26/04/24
Kom naar Buuten in mei
Buuten, een nieuw merk voor het oostelijke natuur- en recreatiegebied in Leeuwarden. Het gebied biedt een scala aan buitenbelevenissen voor toeristen, dagjesmensen en inwoners van Leeuwarden en omgeving en is 365 dagen per jaar toegankelijk.
26/04/24
Provincie Groningen investeert in veilig en aantrekkelijk lopen
In de loopagenda 2024-2027 staat hoe de provincie de komende vier jaar met onderzoek, samenwerking en subsidies gaat bijdragen aan een veilige en aantrekkelijke provincie voor de voetganger.
26/04/24
Recreatie Vakbeurs 2024: eerste twee segmenten volgeboekt
De eerste twee segmenten Recreatietechniek en Digitalisering en Marketing in hal 3 en 4 zijn volledig volgeboekt tijden de jaarlijkse recreatie Vakbeurs in Evenementenhal Hardenberg. De belangstelling is groot.
26/04/24
Panorama Hanze: Een Historische Reis nadert zijn Grand Finale
De laatste kans om Panorama Hanze te bezoeken. Het hoogtepunt van het Zwolse Hanzejaar sluit op 30 juni de deuren.
26/04/24
Nieuwe Europa-Park-achtbaan ‘Voltron Nevera’ met steilste lancering ter wereld open voor publiek
Vandaag opent de 14de achtbaan van het nieuwe 17de themagebied van het park, Voltron Nevera powered by Rimac. Een totaalpakket aan storytelling, thematisering, innovatieve technieken en bijzondere achtbaan-elementen.
26/04/24
Exclusief voor leden
Nederlanders zuiniger op vakantie in eigen land
Nederland is deze meiperiode veruit de populairste vakantiebestemming voor de Nederlanders. Maar liefst 42% van de vakantiegangers kiest voor het eigen land. Ze gaan wel voorzichtig om met de portemonnee en kiezen voor een kortere vakantie en besteden op de bestemming minder.
26/04/24
Grensoverschrijdende fietsverbinding langs eeuwenoud erfgoed
In samenwerking met de gemeenten Sittard-Geleen, Maaseik (BE), Selfkant (DE) en met Visit Zuid-Limburg is de gemeente Echt-Susteren een project gestart die stilte- en bezinningsplekken verbindt en ontsluit. Het project wordt gesubsidieerd door Interreg Deutschland-Nederland.
26/04/24
Exclusief voor leden
Voorjaar steeds interessanter voor campings
ABN AMRO ziet een sterk toegenomen populariteit voor kamperen in de meivakantie. De verwachting is dat het aantal overnachtingen op Nederlandse campings dit jaar naar een verdubbeling gaat ten opzichte van 2019. Waar komt die belangstelling vandaan?

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...